Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hard Disc Camera
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
east
Ik sta op het punt om een nieuwe camera aan te schaffen, en zit nu te twijfelen of ik een HD of een DVD camera zal kopen..
Op andere forum's heeft men het niet zo op de nieuwe Hard disc, omdat deze data slecht te bewerken zou zijn in de verschillende software.
Het is me tot nu toe altijd goed afgegaan met de 8cm DVD, alhoewel het wel een drama is om een compilatie te maken van bv. 10 dvd'tjes, aangezien je ze dan allemaal weer moet importeren.

Mijn bewerkingen beperken zich tot wat knip en plak werk, dus weinig special effects.

Heeft iemand ervaring met deze camera's..?

B.v.d.
landrover
Welkom op het Magix-forum.

Als ik moest kiezen tussen tussen een HDD- en een DVD-camera zou ik ze allebei niet nemen en een goede DV-camera kopen. Die is voorzien van een FireWire poort en daar kun je gegarandeerd mee uit de voeten in elk denkbaar videomontageprogramma, dus zeker in VdL.
Tukkerstein
(Bijna) niks aan toe te voegen. Het is goedkoper, en de kwaliteit is beter omdat er minder wordt gecomprimeerd, bewerkingen met DV-AVI-video is veel makkelijker en handiger dan het bewerken van video die al gecomprimeerd is.
east
Ondertussen dan toch maar de Sony Hdr-Hc5 gekocht, maar om het in VDL te krijgen zal ik waarschijnlijk niet in HD mogen draaien zeker..?
Is daar ergens een topic over..?

B.v.d
Rijk
QUOTE(east @ 16.05.2007 09:54:24) [snapback]170924[/snapback]
Ondertussen dan toch maar de Sony Hdr-Hc5 gekocht, maar om het in VDL te krijgen zal ik waarschijnlijk niet in HD mogen draaien zeker..?
Is daar ergens een topic over..?

B.v.d

Dat hangt er van af welke VdL versie je hebt. In VdL2007Plus kun je HD vanaf een camcorder importeren, bewerken en exporteren (naar b.v. dvd). Dat staat althans te lezen in de Help functie.
Veel succes met je nieuwe camera.
Als je wilt, laat ons t.z.t. dan even weten wat je ervaringen zijn met HD.

groet
Rijk
east
QUOTE(Rijk @ 16.05.2007 20:37:59) [snapback]170991[/snapback]
Dat hangt er van af welke VdL versie je hebt. In VdL2007Plus kun je HD vanaf een camcorder importeren, bewerken en exporteren (naar b.v. dvd). Dat staat althans te lezen in de Help functie.
Veel succes met je nieuwe camera.
Als je wilt, laat ons t.z.t. dan even weten wat je ervaringen zijn met HD.

groet
Rijk

Heb Vdl2005, maar het direct importeren gaat dus niet in HD formaat, ik kan wel opnemen in HD (dus op de master heb je dan altijd nog HD) maar ik moet op de camera even aangeven dat ik hem als DV bekijk/bewerk. Pas dan kan ik vanuit VDL importeren.
Als ik hem door Sony op de pc laat zetten, krijg ik wel het beeld erin gesleept, maar mis ik het geluid. Ik heb hier op het videomontageforum ook iets over gelezen, komt doordat het een m2t bestand is..?

Rijk
QUOTE(east @ 17.05.2007 15:38:28) [snapback]171051[/snapback]
Als ik hem door Sony op de pc laat zetten, krijg ik wel het beeld erin gesleept, maar mis ik het geluid.

Dat heeft w.s. iets met codecs te maken. Het wil wel eens helpen om het AC3 filter te downloaden, b.v. hier: http://www.free-codecs.com/download/AC3_Filter.htm

groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.