Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Een Dvd Importeren
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
markcoutinho
Ik heb verschillende afleveringen van een programma opgenomen met een DVD-recorder. Nu wil ik die afleveringen bewerken met Video deLuxe. Dus: importeren en bewerken zou je zeggen. Maar als ik één aflevering van 30 minuten importeer krijg ik in die 30 minuten verschillende scenes van andere afleveringen te zien (en ook van de aflevering die ik wil bewerken). Ook is er geen audio in deze aflevering te vinden.
Als ik de DVD op m'n p.c. afspeel met Media Player o.i.d. werkt het allemaal wél naar behoren.

Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!
Rijk
Hoe heb je die 30 minuten aflevering precies geimporteerd?

groet
Rijk
markcoutinho
QUOTE(Rijk @ 25.04.2007 22:05:13) [snapback]168985[/snapback]
Hoe heb je die 30 minuten aflevering precies geimporteerd?

groet
Rijk

Dat heb ik gedaan door 'Bestand', 'Film laden' te kiezen; ik kon geen goede optie vinden onder 'Opnemen', 'Opname' (daar kun je alleen kiezen voor digitale video, analoge video, audio, enkel beeld en videorecorder. Moet ik die VOB-files op een andere manier laden/importeren?

Alvast bedankt!
Rijk
Je kunt VOB files met de muis vanuit de Mediapool naar de tijdlijn slepen.
Je moet dan wel zorgen dat in je Mediapool de mappenstructuur wordt weergegeven. Zie de bijlage:
Click to view attachment

groet
Rijk
markcoutinho
QUOTE(Rijk @ 27.04.2007 13:30:12) [snapback]169161[/snapback]
Je kunt VOB files met de muis vanuit de Mediapool naar de tijdlijn slepen.
Je moet dan wel zorgen dat in je Mediapool de mappenstructuur wordt weergegeven. Zie de bijlage:
Click to view attachment

groet
Rijk

Hoi Rijk,

Bedankt voor je suggestie, maar dit levert hetzelfde resultaat op. Geen audio en een videobestand dat erg raar in elkaar zit: als ik 'm laat draaien gaat 't goed, maar zodra ik 'm pauzeer of stop springt ie naar een andere documentaire dan waar ie in zat. Ik heb 2 jpg's toegevoegd om dat te laten zien (let op de tijdsindicatie - ik pauzeer meteen na de screencapture van Zen - Hair en wat je dan te zien krijgt is Billy Swan).
Verder: ik heb 11 documentaires van 25 minuten op de DVD staan (die het ook daadwerkelijk goed doen in de Media Player), maar als ik alle VOB-files heb geïmporteerd heb ik niet meer dan zo'n anderhalf uur aan materiaal. Van alle documentaires wat, lijkt het wel.
Waar kan 'm dat in zitten?
Rijk
Nog even voor alle zekerheid: Heb je de file VTS_01_01.VOB met de muis naar de tijdlijn gesleept? En ook lang genoeg gewacht tot alles van die file er stond? Let ook op of er ergens (boven) in je scherm een mededeling staat dat-ie ergens mee bezig is.
Pas als alles weer rustig is kun je dan VTS_01_02.VOB slepen etc.

Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat de filenamen in de objecten op de tijdlijn anders zijn dan die in de Mediapool, nl VR i.p.v. VTS.

Rechts-klik ook eens op het object in de tijdlijn en kijk dan bij Eigenschappen of je daar iets vreemds ziet.

Verder zou ik ook zo gauw niet wat weten.

groet
Rijk
markcoutinho
QUOTE(Rijk @ 02.05.2007 19:55:04) [snapback]169696[/snapback]
Nog even voor alle zekerheid: Heb je de file VTS_01_01.VOB met de muis naar de tijdlijn gesleept? En ook lang genoeg gewacht tot alles van die file er stond? Let ook op of er ergens (boven) in je scherm een mededeling staat dat-ie ergens mee bezig is.
Pas als alles weer rustig is kun je dan VTS_01_02.VOB slepen etc.

Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat de filenamen in de objecten op de tijdlijn anders zijn dan die in de Mediapool, nl VR i.p.v. VTS.

Rechts-klik ook eens op het object in de tijdlijn en kijk dan bij Eigenschappen of je daar iets vreemds ziet.

Verder zou ik ook zo gauw niet wat weten.

groet
Rijk

Hoi Rijk,
Ja, ik heb alles gedaan zoals het hoort, maar ik ben er achtergekomen dat de DVD (een door mij met de DVD-recorder opgenomen exemplaar) gewoon problemen oplevert op mijn p.c. Ik kan namelijk met de verkenner de .vob-bestanden ook niet kopiëren - dan loopt ie steeds op een gegeven moment vast (kan ie 't niet meer lezen).

Daarom ook heb ik een commerciële (muziek-)DVD getracht in te lezen in Video DeLuxe. Dat gaat qua beeld prima, maar ook hier is geen geluid te bekennen.
Heb je een suggestie waar dat aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt voor je hulp.
Rijk
van commerciele dvd's heb ik wel eens gelezen dat die niet zonder meer in te lezen zijn, het heeft iets met beveiligingen te maken, geloof ik.
Verder zou het kunnen dat je niet de juiste codec(s) op je PC hebt voor het geluid. Met het programma GSPOT (gratis te downloaden, even zoeken met Google) kun je kijken welke codec gebruikt is voor je VOB bestand. Dan is het een kwestie van de goede codec downloaden (b.v. bij free-codecs, als ik mij niet vergis, ook even opzoeken met Google).
groet
Rijk
landrover
Dat gaat qua beeld prima, maar ook hier is geen geluid te bekennen.
Heb je een suggestie waar dat aan zou kunnen liggen?

Probeer het hier eens mee: http://downloads.sourceforge.net/ac3filter...ilter_1_30b.exe
Veel gebruikers met audioproblemen bij mpeg-import zijn er mee geholpen.
Duiker
Nu heb ik een soortgelijke situatie,
Ik heb een dvd met daarop een bestand; vts_01_1.vob.
Als ik deze naar de tijdlijn sleep krijg ik de melding;
Het bestandsformaat van vts.etc. kan niet door Magix video de luxe
gelezen worden.

Dit moet toch kunnen met een vob. bestand?

Sander

(de dvd lijkt gemaakt met een sony dvd recorder)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.