Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Slepen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
woodymax
beste,

als ik een film bewerkt heb en ik heb veel overgangen en titels (tekst in beeld) en als ik dan een stukje film eruit "knip" dan kan ik het gat wat is onstaan "dichten" maar dan gaan de stuken film wel mee maar alle overgangen enzo niet.

weet iemand hoe je alles in 1 keer kan verslepen dus ook overgangen en titels ?

mvg woodymax
Rijk
Wat ik zo'n geval meestal doe is: het stuk film dat je wilt verslepen even selecteren (klik links onder en sleep de rechthoek tot aan het eind rechts boven), dan kun je alles tegelijk verslepen. Eventueel kun je het geselecteerde deel (al dan niet tijdelijk) groeperen met Ctrl L, dan blijft het zeker bij elkaar.

groet
Rijk

PS: heb je zelf enig idee hoe het komt dat je deze post 6 keer hebt geplaatst? Het kan nogal verwarrend zijn, vooral als er op verschillende plaatsen wordt geantwoord op het zelfde onderwerp.
jan
QUOTE(woodymax @ 27.03.2007 00:01:18) [snapback]166412[/snapback]
beste,

weet iemand hoe je alles in 1 keer kan verslepen dus ook overgangen en titels ?

mvg woodymax

Hoi;

Als je in het stukje film, direct rechts na het gat, bij de overgangen "Cut (geen)" selecteert, dus de bovenste, dan springt alles wat rechts van het gat staat naar links en is het gat gedicht. Ik heb het voor de zekerheid nog even geprobeerd, en het werkt ! Succes.

Jan.
Rijk
QUOTE(jan @ 30.03.2007 13:50:38) [snapback]166692[/snapback]
Als je in het stukje film, direct rechts na het gat, bij de overgangen "Cut (geen)" selecteert, dus de bovenste, dan springt alles wat rechts van het gat staat naar links en is het gat gedicht. Ik heb het voor de zekerheid nog even geprobeerd, en het werkt ! Succes.

Hoi Jan,
Helaas werkt dat alleen voor objecten die aaneengesloten staan met de rest. In bijgaand voorbeeld werkt het wel voor titel 1 (pijl 1), maar niet voor titel 2, omdat die geen contact maakt met de overige objecten.
Click to view attachment
Althans, zo werkt het bij mij.

groet
Rijk
Flowers
PS: heb je zelf enig idee hoe het komt dat je deze post 6 keer hebt geplaatst? Het kan nogal verwarrend zijn, vooral als er op verschillende plaatsen wordt geantwoord op het zelfde onderwerp.

maar ook hier
jan
QUOTE(Rijk @ 30.03.2007 16:57:16) [snapback]166696[/snapback]
Helaas werkt dat alleen voor objecten die aaneengesloten staan met de rest. In bijgaand voorbeeld werkt het wel voor titel 1 (pijl 1), maar niet voor titel 2, omdat die geen contact maakt met de overige objecten.

Hoi Rijk;

Dat had ik inderdaad ook gemerkt, maar inderdaad vergeten te vermelden, en het is natuurlijk wel heel belangrijk om dat te weten! Ik zorg zelf dan ook dat alles aaneengesloten blijft. Wel haal ik bij de films die ik maak steeds kleine stukjes er tussen uit, en daar maak ik dan een aaneengesloten intro o.i.d. van, en dan helpt het natuurlijk weer om de losse stukjes makkelijk aan elkaar te lassen. Maar is er een eenvoudige manier om alles rechts van het gat te selecteren, zonder ook naar het einde te moeten, dus met een klik ofzo?

Vr. groet, Jan.
Rijk
QUOTE(jan @ 31.03.2007 18:02:51) [snapback]166790[/snapback]
Maar is er een eenvoudige manier om alles rechts van het gat te selecteren, zonder ook naar het einde te moeten, dus met een klik ofzo?

Niet dat ik weet, Jan, (maar dat zegt natuurlijk niet alles), ik doe het meestal op de eerder beschreven wijze door te selecteren, als het een lange film is moet je dan wel even met de zoom aan de slag maar dat gaat met Ctrl +pijltje(omhoog of omlaag) toch ook best heel snel.

groet
Rijk
jan
QUOTE(Rijk @ 01.04.2007 15:26:56) [snapback]166839[/snapback]
Niet dat ik weet, Jan, (maar dat zegt natuurlijk niet alles), ik doe het meestal op de eerder beschreven wijze door te selecteren, als het een lange film is moet je dan wel even met de zoom aan de slag maar dat gaat met Ctrl +pijltje(omhoog of omlaag) toch ook best heel snel.

Okidoo, bedankt, groet terug, Jan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.