Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audio Ontbreekt Bij Afspelen Via Dvd/versterker
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
luka
Als ik via vdLplus 2007 een film op dvd brand en deze vervolgens afspeel via de DVD speler die aangesloten zit op de tv heb ik geen geluid via mijn versterker! Wel via de tv. Mijn DVD speler is aangesloten via een optische kabel op de versterker.
Als ik een de film als avi exporteer en via een extern programma naar mpeg omzet en dan de optie lpcm aanvink heb ik wel geluid via de versterker.

Hoe kan ik dit in vdLplus voor elkaar krijgen?
Wie weet raad?

Luka

FransS
Hoi Luka,

Waarschijnlijk heb je de DVDplayer met een scart aangesloten op je TV,en die optische kabel op de versterker.
Nu vermoet ik dat de DVDplayer in een andere stand als PCM staat en wel digital ,als je dat nu veranderd in het menu van je DVDplayer dan moet het volgens mij ook geluid geven op je versterker.
En als je het via een ander programma omzet dan verlies je ook kwaliteit van de film ,dus gewoon met V.dLux een film renderen en daarna gewoon een DVD branden,probeer dat eerst met een RW-tje deze kun je dan altijd daarna als er geen fouten in zitten gewoon met Nero branden op een R-etj.
Suc6 Frans S. user.gif
luka
Frans,

In mijn DVDspeler menu kon ik kiezen om de mpeg functie uit te zetten. Nadat ik dat gedaan had, kreeg ik geluid over de versterker!
Ook zie ik PCM weergeven op mijn display van de versterker.
Of het andere gevolgen heeft dat mpeg uit staat weet ik niet, maar ik ben er tevreden over.

Danks,

FransS
QUOTE(luka @ 18.04.2007 12:01:37) [snapback]168091[/snapback]
Ook zie ik PCM weergeven op mijn display van de versterker.
Of het andere gevolgen heeft dat mpeg uit staat weet ik niet, maar ik ben er tevreden over.

Danks,

Volgens mij heeft dat geen gevolgen,het zou iegenlijk automatisch moet schakellen wannner je er een DVD in stopt maar dat doet het schijnbaar niet bij ieder apparaat.

Groet Frans S. top.gif user.gif
Duiker
Hallo,

Ik had al enige tijd het zelfde probleem met mijn vdl-dvd's.
Dat is dus nu ook opgehelderd.
Ik had Mpeg audio op 'bitstream' uitvoer gezet.
Nu heb ik Mpeg audio op 'Pcm' uitvoer staan, en werkt het prima.

Dus ook namens mij;

Bedankt laugh.gif

Sander
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.