Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vreemde Geheugenmelding Bij Branden (vdl 2007+)
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
Ik heb al enkele dagen eerder geschreven en reactie gehad (dank) maar het probleem blijft; "geheugentoekenning mislukt of interne fout". Op oude (veel kleinere systeem) deze melding nooit gehad. Ik werk op een spiksplinternieuwe maximale configuratie met zeer groot virtueel geheugen en standaard 2 g.
Branden nu 2 x geprobeerd; 1e keer na 15 minuten gestopt, 2e keer, na aanpassing menu daar stond iets raars in, op 2 minuten na gestopt .... om knap pissig van te worden want die grap kost vele uren en wat moet ik met die melding?
Daarna de hele film opnieuw geexporteerd als .avi (1e optie in menu, wat het verschil is met dvd-avi weet ik niet) om (na een menu met nero) dan met nero te branden. De export naar avi is gelukt maar tijdens deze omzetting was er géén melding op het scherm van enige actie; ik zag het alleen aan de processor en de cursor deed niets.
Het gekke is dat de totale grootte slechts 1.100.000 kb is (af gerond) terwijl de capture avi bestanden (van de 4 tapes samen) ongeveer 45.000.000 kb zijn.

Nog gekker -voor mij althans- is dat mediaplayer deze file niet afspeelt en een grotere met exact dezelfde extensie wél. VdL leest de file ook niet in.
Nou, ik ben uitgepraat, de film wil maar niet op DVD lijkt het wel.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
BVD!
landrover
Hoi Bruce

Wat een frustratie. Ik kan het me ook wel voorstellen, vooral omdat je er zoveel tijd mee kwijt bent.
Om te beginnen: je hebt blijkbaar een nieuw en modern systeem. Betekent dat ook dat je nu Windows Vista draait?
Er zijn nog wel wat technische kwesties op te lossen voor Vista helemaal geschikt is om videomontage-software te draaien. Dat heeft vooral te maken met het dichtgetimmerde karakter van Vista.
Over het verschil tussen de twee export opties kunnen we kort zijn. DVD-avi bestaat niet; dat moet DV-avi zijn en aan een DV-avi export valt weinig meer in te stellen dan PAL of NTSC. De overige parameters zoals resolutie, framerate en compressiefactor zijn vastgelegd in de DV-codec. De andere AVI-export functie heeft veel meer mogelijkheden, omdat je hier zelf kunt bepalen welke codec je wilt gebruiken. Daarbij heb je de controle over de kwaliteit en de grootte van het bestand.
Het probleem is dat niet iedere codec met VdL samenwerkt. De DivX codec b.v. resulteert b.v. in een leeg bestand; de HuffYUV codec (vanaf versie 2.x) genereert wel een bestand, maar de Windows Explorer en de Windows Media Player crashen erop.
Ik denk dat je een ongeschikte codec hebt gebruikt. Vandaar dat de Media Player hem niet afspeelt en dat de bestandsgrootte sterk afwijkt van het origineel.
Rijk
Ik begrijp dat je Nero brandsoftware hebt. Ik herinner me dat er vroeger problemen waren als de InCD applicatie (van Nero) was geïnstalleerd. Als die nu op je systeem staat zou je die uit moeten zetten (de-ïnstalleren) en kijken of het branden dan wel lukt.

groet
Rijk
Bruce 47
Hoi Landrover,
Bedankt voor de snelle reply en aandacht!
Ik werk NIET met Viste maar met XP pro. (OEM)
Op deze machine worden/werden kortere films probleemloos gebrand.
Ik heb de eerste export-optie geomen voor de lange film (DV-avi) wat ik dan nog aan moet passen voor de juiste codec weet ik niet.
Kun je hier verder mee?
bnd, Bruce

QUOTE(landrover @ 28.05.2007 13:19:44) [snapback]171835[/snapback]
Hoi Bruce

Wat een frustratie. Ik kan het me ook wel voorstellen, vooral omdat je er zoveel tijd mee kwijt bent.
Om te beginnen: je hebt blijkbaar een nieuw en modern systeem. Betekent dat ook dat je nu Windows Vista draait?
Er zijn nog wel wat technische kwesties op te lossen voor Vista helemaal geschikt is om videomontage-software te draaien. Dat heeft vooral te maken met het dichtgetimmerde karakter van Vista.
Over het verschil tussen de twee export opties kunnen we kort zijn. DVD-avi bestaat niet; dat moet DV-avi zijn en aan een DV-avi export valt weinig meer in te stellen dan PAL of NTSC. De overige parameters zoals resolutie, framerate en compressiefactor zijn vastgelegd in de DV-codec. De andere AVI-export functie heeft veel meer mogelijkheden, omdat je hier zelf kunt bepalen welke codec je wilt gebruiken. Daarbij heb je de controle over de kwaliteit en de grootte van het bestand.
Het probleem is dat niet iedere codec met VdL samenwerkt. De DivX codec b.v. resulteert b.v. in een leeg bestand; de HuffYUV codec (vanaf versie 2.x) genereert wel een bestand, maar de Windows Explorer en de Windows Media Player crashen erop.
Ik denk dat je een ongeschikte codec hebt gebruikt. Vandaar dat de Media Player hem niet afspeelt en dat de bestandsgrootte sterk afwijkt van het origineel.

Duiker
Ik ben nu ook mooi bezig met zo'n gelijke melding.
Ik heb een film gemaakt van ca. 1,5 uur.
Bij het starten van het encoden krijg ik ook de melding;
geheugentoekenning mislukt of interne fout
Mijn hardeschijf heeft genoeg vrije ruimte,
voor mijn geheugen gegevens kijk in mijn handtekening.
Dit moet toch voldoende zijn??

Sander
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.