Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Neodvd Vs. Magix
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Imprezist
huh.gif Hallo,

Ik ben de (zeer) slechte beeld kwaliteit van NeoDVD na het branden op DVD meer dan zat en ben nu aan het twijfelen tussen de aanschaf van Pinnacle Studio 8 of Magix Video DeLuxe 2.0. Het gaat mij vooral om de beeldkwaliteit bij het omzetten van DV naar DVD. Is deze bij Video DeLuxe beter dan bij NeoDVD??? Ik ben niet zo gecharmeerd van Pinnacle software, dus ik hoop dat Magix de betere software voor mij is. Ook gezien de prijs biggrin.gif
Alvast bedankt.
Mike
Hoi, ik ken Neo DVD niet en ik ben niet geheel onpartijdig dus ik hoop dat wat gebruikers hier even hun meningen willen verkondigen? smile.gif

Ik zou je wel aanraden om de demo van Video deLuxe te downloaden en uit te proberen. Je moet je dan wel even registreren.
plemmens
Ik heb wat ervaring met Magix Video deLuxe, Pinnacle Studio 8 en PowerDirector Pro.
Wat gebruiksvriendelijkheid en gebruiksgemak betreft steekt Studio 8 er een stuk boven uit, gevolgd door VdL en PowerDirector. S8 is dan ook het programma waarin ik in princiepe al mijn projecten afmaak. Met VdL zijn op een gemakkelijke manier een heleboel speciale effecten te realiseren die vooral interessant zijn in muziekclips. In de klassieke “trouw- of verlofvideo’s is hier minder behoefte aan. Omdat VdL meer videotracks heeft zijn bepaalde effecten, die in S8 bv. enkel met Hollywood FX te maken zijn, makkelijker en sneller te realiseren. Ook PD heeft zo voor bepaalde dingen, ik denk hier aan picture in picture, zijn voordelen. Op het vlak van mogelijkheden m.b.t. achtergrondmuziek scoort PD echter duidelijk minder. Op dat vlak steekt VdL er met kop en schouder bovenuit.
In de praktijk is het zo dat ik mijn projecten maak in S8, en VdL en (in mindere mate) Powerdirector gebruik voor het maken van speciale effcten via intermediaire .AVI’s die ik dan integreer in mijn S8 project. Authoring (menu structuur opzetten) doe ik normaal in S8 evenals het maken van DVD’s direct op schijf of via een image op HD. Als je een met S8 gebrande DVD (cbr 8000kb/sec) op TV bekijkt zie je nauwelijks het verschil met de originele DV tape. Ik neem aan dat de VdL kwaliteit (ligos mpeg2 codec ?) vergelijkbaar is. VdL heeft hier trouwens het voordeel van met vbr te werken wat betekent dat, op een 4.7 gb DVD in princiepe meer dan 60 minuten video in hoogste kwaliteit kan gebrand worden.
Wat is nu het beste programma? Moeilijk te zeggen, hangt af van wat je eigenlijk wil. Ieder heeft zijn sterke en minder sterke punten. Als je een muziekvideo met veel speciale effecten wil maken dan geniet VdL duidelijk de voorkeur. Voor het meer alledaagse werk (documentaire, verlof of huwelijksreportage) zou ik S8 vooropstellen.
In alle projecten die ik tot dusver gemaakt heb zitten componenten gemaakt met ieder van de 3 toepassingen. Voor mij zijn ze gewoon complentair en vullen ze mekaar perfect aan.

Bijgevoegd: NeoDVD ken ik eigenlijk niet zo goed; ik heb het gevoelen dat dit eerder een DVD authoring tool is en in mindere mate een videobewerkingsprogramma in de ware zin van het woord.
Mike
Bedankt voor je evenwichtige vergelijking plemmens smile.gif. Een paar kleine opmerkingen:

Ook PD heeft zo voor bepaalde dingen, ik denk hier aan picture in picture, zijn voordelen.

Met de video-editor in Video deLuxe kun je dit ook zeer eenvoudig bewerkstelligen door twee video's onder elkaar op 2 sporen te zetten en bij 1 video met de video controller d.m.v. de 'zoom' en 'position' knoppen het beeld van die ene video te verkleinen en op een gewenste plaats neer te zetten. smile.gif. Je zou zelfs picture-in-picture-in-picture-in picture kunnen maken op deze manier smile.gif

Ik wilde ook nog even opmerken dat eenvoudige montages met Video deLuxe ook heel goed te doen zijn. Met de 'storyboard' modus van het pakket filmpjes achter elkaar zetten en dergelijke is echt kinderspel. Je kunt natuurlijk veel verder gaan met het pakket, maar dat hoeft niet... smile.gif
plemmens
Je hebt gelijk Mike.
Ik ben met Studio begonnen lang voor ik van Video DeLuxe gehoord had. Gevolg is dat het grijpen naar S8 misschien eerder een automatisme is dan een bewust kiezen. Trouwens als je het louter op funtionaliteiten bekijkt dan zijn de mogelijkheden van Video deLuxe duidelijk veel groter dan die van PowerDirector en Studio.
Ik ga dat pipipipip eens uitproberen. Moet eerlijk toegeven dat ik VdL nog nooit gebruikt heb voor pip. Dat is waarschijnlijk ook weer zo een automatisme dat mij voor pip altijd naar PowerDirector doet grijpen.
Misschien moet ik er eens werk van maken om van die automatismen af te geraken.
Prettig weekend
Mike
Prettig weekend

Insgelijks smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.