Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mpg Naar Avi
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Brent
Hallo,
ik heb de vob files vanaf een dvd kunnen binnenhalen en bewerken in Magx video deluxe.
Nu wil ik dit project opslaan in volledige kwaliteit, zonder enig verlies om dit in een ander programma te bewerken, moet ik dan opslaan als ongecompimeerd avi bestand?

Mvg,
peter.
Rijk
Hallo Peter,
Ik zou de film exporteren als DV-AVI, sneltoets: Alt + B. Het kwaliteitsverlies is dan zo gering dat je het niet zult merken.
Bij export als AVI (Alt+A) heb je meer instelmogelijkheden (zoals o.a. de codec keuze) maar het renderen duurt wel heel veel langer.
Even ter voorkoming van misverstand: Je project wordt door Magix opgeslagen als .MVD bestand, dat is nog geen film, maar alleen een beschrijving hoe de film gemaakt gaat worden aan de hand van het basismateriaal (video, audio, titels etc). Bij export wordt de film gerenderd (uitgerekend) tot één video en audio gedeelte.

Nog even een vraag: Hoe heb je de VOB files binnengehaald? En wat is de herkomst van de files (camera of iets anders)? Veel mensen hebben problemen met binnenhalen van dit soort files en van jouw ervaring kunnen anderen wellicht leren. B.v.d.,
groet
Rijk
Brent
Hi Rijk,
de vob bestanden heb ik naar de pc overgebracht met dvddecrypyer, de mini-dvd in de cam moet wel eerst gesloten worden.
Vervolgens de vobestanden één voor één naar de tijdlijn in Magix gebracht.
Ik heb wel eerst de ac3 filter moeten installeren omdat mijn Sony dvd cam. het geluid als ac3 wegschrijft.

Na het bewerken van de film wil ik natuurlijk een dvd menu dat ik met een ander programma wil maken, Magix heeft niet zovool mogelijkheden.
Saaropm wil ik het Magix project met de hoogst mogelijke kwaliteitsinstellingen wegschrijven en dit is zonder meer een ongecomprimeerd avi bestand. Of Niet.

Mvg,
Peter
landrover
Saaropm wil ik het Magix project met de hoogst mogelijke kwaliteitsinstellingen wegschrijven en dit is zonder meer een ongecomprimeerd avi bestand. Of Niet.

Hallo Peter,

Theoretisch heb je volledig gelijk. Toch zal het in de praktijk beter zijn om er een lossless of lossy codec op los te laten, omdat de datarate (ong. 23 MB p/s) wel heel hoog is. Een DV-avi, zoald Rijk adviseert, is een mogelijkheid, maar je kunt ook kiezen voor HuffYUV op MJPEG. Van PicVideo en MainConcept zijn heel goede MJPEG codecs te koop. HuffYUV is gratis en geeft je de best denkbare kwaliteit.
Brent
Hi,
ok, ik heb gekozen om te exporteren naar HuffYUV codec maar waarom crasht windows verkenner steeds wanneer ik dit bestand probeer te openen!!
Ik heb nogthans gekozen voor RGB output.

Mvg,
Peter.

landrover
Hoi Peter,

Dat crashen van de Windows Verkenner kun je verhelpen door de indexing service van Windows uit te zetten. Dat is zoiezo verstandig als je veel met videomontage bezig bent want de indexing service kan het systeem behoorlijk vertragen of zelfs zorgen voor dropped frames als je analoge video capturet.
Brent
Hoi,

bedankt voor deze tip.
De indexering service stond op handmatig en heb in nu uitgeschakeld.

De Huffyuv avi bestanden kan ik nu wel openen vanuit windows verkenner.

Mvg.
Red Baron
QUOTE(landrover @ 19.05.2007 15:27:11) [snapback]171181[/snapback]
Hoi Peter,

Dat crashen van de Windows Verkenner kun je verhelpen door de indexing service van Windows uit te zetten. Dat is zoiezo verstandig als je veel met videomontage bezig bent want de indexing service kan het systeem behoorlijk vertragen of zelfs zorgen voor dropped frames als je analoge video capturet.

Kijk, da's een bruikbare tip. Maar voor een dombo als ik: Hoe doe je dat? Indexerings service uitzetten?
Ik heb al bij mapopties gekeken, maar daar kan ik het niet vinden.

Thijo blush.gif
Red Baron
QUOTE(Red Baron @ 19.05.2007 18:24:56) [snapback]171193[/snapback]
Kijk, da's een bruikbare tip. Maar voor een dombo als ik: Hoe doe je dat? Indexerings service uitzetten?
Ik heb al bij mapopties gekeken, maar daar kan ik het niet vinden.

Thijo blush.gif

Echt bijdehand is die Red Baron nou dus ook weer niet.
Ik heb het gevonden.

Thijo blush.gif blush.gif
Brent
Hoi,

ondersteund magix de HuffYUV codec wel!
Bij het exporteren naar avi met HuffYUV codec en dit bestand vervolgens openen dan crasht magix.
Virtualdub crasht eveneens bij het openen van dit bestand.
Dus volgens mij heeft indexering uitschakelen hier niets mee te maken want deze staat uitgeschakeld.
Bij het opnemen van een tv programma met bv. IUVCR en met HuffYUV codec kan ik wel dit bestand laden in magix! Dus volgens mij ondersteund magix het exporteren naar deze codec gewoon niet!

Iemand een oplossing of werkt het exporteren naar deze codec bij iemand wel!

Brent.
Brent
Hoi,

neen, het lukt mij gewoon niet te exporteren naar deze codec.
Magix heeft tijdens het exporteren ook geen foutmelding.
Enkel het laden van het door magix gemaakte avi bestand gaat niet, magix word onmiddellijk afgesloten en in virtualdub krijg ik een "acces violation" waarbij ik verplicht word ook af te sluiten.

Kan er iemand hiemee helpen?

Brent.
Brent
Hoi Rijk,

kan jij helpen met dit probleem?

Peter
Rijk
QUOTE(Brent @ 20.05.2007 13:18:59) [snapback]171234[/snapback]
Hoi Rijk,

kan jij helpen met dit probleem?

Peter

Hoi Peter,
Ik denk dat b.v. Landrover van dit soort zaken veel meer weet dan ik, wellicht meldt hij zich binnenkort weer. Ik ben meer van de "montagetechnische aspecten" van VdL, hoewel ik daar ook niet alles van weet...
Maar iets anders: Is het in dit geval al dat gedoe met codecs zus en zo wel waard? Ik bedoel dit: Je uitgangspunt was dat je filmfragmenten van een dvd hebt binnengehaald. Op een dvd is al een concessie aan de kwaliteit gedaan: het bestand is immers gecomprimeerd (b.v. met mpeg 2). Mijn gevoel (maar ik heb daarvoor geen bewijs!) is, dat als je deze fragmenten verder als dv-avi behandelt, dat je dan geen merkbare achteruitgang in kwaliteit zult vinden, temeer omdat je uiteindelijk na je montage-activiteiten er toch weer een dvd van gaat maken, vermoed ik zo, met weer een compressie en enig kwaliteitsverlies.
Wat ik zou doen in jouw geval? Een testje doen met een kort stukje film (wat je van de betreffende dvd hebt gehaald) van goede kwaliteit. Dan zou ik dat vanuit VdL exporteren als dv-avi. Tenslotte brand je het stukje (voor het gemak vanuit VdL) op een dvd+rw. En nou komt het moeilijkste: nu moet je proberen kwaliteitsverschil te zien tussen die 3 stukjes film: 1) het origineel, 2) het als dv-avi weggeschreven stukje en 3) op de nieuwe dvd.
Nou vermoed ik zo dat, áls je verschillen zult zien, dat je die tussen 2) en 3) ziet, eerder dan tussen 1) en 2).
Dit is dus een heel ander advies dan je verwacht, werp het gerust terzijde. Maar mocht je toch dit soort proefjes willen gaan doen, dan ben ik wel erg benieuwd naar je bevindingen!

groet
Rijk
landrover
Bij het opnemen van een tv programma met bv. IUVCR en met HuffYUV codec kan ik wel dit bestand laden in magix!

Hallo Peter,

Dat is het bewijs dat het probleem niet in de codec zit. VdL en ook VirtualDub moeten een AVI met HuffYUV codec probleemloos kunnen lezen. Het probleem zit volgens mij in VdL. Ik weet dat b.v. exporteren met DivX codec ook niet gaat. Ik zal eens kijken of dit een algemeen AVI-export probleem is, of dat het beperkt is tot een aantal specifieke codecs.
Dit exportprobleem van VdL zorgt er ook voor dat je het geexporteerde bestand niet kunt openen met VirtualDub, want het bestand is corrupt.
Brent
Hallo,

allereerst bedankt voor het meehelpen zoeken naar dit probleem.
Het HUFFYUV exportprobleem ligt wel degelijk bij Magix 2007.

Hetzelfde oorspronkelijke niet bewerkte vob bestand dat oorspronkelijk van een dvd ingeladen is heb ik geïmporteerd in virtualdub mpeg (versie) en vervolgens geexporteerd naar een AVI met de HUFYUV codec.

Resultaat:

Ik kan dit aangemaakte avi bestand laden in virtualdub en het word probleemloos geïmporteerd in Magix Videodeluxe Plus 2007.

Het probleem ligt dus wel degelijk bij Magix.
In de systeeminstellingen AVI en DV AVI in of uitschakelen is "geen" oplossing.

Hopend heb je hiermee al wat meer info Landrover want zoals velen is het wel nuttig dat dit wel werkt.

Alvast bedankt voor je medewerking.
Groetjes,
Brent.
landrover
In de systeeminstellingen AVI en DV AVI in of uitschakelen is "geen" oplossing.

Nee, die truc is alleen bedoeld om AVI's groter dan 2GB te importeren.

Zoals ik al gemeld had, zal ik ernaar kijken.
Brent
Hallo,

na het verzenden van een support aanvraag aan magix heb ik van deze nog steeds niets vernomen over dit probleem.
Of zou het probleem gekend zijn!!

Spijtig dat dit nog steeds niet opgelost is want ik had toch zeer goede voornemens met deze uitstekende codec.

Brent.
Rijk
QUOTE(Brent @ 23.05.2007 13:37:14) [snapback]171476[/snapback]
Hallo,

na het verzenden van een support aanvraag aan magix heb ik van deze nog steeds niets vernomen over dit probleem.

Spijtig dat dit nog steeds niet opgelost is want ik had toch zeer goede voornemens met deze uitstekende codec.

Brent.

Heb je wel de gebruikelijke ontvangstbevestiging (door Magix Support) van je aanvraag ontvangen? Ja: nog even geduld, mijn ervaring is dat er een antwoord komt, maar soms duurt het wel even. Nee: dan is er iets mis gegaan, nogmaals aanvragen.
groet
Rijk
landrover

Er zal vast wel iets van bekend zijn bij Magix, want dit probleem zat ook al in VdL2005 en 2006.
landrover
Het probleem met de crashes zit hem in een bug in HuffYUV 2.x Ik heb het gereproduceerd en ook VirtualDub verslikte zich erin.
Als je HuffYUV 1.3.1 gebruikt gaat het wél goed.
Verder kun je vanuit VdL niet exporteren naar DivX. Dat ligt niet aan VdL, maar aan de inmiddels steeds complexere DivX codec.
Ik kon wel probleemloos exporteren naar PicVideo MJPEG, Microsoft video 2 en Indeo 5.1, en dus ook naar HuffYUV 1.3.1.
Verder produceert VdL nu keurige Open DML AVI's van >2GB, zonder segmentering. Voor mij is dit nieuw, aangezien ik VdL2007 nog maar net in huis heb.
Brent
Hallo,

dus met huffyuv versie 1.3.1 gaat alle wel.

Is deze versie veilig te installeren?

Ik krijg een foutmelding van windows dat het te installeren prgr. niet aan het windows logo test voldoet.

Mvr,

Brent

Brent
Hallo,
ik heb versie huffyuv versie 1.3.1 toch maar geinstalleerd en daarzie het werkt naar behoren.
Magix en virtualdub kan nu zonder foutmelding het avi bestand inladen. In Magix moet men in de systeeminstellingen wel de internal avi en dv avi uitschakelen.

Mvg,
Brent.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.