Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wel Beeld Maar Geen Geluid
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Essie3335
Hallo allemaal, ik heb vanmiddag geprobeerd een filmpje te maken maar helaas...ben niet echt ver gekomen.
Na het laden van het filmpje in Video Deluxe 2007 zag ik wel beeld maar het originele geluid dat bij het filmpje hoort dat ontbrak. Heb alles wat ik kon bedenken al geprobeert maar helaas...geen succes. Dus help me aub wacko.gif
P.s. in mijn windows media speler heb ik beeld en geluid dus het ligt niet aan de geluidskaart.

Groetjes van Esther
Rijk
QUOTE(Essie3335 @ 06.05.2007 20:06:15) [snapback]170119[/snapback]
Hallo allemaal, ik heb vanmiddag geprobeerd een filmpje te maken maar helaas...ben niet echt ver gekomen.
Na het laden van het filmpje in Video Deluxe 2007 zag ik wel beeld maar het originele geluid dat bij het filmpje hoort dat ontbrak. Heb alles wat ik kon bedenken al geprobeert maar helaas...geen succes. Dus help me aub wacko.gif
P.s. in mijn windows media speler heb ik beeld en geluid dus het ligt niet aan de geluidskaart.

Groetjes van Esther

Hallo Esther,
Vertel eens hoe je film is opgenomen (tape, dvd) en wat voor soort file je binnen krijgt (avi, vob) en hoe je die binnen haalt (fire wire, usb), dan weten we iets meer.

groet
Rijk
Essie3335
We hebben een videocamera van JVC, het is een digitale met een interne 20GB harde schijf. Nu het schijfje aardig vol begint te raken wil ik dus graag een mooie filmpje maken met video deluxe 2007.

Het eerste probleem begon dus al met het aansluiten van de camera want in de omschrijving van het programma staat dat je deze aan moet sluiten op de IEEE394(firewire aansluiting) op de pc. Deze aansluiting zit netjes op de PC maar niet op de JVC.

Probleem proberen op te lossen door de filmpjes over te zetten naar een map op computer. Vervolgens video deluxe opgestart en flmpje geladen vanuit pc, tot nu toe ging alles goed want het filmpje verschijnt keurig op het scherm maar zonder geluid.

De filmbestandjes zijn allemaal MOD bestanden, zou dit het probleem zijn? Aub, probeer het me zo simpel mogelijk uit te leggen want ik ben totaal geen expert rolleyes.gif HELP!!!

Alvast bedankt!!
Rijk
QUOTE(Essie3335 @ 07.05.2007 12:16:35) [snapback]170159[/snapback]
De filmbestandjes zijn allemaal MOD bestanden, zou dit het probleem zijn?

De meeste Video editing programma's kunnen niet overweg met MOD bestanden en Magix VdL ook niet.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb ergens gelezen dat het werkt wanneer je de MOD extensies simpelweg verandert in MPG (of evt AVI). Kijk ook maar eens hier:
http://support.magix.net/boards/magix/inde...;hl=mod+bestand
Als je nog vragen hebt: stel ze gerust.

groet
Rijk
Essie3335
Hoi, daar ben ik weer laugh.gif Kan ik de MOD bestanden handmatig wijzigen in MPEG of AVI en zo ja hoe kan ik dat het beste aanpakken? Gewoon intikken film001.mpeg of film001.avi? Denk dat het niet zo simpel werkt. Heb via je link het hele verhaal gelezen wat erg veel overeenkomsten heeft met mijn probleem. Voordeel voor mij is dat ik dus wel het filmpje kan bekijken maar geen geluid heb.
Groetjes van Esther
Rijk
Zoals ik het heb begrepen is het wél zo simpel: gewoon de extensies veranderen. Dat kan b.v. in de Verkenner, rechtsklik op de file, klik op Naam wijzigen en verander de extensie in .mpg (volgens mij niet: mpeg). Succes.
Zijn het veel files?

groet
Rijk
landrover
Hoi Esther,

Het klinkt alsof je VdL-installatie een probleem heeft met het lezen van mpeg-audio, aangezien je de .mod bestanden wel binnen VdL kunt bekijken. Meestal kan het worden opgelost door het freeware programma AC3-filter te installeren: http://downloads.sourceforge.net/ac3filter...ilter_1_30b.exe
Het hernoemen van de bestanden heeft in dit geval waarschijnlijk weinig zin.
east
QUOTE(landrover @ 09.05.2007 16:32:45) [snapback]170364[/snapback]
Hoi Esther,

Het klinkt alsof je VdL-installatie een probleem heeft met het lezen van mpeg-audio, aangezien je de .mod bestanden wel binnen VdL kunt bekijken. Meestal kan het worden opgelost door het freeware programma AC3-filter te installeren: http://downloads.sourceforge.net/ac3filter...ilter_1_30b.exe
Het hernoemen van de bestanden heeft in dit geval waarschijnlijk weinig zin.

Klopt idd, dit probleem had ik dus ook (aangezien hdd hetzelfde bestand exp. als dv in hd dus), ik heb hiervoor MPEG Streamclip gedownload ( hier) en hiermee kun je de bestanden converten naar bv een avi..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.