Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Film Knippen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
michiel-real
Wat mij niet lukt is om stukjes uit de film te knippen. Soms film ik slecht en die stukken wil ik weggooien. Hoe doe je dat zodat de film weer netjes aansluit als één film. Zeer gaarne hulp van een pré-beginner.
video-magbo
QUOTE(michiel-real @ 16.08.2007 23:23:04) *
Wat mij niet lukt is om stukjes uit de film te knippen. Soms film ik slecht en die stukken wil ik weggooien. Hoe doe je dat zodat de film weer netjes aansluit als één film. Zeer gaarne hulp van een pré-beginner.

Hoi ,

Als je voor het stuk dat je wilt weg snijden gaat staan met je pijl dan komt de rode lijn er te staan,dan kun je knippen met opde schaar te klikken die onder je scherm staat langs de rechtse kant, dan ga je achter het stuk staan dat je weg wilt en doe je het zelfde, dan klik je het stuk aan en druk je op DEL,je hebt nu een opening dus je klikt de laatste deel aan en je schuift het stuk naar elkaar ,dan klik je met de rechter muisknop op de overgang en dan kun je geen overgang kiezen of wel dat is wat je eigen keuze.
veel succes
groeten Karin
Flowers
Kijk hier eens: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=33568

en dan bij de reactie van 02.08.2007 13:34:02 en 02.08.2007 19:38:08
Rijk
QUOTE(Flowers @ 17.08.2007 07:03:35) *
Kijk hier eens: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=33568

en dan bij de reactie van 02.08.2007 13:34:02 en 02.08.2007 19:38:08

Met alle respect voor je reactie, Flowers, ben ik toch bang dat dit enige verwarring geeft. Het kan zijn dat in jouw programma het knippen zo werkt, maar dat is volgens mij niet in overeenstemming met de situaties van VdL2005 en 2007. Zie in dit verband ook de bijdragen van Duiker en mijzelf in de door jou aangegeven link.

De beschrijving van Karin is juist en kan met name ook gebruikt worden als je over meerdere scenes tegelijk wilt knippen.
Als aanvulling daarop: in plaats van muisklikken op het schaartje kun je ook de toets T gebruiken, als je dat handiger vindt.

groet
Rijk
Flowers
Met alle respect voor je reactie, Flowers, ben ik toch bang dat dit enige verwarring geeft. Het kan zijn dat in jouw programma het knippen zo werkt,

Zeker versie 2006, en dat word ook bij een dergelijke vraag één van de vele voorbeelden in dit forum aan bevolen.
Het zou ook heel gek zijn als dat alleen bij kon.
landrover
Wacht even Rijk; nu moet ik Flowers toch echt bijvallen. De methode van T en K werkt wel degelijk, ook in VdL 2007. Tot voor kort sleepte ik ook altijd, maar dit gaat veel sneller en zeer precies. D.m.v. de K knip je het segment voor de cursor balk weg en schuift de rest inelkaar. Ik ben Flowers zeer erkentelijk voor de bijdrage.

wink.gif Als de moderators elkaar in de haren vliegen, wordt het pas echt gezellig. wink.gif
Flowers
En nog even een aanvulling mijnerzijds:
Rijk, kijk hier ook even, en wat geef je als antwoord? "Dat is wel vreemd,...."
Dus je spreek je zelf nu een beetje tegen.

----
Rijk
Laat ik dat nou al die tijd verkeerd begrepen hebben, achteraf nog flink naïef ook, nou ik de zaak nog eens goed terug bekijk. wallbash.gif
Mijn oprechte excuses aan Flowers en: blijf vooral je nuttige bijdragen aan dit forum geven.

En Landrover: dank voor je interventie. streichel.gif

Toch plaats ik nog één kanttekening (ik kan het niet laten): de t en k werkt alleen binnen een scene.

groet
Rijk
Flowers
QUOTE(Rijk)
de t en k werkt alleen binnen een scene.

En dat klopt. biggrin.gif
Duiker
beerchug.gif laugh.gif gelukkig blijft de sfeer goed!!

Sander
landrover
luxhello.gif ...en dat geeft allemaal niks want wie holdt van mekaar! liebe.gif
ylsuper.gif Holadieee, holadiooo! knuddel.gif bussi2.gif
michiel-real
QUOTE(video-magbo @ 17.08.2007 01:08:09) *
Hoi ,

Als je voor het stuk dat je wilt weg snijden gaat staan met je pijl dan komt de rode lijn er te staan,dan kun je knippen met opde schaar te klikken die onder je scherm staat langs de rechtse kant, dan ga je achter het stuk staan dat je weg wilt en doe je het zelfde, dan klik je het stuk aan en druk je op DEL,je hebt nu een opening dus je klikt de laatste deel aan en je schuift het stuk naar elkaar ,dan klik je met de rechter muisknop op de overgang en dan kun je geen overgang kiezen of wel dat is wat je eigen keuze.
veel succes
groeten Karin

michiel-real
Ha Karin,
Reuze bedankt voor je hulp. Ik heb nu een film gemaakt en op DVD gebrand. Gaat geweldig. Ook gezien dat als je de rode lijn aan het eind zet van een selectie en dan terug gaat; je ook de selectie kunt deleten.
Thanx !
FransS
QUOTE(michiel-real @ 03.09.2007 21:18:58) *
Ha Karin,
Reuze bedankt voor je hulp. Ik heb nu een film gemaakt en op DVD gebrand. Gaat geweldig. Ook gezien dat als je de rode lijn aan het eind zet van een selectie en dan terug gaat; je ook de selectie kunt deleten.
Thanx !

Hoi Michiel,

Als je goed wil knippen en niet op hoeft te schuiven van fragmenten dan kun je beter de T gebuiken voor de eerste keer en daarna ligt het er aan of je een begin of een eind stuk weg wil hebben,dat gaat als volgd je gaat met de rode loper op het stuk staan waar je wil knippen dat doe je dan met de "T"dan ga je naar het eind tot je vind dat dat stuk er uit moet en druk dan op "K " en je zal zien dat het stukje is verdwenen en de fragmenten tegen elkaar zijn aangesloten,experimenteer er maar eens mee je zal zien dat het veel makkelijker is dan het delete en verschuiven van het fragment.Zo kan je dat ook met een eind Stukje dan moet ongeveer het zelfde doen maar dan aders om ,uiteraard met de "U " .
Nog makkelijker is om er "Takes"van te maken want dan kun je b.v. stukjes weg laten die dan niet op de tijdlijn gezet hoeven te worden.

Suc6 Frans S. user.gif
video-magbo
QUOTE(michiel-real @ 03.09.2007 21:18:58) *
Ha Karin,
Thanx !

Tof dat het gelukt is rolleyes.gif Dag Karin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.