Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dv Als Mpeg Opnemen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Marcelve
Uit ruimte overwegingen wil ik DV als MPEG opnemen (Hoe is de kwaliteit daar van???)
VDL deluxe geeft de opmerking kan geen verbinding met apparaat maken. Kan wel direct als avi opnemen maar naar mpeg gaat dus niet. Toch start de camera wel, maar vervolgens staat ie op pauze.

Standaard firewire verbinding naar de camera.

Wat doe ik verkeerd????

landrover
Hallo Marcel,

MPEG compressie is instelbaar, in tegenstelling tot DV. Hoe de kwaliteit van de MPEG file is, kun je dus grotendeels zelf bepalen.
Houd er wel rekening mee dat MPEG, vanwege de GOP-structuur, veel minder geschikt is om nauwkeurig te monteren. Tenzij je kiest voor "I-frame only" , maar dat levert weer weinig ruimtebesparing op en daar was het je nou juist om te doen.

Over het hoe en waarom van het niet kunnen capturen kan ik je niet helpen, want ik heb geen camera met FireWire.
Duiker
QUOTE(Marcelve @ 23.05.2007 19:58:22) [snapback]171512[/snapback]
Toch start de camera wel, maar vervolgens staat ie op pauze.

Standaard firewire verbinding naar de camera.
Wat doe ik verkeerd????

Hallo,

Kun je ook aangeven dat de camera automatisch moet starten met afspelen als je op de opnameknop klikt?

Sander
Rijk
Misschien moet je ook even aangeven wat je precies gedaan hebt en welke versie VdL je hebt.
Bij mij lukt het n.l. wel, in de bijlage kun je zien op welke knoppen ik heb geklikt:
Click to view attachment
achtereenvolgens pijl 1, 2, 3 en dan opent zich het opnamescherm, waarin je evt. nog onder Uitvoeropties (Bijlage 2, pijl 4) de mpeg kwaliteit kunt instellen.
Click to view attachment
Daarna start je de opname (pijl 5).

groet
Rijk
Marcelve
QUOTE(Rijk @ 26.05.2007 11:41:18) [snapback]171710[/snapback]
Misschien moet je ook even aangeven wat je precies gedaan hebt en welke versie VdL je hebt.
Bij mij lukt het n.l. wel, in de bijlage kun je zien op welke knoppen ik heb geklikt:
Click to view attachment
achtereenvolgens pijl 1, 2, 3 en dan opent zich het opnamescherm, waarin je evt. nog onder Uitvoeropties (Bijlage 2, pijl 4) de mpeg kwaliteit kunt instellen.
Click to view attachment
Daarna start je de opname (pijl 5).

groet
Rijk

Ik zou niet weten hoe anders dan zoals jij hebt aangegeven.
Gewoon het vinkje zetten bij DV als MPEG opnemen. Dan houdt het bij mij op. Dan kan de software dus geen verbinding maken
Rijk
ja, dan weet ik het ook even niet, ik neem aan dat je na het aanvinken van "DV als MPEG" nog op het ikoontje van de camera geklikt hebt en krijg je daarna de melding "Kan geen verb. maken..." ?
misschien iemand anders een idee?

groet
Rijk

PS: je zou eens kunnen proberen of het met Windows Moviemaker wel lukt, daar kun je onder Videoinstellingen de mate van compressie aangeven.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.