Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ander Capture Kaart
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
JohanGelderloos
Hallo beste mensen

Ik heb pas vdl 2007 aangeschaft. Nu merk ik dat het beeld wat ik via mijn videorecorder afspeel en op de computer wil opnemen nog al een streperig kwalitijd heeft.

Ook kan ik geen tv signaal krijgen via mijn capture kaart. Ik krijg dan de melding dat mijn hardware is verouderd.

Nu ben ik van plan om eventueel een andere capture caart te gaan kopen om annaloog signaal op te nemen.

Welke kaart is dan het best om aan te schaffen?

Wat ik nu heb is een Hauppauge WinTv kaart. Ik heb ook bij hun op het forum gekeken maar toe werdt ik niet blij. Het staat vol met kritiek en zelf het advies om een ander merk aan te schaffen.

Ik hoop dat een van jullie mij van advies kunnen verschaffen.

Bijvoorbaat mijn dank
johan
landrover
Hallo Johan,

Hoe oud is die Hauppauge kaart van je? Misschien heb je er nieuwe drivers voor nodig. Zolang er WDM- of VfW drivers voor die kaart te vinden zijn, zou VdL ermee overweg moeten kunnen. Tenzij VdL2007 geen VfW capture meer zou ondersteunen, maar dat weet ik niet....
Rijk
Hé Landrover, fijn dat je er weer bent. wave.gif
Ik gebruik al een tijdje een Hauppage TV (en radio) kaart HVR1100 zonder problemen, ook niet in combinatie met VdL 2007.
Dus is het w.s. een goed idee van jou om Johan naar de drivers te laten kijken.
Je ziet: we kunnen jouw adviezen niet missen.

groet
Rijk

PS ik reageer binnenkort op je pers. mail
JohanGelderloos
Beste landrover

Ik weet het niet zeker meer maar ongeveer twee jaar oud.
Wel heb ik gemerkt dat als in de video recorder dichter bij mijn computer zet het beeld beter is. De afstand van mijn recorder en computer is ongeveer 5m.

Een ander probleem is dat ik geen tv op mijn computer krijg. Dat was trouwens ook met de vorige versie zo maar ik gebruikte het toen niet. Dat wil ik nu wel. Met andere worden, de tuner van vdl werkt niet.
Rijk
QUOTE(JohanGelderloos @ 13.05.2007 13:34:12) [snapback]170675[/snapback]
Een ander probleem is dat ik geen tv op mijn computer krijg. Dat was trouwens ook met de vorige versie zo maar ik gebruikte het toen niet. Dat wil ik nu wel. Met andere worden, de tuner van vdl werkt niet.

VdL heeft zelf geen tuner, maar maakt gebruik van de geïnstalleerde TV kaart op je PC. Misschien zou je toch even moeten kijken of er nieuwe drivers zijn voor jouw kaart.
groet
Rijk
landrover
ongeveer twee jaar oud

Dan zou hij toch echt moeten werken onder VdL.

...als ik de video recorder dichter bij mijn computer zet het beeld beter is

Ik heb het vermoeden dat je geen TV-tuner kaart hebt, maar een specifieke capture-kaart, en dat je de tuner van je videorecorder als bron gebruikt.

Wat voor merk en type capturekaart hebben we het hier over?
JohanGelderloos
Beste Landrover en Rijk.

Het betreft om een Hauppauge Win Tv 878/9 WDM

Ik heb naar andere drivers gekeken maar het heeft nog niet geholpen. Ik ga nog wel even verder zoeken.

Een ander propleem is dat het gewoon capteren van analoog beeld, het beel veel slechter is dan wanneer ik dat doe met vdl 2005.

Aan de randen storingen. Rechts boven een kromming en na eilende witte stepen.
Mischien is er in mijn instelling iets niet goed maar ik weet niet waar ik dat moet zoeken. Divers Pal instellingen geprobeerd enz.

FransS
Beste Johan ,

De witte strepen lijken op een vervuilde kop van de videorecorder,de krommingen duiden op een slechte of zeer oude band in een vrij nieuwe recorder.
Ook kan de verbinding niet goed zijn.
http://www.yournewdriver.com/Hauppauge_Win...Driver_1488.htm probeer deze is ?

Groet Frans S. user.gif
JohanGelderloos
Dank je wel Frans,

Deze werkt. maar aleen ik krijg geen geluid. toch ergens een instelling?
JohanGelderloos
Hartelijk dank Rijk,frans en Landrover.
Alles werk nu naar behoren. Het was inderdaat de driver die niet goed werkte. Het geluid wilde eerst ook miet maar dat was mijn schuld want et moest een kabeltje van de capture naar line in van geluidskaar. Even over het hoofd gezien : blush.gif .

Nogmalls mijn dank

Johan
landrover
Hallo Johan,

Mooi dat het opgelost is. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.