Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Menuprobleem
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Red Baron
Hallo,

Het is reeds vaker op andere forums behandeld, maar een antwoord is er volgens mij nog niet.
Het probleem ontstaat telkens weer in het maken van het menu van een DVD.
Op de foto Magix menu.jpg ziet u een screenshot van hoe het gemaakt is.
Foto pagina 1.jpg laat zien hoe het menu er na het branden telkens uit ziet.
Erg vreemd is, dat pagina 2 wél goed is!
De achtergrondfoto word daar gewoon breedbeeld getoond,
en ook het selektievenster valt daar gewoon op zijn plaats over item 1 in het menu.
Maar bij pagina 1 is het probleem altijd het zelfde.
Alles is in 16:9, behalve het menu. De eerste pagina is altijd 4:3, met een niet passend selektievenster.
Wat is hier nu aan te doen? Ik heb al veel geprobeerd, maar kom er niet uit!

Thijo
Rijk
Hallo Thijo,
Welkom op het Magix forum.
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met 16:9, maar heb je het volgende al geprobeerd? (zie ook de bijlage):
Click to view attachment
- klik op HD Windows media en vervolgens op 16:9 (pijl 1)
- dubbelklik op Achtergrond image (pijl 2)
- in het volgende scherm kun je een nieuw schermpje openen (pijl 3, klik) waarin je een nieuwe achtergrond afbeelding kunt kiezen. Let wel op de beeldverhoudingen, die zijn daar geloof ik 3:4 en bij sommige plaatjes stoort dat. Je kunt w.s. ook wel zelf een 16:9 afbeelding uit je eigen files halen.

groet
Rijk
Red Baron
Deze optie had ik nog niet gebruikt, omdat ik dat als HD optie zag.
En ik film nog niet op HD, maar hij is nu aan het branden, dus...
Kijken of nu DVD 6 wel goed is, anders word het een dure grap zo... rolleyes.gif
Rijk
QUOTE(Red Baron @ 11.05.2007 19:50:42) [snapback]170561[/snapback]
Kijken of nu DVD 6 wel goed is, anders word het een dure grap zo... rolleyes.gif

ik doe dit soort proefjes altijd eerst met een DVD+RW (herschrijfbaar), dat heeft me al heel wat schijfjes bespaard... sleep.gif
groet