Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kan Pal Niet "vastzetten"
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Level42
Hallo,

Wanneer ik onder systeeminstellingen de Videostandard op PAL zet, op Sluiten klik en vervolgens VDL2 afsluit en weer opstart, staat hij toch weer op NTSC.

Hoe kan ik dit oplossen ?
Mike
Volgens mij haalt 'ie de standaard instellingen uit Windows. Niet toevallig 'usa' als land en/of toetsenbord instelling in Windows staan? Bij mij staat 'ie namelijk standaard op 'PAL'.
Level42
QUOTE(Mike @ Mar 3 2003, 03:09 AM)
Volgens mij haalt 'ie de standaard instellingen uit Windows. Niet toevallig 'usa' als land en/of toetsenbord instelling in Windows staan? Bij mij staat 'ie namelijk standaard op 'PAL'.

Inderdaad stond Windows bij mij qua land en taalinstelling op US. Heb dit gecorrigeerd, maar het probleem is nog niet verholpen. Mogelijk moet deze setting "goed" staan op het moment van installeren ?

Wordt deze setting ergens in de registry opgeslagen ?
Mike
Volgens mij wordt dit inderdaad bij het installeren meegenomen, in dit geval zou een herinstallatie het probleem moeten verhelpen. Aan de andere kant hoor ik van meer mensen dat hier problemen mee zijn, en weet ik dat er op dit moment geprobeer wordt te achterhalen wat hier nou aan de hand is. Zie ook deze thread op het UK forum.
Level42
QUOTE(Mike @ Mar 12 2003, 03:04 PM)
Volgens mij wordt dit inderdaad bij het installeren meegenomen, in dit geval zou een herinstallatie het probleem moeten verhelpen. Aan de andere kant hoor ik van meer mensen dat hier problemen mee zijn, en weet ik dat er op dit moment geprobeer wordt te achterhalen wat hier nou aan de hand is. Zie ook deze thread op het UK forum.

Hoi Mike,

Dank voor je verwijzing naar de Engelse thread. Zoals daar vermeld staat heb ik de setting in Regional and Language Options onder het tabje advanced naar English (United Kingdom) gezet i.p.v. English (United States), en zie daar: als ik opstart is de instelling PAL !
Ik neem aan dat bijv. Nederlands ook in PAL zal resulteren, maar ik weet niet wat de verdere gevolgen zijn van deze setting, dus voorlopig houden we het maar zo.

Ik hoefde overigens VDL 2 niet opnieuw te installeren.

Weer een probleempje opgelost, bedankt !
Mike
Mooi zo smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.