Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleem Met Opnemen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Druppie
Sinds ik gebruik maak van VideoDeLuxe 2007 plus heb ik een probleem met het opnemen van mijn mini DV-cassettes. Het starten en stoppen gaat uitstekend, ik zie op het scherm ook de opgenomen beelden van begin tot eind. Er staat ook dat er ca 58 minuten is opgenomen. Maar bij het openen van mijn film om het te bewerken, is er opeens in plaats van 58 minuten maar 43 minuten opgeslagen. De laatste 15 minuten ontbreken opeens. De opgeslagen file op zich is wel ca 12-13 GB groot, maar bij openen in VdL 2007 kan ik dus maar 43 min zien en bewerken. Heeft iemand hier een verklaring voor?
In versie 2006 ging het altijd wel goed. mad.gif mad.gif
Rijk
Is dit eenmalig gebeurd of heb je daar steeds mee te maken?

Ik begrijp dat de hele film wel in de file aanwezig is, gezien de grootte er van. Probeer eens om die file vanuit de mediapool naar de tijdlijn te slepen (in een nieuw project).

groet
Rijk
Druppie
Ondertussen heb ik de film al wel een stuk of 6 keer opgenomen en elke keer weer hetzelfde resultaat.
Ik heb inmiddels ook de AVI-file in een nieuwe film geladen, zoals je opperde. Heel even zie je dan 58 minuten onder in het filmblik staan en springt dan na 1 seconde over op 43 minuten.... Ra ra ra

Groet Bertram
Rijk
QUOTE(Druppie @ 07.05.2007 20:00:38) [snapback]170206[/snapback]
Ondertussen heb ik de film al wel een stuk of 6 keer opgenomen en elke keer weer hetzelfde resultaat.
Ik heb inmiddels ook de AVI-file in een nieuwe film geladen, zoals je opperde. Heel even zie je dan 58 minuten onder in het filmblik staan en springt dan na 1 seconde over op 43 minuten.... Ra ra ra

Groet Bertram

Hallo Bertram,
Je opmerking over een Filmblik suggereert dat je in de Storyboard modus werkt.
Je zou ook eens in de modus Tijdlijn moeten kijken of je de complete film daar misschien kunt zien.
Ook de proef die ik voorstelde met slepen van de avi file is gebaseerd op werken in de Tijdlijn modus.
(misschien werkt dat met de storyboard modus ook wel, maar ik heb daar geen ervaring mee, werk altijd met de Tijdlijn).

Als dit niks uithaalt, dan heb ik nog het volgende voorstel:
Probeer eens een oude film van een uur, die met 2006 goed werd geimporteerd (zoals je zei), nu te importeren in 2007.
Dit om na te gaan of het aan VdL2007 ligt of misschien aan je film.

Een andere proef zou kunnen zijn om de probleemfilm in 2006 te importeren, daarvoor zou je 2006 eventueel opnieuw moeten installeren, dat kan gewoon naast 2007, (ik zelf heb 2005 nog staan, naast 2007, geeft geen problemen).
Ben benieuwd naar je bevindingen.

groet
Rijk
Druppie
QUOTE(Rijk @ 08.05.2007 12:15:14) [snapback]170249[/snapback]
Hallo Bertram,
Je opmerking over een Filmblik suggereert dat je in de Storyboard modus werkt.
Je zou ook eens in de modus Tijdlijn moeten kijken of je de complete film daar misschien kunt zien.
Ook de proef die ik voorstelde met slepen van de avi file is gebaseerd op werken in de Tijdlijn modus.
(misschien werkt dat met de storyboard modus ook wel, maar ik heb daar geen ervaring mee, werk altijd met de Tijdlijn).

Als dit niks uithaalt, dan heb ik nog het volgende voorstel:
Probeer eens een oude film van een uur, die met 2006 goed werd geimporteerd (zoals je zei), nu te importeren in 2007.
Dit om na te gaan of het aan VdL2007 ligt of misschien aan je film.

Een andere proef zou kunnen zijn om de probleemfilm in 2006 te importeren, daarvoor zou je 2006 eventueel opnieuw moeten installeren, dat kan gewoon naast 2007, (ik zelf heb 2005 nog staan, naast 2007, geeft geen problemen).
Ben benieuwd naar je bevindingen.

groet
Rijk

Beste Rijk,

Ook in de tijdlijn modus, zie je heel even de beelden van de laatste minuten (ca 58) voorbijflitsen en vervolgens wordt de film bij ca 43 minuten afgekapt. Ook als ik de opgenomen film (AVI) in WinAmp afspeel zie je in beeld wel dat hij 58 minuten lang is, maar ook dan wordt je er na 43 minuten uitgegooid.
Het voorstel om eens een andere film die in 2006 is opgenomen ook in 2007 te importeren, ga ik zeker ook nog doen.

Heb ik dus inmiddels ook gedaan: ook hier gaat het fout: de eerste 21 minuten goed beeld, daarna gaat het beeld op zwart....(letterlijk)
Bedankt voor je tips.

Groet, Bertram.
Rijk
QUOTE(Druppie @ 08.05.2007 23:45:05) [snapback]170312[/snapback]
Heb ik dus inmiddels ook gedaan: ook hier gaat het fout: de eerste 21 minuten goed beeld, daarna gaat het beeld op zwart....(letterlijk)

Het lijkt er op dat de fout met VdL2007 te maken heeft. Misschien een paardenmiddel: je kunt overwegen 2007 opnieuw te installeren, maar dan wel eerst netjes de-installeren. Het heeft mij indertijd ook geholpen bij een onverklaarbare fout (maar dat was iets met directories).
Je film-bestanden gaan hierbij niet verloren, maar als je het niet vertrouwd: even back-up maken naar andere directory (of directory-naam veranderen en later weer terug veranderen).

groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.