Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Gebruik Opgenomen Avi Bij Bewerken
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
peter1955
Hallo

Als beginnend videoamateur heb ik recent Magix Video de Luxe 2007 Plus gekocht om mijn vakantievideo’s mee te bewerken. Daarmede heb ik echter al direct een paar problemen. Ik zal het proberen kort samen te vatten. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik neem een stuk film/tape (breedbeeld) op van circa 10 minuten via firewire vanaf mijn digitale Canon MV 901 camcorder. Ik sla dit op een AVI bestand. Op het stukje film staan diverse losse breedbeeld opnames met 16 bits geluid (48k). Ik heb het AVI-bestand op een aparte partitie (E:) van de schijf opgenomen.

Probleem 1:
Bij het opnemen werkt aanmaken van scenes/takes –via de optie nabewerken -- niet. Video De Luxe 2007 plus (verder VdLp) maakt slechts één take aan.

Vervolgens ga ik naar fase 2: bewerken. In de mediapool vind ik het betreffende bestand. Als ik daarop een preview doe binnen VdLp lijkt er nog niks aan de hand. Maar dan ontstaat het probleem 2:

Sleep ik het betreffende bestand naar de Arranger binnen VdLp dan krijg ik slechts of alleen de eerste scene/take en soms alleen de eerste scene en is de rest zwart.

Vreemd is dat het met DdLp opgenmomen bron avi-bestand het in andere programma's prima doet. Zelfs scenes worden snel herkend.
Vreemd is ook dat als ik een avi-bestand gebruik dat ik met een andere video-editor heb opgenomen het binnen VdLp wel goed gaat. Ik heb dus wel een work-around, maar dit kan niet de bedoeling zijn van een programnma van bijna € 100,-..

Het 3e probleem is de performance. Die is ronduit slecht. Ik ben benieuwd wat wordt geadviseerd om dit iets te verbeteren. Daarvoor geef ik u enkele gegevens over mijn systeem:

Computer:
Computertype ACPI Uniprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 7.0.5730.11 (IE 7.0)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 2433 MHz (18 x 135)
Moederbordnaam Asus P4B533 (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Moederbord Chipset Intel Brookdale i845E
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (05/24/02)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Microsoft Corporation) (64 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Monitor Dell D1028L [17" CRT] (85270C25RD87)

Multimedia:
Geluidskaart C-Media CMI8738 Audio Chip
Geluidskaart TerraTec DMX 6fire 24/96 Audio System

Partities:op alle partities is nog minimaal 25 Gb vrij !!
C: (NTFS) 38499 MB (25712 MB vrij)
D: (NTFS) 156327 MB (29816 MB vrij)
E: (NTFS) 37809 MB (18518 MB vrij) -
J: (FAT32)USB 39242 MB (22223 MB vrij)
P: (FAT32)USB 238397 MB (60952 MB vrij)

FireWire controller VIA VT6307 Fire IIM IEEE1394 Host Controller
(PHY: VIA VT6307)

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

Peter1955@gmail.com
Rijk
Hallo Peter,
Welkom op ons forum.

Default doet VdL na het importeren van DV via firewire het volgende (dus zodra je OK hebt getoetst):
- Je film wordt op de tijdlijn geplaatst
- De film is verdeeld in scenes (takes)

Bij jou is dat kennelijk niet zo. Heb je misschien iets aan de instellingen veranderd?
Gebruik je de standaard manier van DV importeren, dus via de opnamedialoog?
In de opnamedialoog zit ook de knop: Bewerking na de opname, in het scherm wat je daarmee oproept (dat wil wel eens lang duren, w.s. een bug in VdL) kun je een en ander aangeven.

Als dat allemaal goed staat en het toch niet werkt, zou je kunnen overwegen VdL even opnieuw te installeren.
QUOTE(peter1955 @ 05.08.2007 20:58:10) *
Het 3e probleem is de performance. Die is ronduit slecht.

Hier kunnen we niks mee (te algemeen): Over welke performancce heb je het? Geef s.v.p. aan: 1) de performance van welk deel: b.v. montage, het eindproduct, etc
2) welke grootheden precies beoordeel je als slecht? (b.v. snelheid bij montage, of bij weergave: scherpte, kleur, etc etc)

groet
Rijk
peetmusic
Ik had hetzelfde probleem bij 16 bits geluid, hij stopt bij importeren dan na korte tijd met audio opnemen waardoor
het beeld dan ook niet zichtbaar is in de arranger, met 12 bits doet hij het wel goed !
Wat betreft prestaties..... zorg dat de videobestanden op een andere schijf staan dan de installatie van vdlp,
bij mij werkt vdlp dan beter dan alle andere programma's die ik ken, m.i. is vdlp het beste programma wat er is !!

groet,
Peter
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.