Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdlx 2007: Import Avi => Traag + Gebrande Dvd: Max 1 Gb
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Keyzer Soze
Ik heb gisteren Video Deluxe 2007 gekocht en geïnstaleerd. Al wat ervaring met versie 2005+2006.

1. Ik heb een video van ongeveer een half uur met verschillende geïmporteerde mpg's gemaakt met het programma. Die mpg's kan je snel bewerken op de timeline. Maar ik wil ook filmpjes van een andere camera importeren en die zijn van het formaat AVI. Het bewerken van die filmpjes op de timeline gaat veel trager. Wat is daar de oorzaak van aub? En is daar een oplossing voor/doe ik iets verkeerd?

Als ik de AVI files wil previewen in VDL 2007, zijn er regelmatig onderbrekingen tijdens het afspelen?

2. De DVD die ik gebrand heb wordt niet automatisch opgestart (bijv. door Power DVD) als ik die in de DVD ROM drive steek. Is dat in een instelling die ik moet veranderen?

3. Op de gebrande DVD staan 2 VOB files. Als ik die (manueel) afspeel met Power DVD stopt die natuurlijk op het einde van VOB file 1. Kan ik ervoor zorgen dat de 2 VOB files als 1 geheel worden gezien en dus ook zo worden afgespeeld?

Hartelijk dank bij voorbaat!

Wouter

P.S.: ik heb AMD Athlon +2 Ghz, Windows XP, 1 GB RAM

Rijk
Hallo Wouter,
Welkom op ons forum.
Ik heb jouw opmerkingen even in mijn VdL versie gecheckt met stukjes mpg en avi file. Ik merk geen verschil in bewerkings- en afspeel-tempo.
Maar is het misschien zo dat je eerst de mpg filmpjes hebt bewerkt en daar later de avi files aan hebt toegevoegd op de tijdlijn?
Het is n.l. bekend dat video editing programma's (niet alleen Magix) traag worden boven een bepaalde filmlengte. Op een gegeven moment zijn ze niet meer vooruit te branden. Dit uit zich ook in haperingen bij het afspelen.
Na welke filmlengte dat gebeurt hangt ook sterk af van het aantal bewerkingen/correcties e.d. dat je hebt uitgevoerd: hoe meer bewerkingen hoe eerder de traagheid optreedt. Dat kan heel goed na een half uurtje film of zelfs al eerder.
Ik los dat meestal op door een deel van de film helemaal af te werken (inclusief titels, geluid e.d.) en dat te exporteren als avi. Daarna begin ik gewoon een nieuw project met de rest van de film. Later voeg ik dan alle avi's samen tot de definitieve film.

Automatisch opstarten van je dvd speler kun je onder Windows instellen. Rechtsklik op je speler (in de Verkenner), klik op Eigenschappen en kies het tabblad Automatisch afspelen. Daar kun je instellen wat er met de diverse soorten bestanden moet gebeuren.

Wat betreft het afspelen van de volgende vob file: ik weet niet zeker of het onder de door jou genoemde conditie werkt, maar je kunt in het menu Branden instellen welke actie er moet volgen na het afspelen van een film. Dubbelklik op het voorbeeldscherm en in het volgende scherm kun je dan rechtsonder b.v. aanvinken: Spring naar volgende film. Als het niet duidelijk is, laat het weten dan stuur ik een Screenprint.

groet
Rijk
jan
Hallo Wouter,

Als beginneling onder de beginners waag ik het toch even om te reageren. Ik heb zelf een paar keer met verschillende geimporteerde formaten gewerkt en dat werkte om de een of andere reden heel slecht. Toen heb ik de verschillende formaten geexporteerd als: "Video als Magix video" en daarna lieten ze zich heel soepeltjes bewerken. Ik weet niet of dit jou probleem raakt maar je kunt nooit weten. Veel succes.

Vr. gr. Jan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.