Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Film Kwaliteit Na Overtzetten Slechter.
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
woodymax
hallo allemaal, net van vankantie terug, wil ik de vakantie film gaan overzetten en dan:

ik sluit mijn video recorder aan

ik start magix op en druk op opnemen dv.

maar dan begint hij, de pc geeft een preview en ik kan ook op het camera schermpje meekijken, de kwaliteit op het pc scherm is veel slechter en in stukken film waar de zon schijnt zie je dit op de monitor helemaal niet, alles is donkerder.

hoe dit op te lossen ???

mvg mark
(ik gebruik magix video deluxe 2007 plus)
Rijk
Hallo Mark,
Ik hoop dat je een leuke vacantie hebt gehad.
QUOTE(woodymax @ 26.07.2007 17:44:26) *
ik sluit mijn video recorder aan

Waarvoor gebruik je die videorecorder? Importeer je niet rechtstreeks vanaf je camcorder?
QUOTE(woodymax @ 26.07.2007 17:44:26) *
maar dan begint hij, de pc geeft een preview en ik kan ook op het camera schermpje meekijken, de kwaliteit op het pc scherm is veel slechter en in stukken film waar de zon schijnt zie je dit op de monitor helemaal niet, alles is donkerder.

Ik weet zo niet uit mijn hoofd of de preview in VdL de zelfde kwaliteit geeft als de feitelijke film, heb je dit verschijnsel ook als je naar beelden uit de tijdlijn kijkt?

Ook nog dit: het beeld van het camera schermpje is vaak erg afhankelijk van de kijkhoek, ben je daar niet door misleid?

Tenslotte: Je kunt (ietwat) te donkere opnames heel goed corrigeren via Video Cleaning (of Shift X). Je kunt dit ook voor meerdere frames tegelijk doen.
woodymax
Hoi rijk, ja de vakantie was mooi,

video recorder, moet idd film camcorder zijn

ja, de beelden op de tijdlijn zijn ook slecht.

deze opnames zijn heel wat donkerder..... en nee hoe ik op mijn video schermpje kijk het blijft helderder dan op de pc.

mvg mark
Rijk
Heb je al eens naar de instellingen van je PC monitor gekeken? (helderheid, contast, e.d.)

groet
Rijk
peke
probeer eerst eens over te zetten op harde schijf en dan dit filmpje bekijken via windows.

ALst hier ook niet goed is dan zou het aan de videokaart kunnen liggen, dan ist al zeker Magix niet waar je de fout moet gaan zoeken.

Tenminste dit vermoed ik.

peter
woodymax
QUOTE(peke @ 26.07.2007 22:53:41) *
probeer eerst eens over te zetten op harde schijf en dan dit filmpje bekijken via windows.

ALst hier ook niet goed is dan zou het aan de videokaart kunnen liggen, dan ist al zeker Magix niet waar je de fout moet gaan zoeken.

Tenminste dit vermoed ik.

peter

uhhh magix slaat de filmpjes toch altijd op op de harde schijf ???

mvg mark
Duiker
Probeer eens een stukje film op een dvd(rw) te zetten,
Zo kun je kijken of de kwaliteit van de film slecht is, of alleen die van de preview.

Sander
woodymax
QUOTE(Duiker @ 27.07.2007 23:14:26) *
Probeer eens een stukje film op een dvd(rw) te zetten,
Zo kun je kijken of de kwaliteit van de film slecht is, of alleen die van de preview.

Sander

ff getest en de kwaliteit is ook daar slechter.

wat kan ik eraan doen ???

mvg mark
Rijk
Wat je ook nog kunt proberen:
1) Stukje film capturen met Windows Moviemaker (geeft antwoord op de vraag of het aan de software ligt)
2) Misschien niet erg voor de hand liggend, maar je weet maar nooit: fire wire kabel even een paar keer los trekken en weer bevestigen, dit aan aan beide einden. Als je een tweede fire wire kabel hebt: probeer die even.

Is de kwaliteit overigens zo slecht dat opkrikken met Magix (Video cleaning) onvoldoende resultaat geeft?

groet
Rijk
Duiker
Nog even voor mijn duidelijkheid;

- je neemt op op mini-dv tape?
- je sluit de camera aan via firewire?

Heb je de beelden ook al direct vanaf de camera op je tv gezien?
en zijn de beelden dan goed?

Sander
woodymax
QUOTE(Rijk @ 29.07.2007 11:00:58) *
Wat je ook nog kunt proberen:
1) Stukje film capturen met Windows Moviemaker (geeft antwoord op de vraag of het aan de software ligt)
2) Misschien niet erg voor de hand liggend, maar je weet maar nooit: fire wire kabel even een paar keer los trekken en weer bevestigen, dit aan aan beide einden. Als je een tweede fire wire kabel hebt: probeer die even.

Is de kwaliteit overigens zo slecht dat opkrikken met Magix (Video cleaning) onvoldoende resultaat geeft?

groet
Rijk

1 ga ik even proberen
2 kabel ga ik opnieuw aansluiten

De film is echt een stuk donkerder.

QUOTE(Duiker @ 29.07.2007 11:12:41) *
Nog even voor mijn duidelijkheid;

- je neemt op op mini-dv tape?
- je sluit de camera aan via firewire?

Heb je de beelden ook al direct vanaf de camera op je tv gezien?
en zijn de beelden dan goed?

Sander

Ik neem idd op op mini dv-tape
Ik zet de film via firewire over.

beelden ga ik nog even direct via de tv bekijken.

mvg mark
woodymax
Hallo allemaal,

ik vandaag alles geprobeerd,

Fire wire kabel in een andere poort, geen resultaat.
tv direct aangesloten op tv, beeld was beter, dus daar lag het ook niet aan.

stukje film overgezet en opgenomen, wat blijkt mijn monitor geeft het beeld met een afwijking van kleur weer, op de tv is het beeld perfect.

Iedereen nogmaals hartelijk dank voor de hulp.

mvg mark
Rijk
had je dit niet goed gelezen dan? :
QUOTE(Rijk @ 26.07.2007 21:47:40) *
Heb je al eens naar de instellingen van je PC monitor gekeken? (helderheid, contast, e.d.)

groet
Rijk

In ieder geval heb je nu de oorzaak gevonden.
Succes met je vakantiefilm

groet
Rijk

PS: ik neem aan dat je je laatste post per ongeluk 2x geplaatst hebt, ik heb er eentje verwijderd.
woodymax
QUOTE(Rijk @ 29.07.2007 20:21:58) *
had je dit niet goed gelezen dan? :
In ieder geval heb je nu de oorzaak gevonden.
Succes met je vakantiefilm

groet
Rijk

PS: ik neem aan dat je je laatste post per ongeluk 2x geplaatst hebt, ik heb er eentje verwijderd.

ja ik heb idd die laatste 2 x gepost, hoe kan ik mijn beeldscherm van de pc nu helder krijgen dan ???

mvg mark
Rijk
QUOTE(woodymax @ 08.08.2007 11:49:57) *
hoe kan ik mijn beeldscherm van de pc nu helder krijgen dan ???

Hoi Mark,
Op mijn monitor zitten druktoetsen voor o.a. Contrast en Helderheid en ook nog eentje voor Menu (waaronder je álles kunt instellen). Ik neem aan dat op jouw monitor ook iets dergelijks te vinden is. Heb je geen gebruiksaanwijzing?
In elk geval: Is het beeld te donker: verhoog de Helderheid. Te weinig contrast ("flets"): verhoog het Contrast. Ook zijn er mogelijkheden om de kleuren in te stellen.

groet
Rijk
woodymax
QUOTE(Rijk @ 08.08.2007 12:42:24) *
Hoi Mark,
Op mijn monitor zitten druktoetsen voor o.a. Contrast en Helderheid en ook nog eentje voor Menu (waaronder je álles kunt instellen). Ik neem aan dat op jouw monitor ook iets dergelijks te vinden is. Heb je geen gebruiksaanwijzing?
In elk geval: Is het beeld te donker: verhoog de Helderheid. Te weinig contrast ("flets"): verhoog het Contrast. Ook zijn er mogelijkheden om de kleuren in te stellen.

groet
Rijk

Hoi rijk, bedankt, ga vanavond even kijken.

mvg mark
FransS
je zou ook eens naar je GAMMA kunnen kijken van je VGA kaart . Dat is meestal de boosdoener van donkeren beelden van VdL.

Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.