Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Gecombineerde Titel Presets Opslaan Lukt Niet
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Renever
Als ik in VDL 2006 een titel combineer met een video-effect en die als preset opsla in de titeleditor, blijkt alleen de tekst te zijn opgeslagen en niet het effect. Wat doe ik verkeerd?
René
Rijk
normaal moet dat toch lukken, dus misschien moet je eerst even aangeven wat je precies gedaan hebt, want zo wordt het gissen voor ons.
groet
Rijk
Renever
QUOTE(Rijk @ 21.04.2007 22:59:27) [snapback]168555[/snapback]
normaal moet dat toch lukken, dus misschien moet je eerst even aangeven wat je precies gedaan hebt, want zo wordt het gissen voor ons.
groet
Rijk

Mijn excuses Rijk. blush.gif
Ik dacht zo kort en bondig mogelijk te zijn, maar dit was te.
Als ik met rechts op een scene klik kan ik een datum als titel invoegen. Als preset voor die titel had ik gekozen voor “Lettertypes met HG”. Werkt goed, want tekst verschijnt in een halftransparant zwart blokje. Maar ik wil dat blokje en de tekst een beetje lager. In de titeleditor en Video-effecten controll er, lukt me dat ook. Maar dan komt het. Ik lock het tekstblok aan het video-effect en probeer het dan op te slaan als titelpreset in de titeleditor. Helaas wordt dan alleen de tekst opgeslagen. Als ik nu met rechts op het video-effect klik, heb ik de mogelijkheid om dat op te slaan, maar wederom niet bij elkaar. Dezelfde soort presets staan al in de map titels, dus moet het mogelijk zijn. Maar blijkbaar zie ik iets over het hoofd.
Groeten, René
Rijk
QUOTE(Renever @ 22.04.2007 12:48:32) [snapback]168588[/snapback]
Ik lock het tekstblok aan het video-effect en probeer het dan op te slaan als titelpreset in de titeleditor.

Hoi René,
Ik heb het even voor je "nagespeeld" en volgens mij moet je het niet opslaan als Titelpreset (of Titelsjabloon) maar "Opslaan als speciaal effect", dat staat er net onder als je rechtsklikt op de titel.
groet
Rijk
Renever
Na verder kijken, zie ik dat er ook nog de mogelijkheid is om de titel als speciaal effect op te slaan. maar als je die preset vervolgens kiest, wordt de titel gescheiden van het effect op verschillende plaatsen op de tijdlijn (zelfs op een bezet spoor) gezet. Deze snap ik helemaal niet. blink.gif
René
Renever
Hoi Rijk,
Onze posts hebben elkaar net gekruist. Helaas is dat de oplossing niet.
René
Rijk
QUOTE(Renever @ 22.04.2007 14:41:06) [snapback]168593[/snapback]
Na verder kijken, zie ik dat er ook nog de mogelijkheid is om de titel als speciaal effect op te slaan. maar als je die preset vervolgens kiest, wordt de titel gescheiden van het effect op verschillende plaatsen op de tijdlijn (zelfs op een bezet spoor) gezet. Deze snap ik helemaal niet. blink.gif
René

Bij mij werkt dat wel goed. Let wel: Je moet de preset met de muis vanuit de mediapool naar de gewenste plek op de tijdlijn slepen. Dus niet dubbelklikken of zo.
Wel is het zo dat titel en effect in aparte blokjes (onder elkaar) verschijnen, maar dat was ook al zo toen je hem gemaakt had.

groet
Rijk
Renever
QUOTE(Rijk @ 22.04.2007 14:52:17) [snapback]168596[/snapback]
Bij mij werkt dat wel goed. Let wel: Je moet de preset met de muis vanuit de mediapool naar de gewenste plek op de tijdlijn slepen. Dus niet dubbelklikken of zo.
Wel is het zo dat titel en effect in aparte blokjes (onder elkaar) verschijnen, maar dat was ook al zo toen je hem gemaakt had.

Bij mij werkt het blijkbaar net even anders. Alsof er in de preset die ik heb opgeslagen nog een andere opdracht zit. Want deze preset wijkt volgens mij toch niet zo veel af van diegene waar ik hem van heb afgeleid.(Lettertypes met HG)
Ik blijf zoeken, bedankt Rijk.
Groetjes René
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.