ronny
30.04.2007 08:44:22
Hallo, ik heb een probleem en vraag me af of iemand mij van dat probleem kan afhelpen.
Ik ben video fragmenten aan het samenstellen (zonder geluid) om die dan af te spelen in cubase (muziekprogramma).
Alles werkt perfect en ik heb het mooiste resultaat als ik ze exporteer naar AVI. Ik kan in cubase het volledige scherm projecteren.
Mijn probleem is nu, ik heb een videofragment gemaakt van ongeveer 13 minuten en iedere keer dat ik het fragment wil exporteren naar AVI stopt Magix bij 10,41minuten. Ik heb al ,denk ik, alles van instellingen geprobeerd maar niets blijkt te helpen, iedere keer stop bij 10,41 minuten.
Mijn idee was eerst dat er iets fout is gegaan bij het samenstellen van het fragment maar dat kan ook niet want als ik het exporteer naar quick time video alsook naar windows video en mpeg staat alles er keurig op. Het enige probleem dat ik dan heb is dat ik die formaten niet kan afspelen in cubase om dan toch het volledige scherm in beslag te nemen. Het is namelijk de bedoeling om tijdens optredens de fragmenten te projecteren en dan natuurlijk enkel de video en geen zwarte randen lang de zijkant. Een ander probleem met quicktime is dat het teveel geheugen vraagt want cubase zelf én de fragmenten haperen.
Dus met andere woorden de enige mogelijkheid voor mij is: AVI en juist met dit formaat stopt het na de 10 minuten.
Het video formaat is 720 X 576, 25 frames/sec
Iemand een idee om mij verder te helpen??
thx
Ronny
Duiker
30.04.2007 10:36:23
Een avi bestand van dat formaat zou prima moeten kunnen.
Heb je nog wel genoeg vrije ruimte op je schijf waar de avi opgeslagen wordt?
Omschrijf eens stap voor stap hoe je de avi-export doet.
Sander
ronny
30.04.2007 12:37:44
Hallo
Ik heb nog 53Gig beschikbare ruimte, dus daar zal het wel niet aan liggen.
Hoe ga ik tewerk;
ik open het bestand, daarna ga ik naar het pull down menu "bestand", kies "film exporteren" en daarna Video als AVI.
In het volgende menu heb ik dan bijna alle instellingen geprobeerd denk ik; interlaced top,interlaced bottom, progressive.
Bij encoder configuration Quick compress,... gewoon enz.
Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is om de framerate aan te passen maar dat zal dan wel gepaard gaan met kwaliteitsverlies.
Ook het "gedeelte tussen begin- en eindmarker exporteren" wel én niet aangevinkt.
Iedere keer zo'n uur en vijftig minuten wachten om dan op de laatste minuten te stoppen, het is gewoon om er grijs van te worden. Ik weet echt niet meer wat ik zou kunnen doen. Ik heb al gedacht om volledig opnieuw te beginnen... maar dat is dan weer een paar dagen werk en gaat het wel iets opbrengen?
I'm lost
Ronny
QUOTE(ronny @ 30.04.2007 13:37:44) [snapback]169480[/snapback]
ik open het bestand, daarna ga ik naar het pull down menu "bestand", kies "film exporteren" en daarna Video als AVI.
......
Iedere keer zo'n uur en vijftig minuten wachten om dan op de laatste minuten te stoppen, het is gewoon om er grijs van te worden.
Hallo Ronny,
Heb je Export Video als
DV.AVI al eens overwogen/geprobeerd? Dat gaat in elk geval aanzienlijk sneller dan Video als AVI, is mijn ervaring.
groet
Rijk
ronny
02.05.2007 13:16:57
Dat heb ik ook reeds geprobeerd en het resultaat is hetzelfde.
Ik heb gisteren nog een poging gewaagd en de framerate verzet naar 20 frame/sec ipv 25. En dat gaat nu wel, de volledige 13 minuten zijn geëxporteerd.
Nu heb ik wel wat kwaliteitsverlies.
Ik heb 2Gig werkgeheugen, het bestand is iets meer dan 1 Gig. Heb ik nu te weinig geheugen om de volledige video te exporteren?
Ron
QUOTE(ronny @ 02.05.2007 14:16:57) [snapback]169664[/snapback]
Ik heb 2Gig werkgeheugen, het bestand is iets meer dan 1 Gig. Heb ik nu te weinig geheugen om de volledige video te exporteren?
Ron
2 GB werkgeheugen is prima. Dat heeft trouwens niets met je bestandsgrootte te maken.
Die 1 GB brengt me wel op het volgende: "vroeger" waren er nog wel eens problemen met bestanden >1GB, met de huidige software is dat niet meer zo. Ik weet daar het fijne niet van, maar het brengt me wel tot de vraag: welke Magix versie heb je, ik bedoel van welk jaar?
groet
Rijk
ronny
03.05.2007 08:45:51
Hallo
De versie die ik gebruik is Video deluxe 2007 plus.
Ik heb het nog maar een paar maand.
Ron
Je hebt het over een bestand van iets meer dan 1 GB bij een film van 13 minuten. Dat is vreemd, want voor avi heb je ca 4,5 minuut film in 1 GB. Nu je de framerate hebt verlaagd naar 20 zal dat (als het naar rato gaat) wellicht 5,5 minuut per GB zijn. Voor 13 minuten avi film kom je dan op een bestand van ca 2,5 GB.
Nog even een paar vraagjes: heb je al eens eerder met VdL een avi geexporteerd van meer dan 10 minuten? En ging dat wel goed?
Of is dit je eerste film?
Je zou ook eens kunnen overwegen VdL te de-installeren en opnieuw te installeren. Je weet maar nooit. Daarbij gaan je bestanden niet verloren, maar voor alle zekerheid kun je die tijdelijk even ergens anders onderbrengen (in een map die VdL niet kent) en later terugzetten. Of reservekopieen maken als je diskruimte genoeg hebt.
groet
Rijk
landrover
09.05.2007 15:53:34
Niet om het een of ander, maar je hebt toch niet toevallig "alleen bereik tussen start- en eindmarkering exporteren" ingeschakeld, hè?
Welke codec gebruik je om naar avi te exporteren?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.