Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tekst In Menu Magix Vdl 2007 Plus
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
woodymax
beste,

ik heb met magix vdl 2007 plus een mooi menutje bij mijn film gemaakt met alleen tekst. dus geen foto voorbeelden.
nu wil ik graag dat als je een hoofdstuk selecteerd dat alleen de tekst wordt geselecteerd.

ik krijg dit niet voor elkaar. wie weet hoe dit moet ?

mvg woodymax
Rijk
In het scherm "Branden" zie je linksboven een schermpje "Menuontwerp". Haal daar de vinkjes weg bij Preview foto's, Nummering en Frame.
Dan hou je alleen de tekst over.

groet
Rijk
woodymax
QUOTE(Rijk @ 22.03.2007 17:10:44) [snapback]166037[/snapback]
In het scherm "Branden" zie je linksboven een schermpje "Menuontwerp". Haal daar de vinkjes weg bij Preview foto's., Nmmering en Frame.
Dan hou je alleen de tekst over.

groet
Rijk

dat klopt maar dan heb je alleen tekst maar dan kun je de tekst niet selecteren in het menu.

groeten woodymax
Rijk
QUOTE(woodymax @ 22.03.2007 17:20:26) [snapback]166039[/snapback]
dat klopt maar dan heb je alleen tekst maar dan kun je de tekst niet selecteren in het menu.

groeten woodymax

ik denk dat je even wat preciezer moet beschrijven wat je bedoelt: waarom wil je de tekst selecteren? wat wil je doen/bereiken?

groet
Rijk
woodymax
QUOTE(Rijk @ 22.03.2007 17:26:23) [snapback]166040[/snapback]
ik denk dat je even wat preciezer moet beschrijven wat je bedoelt: waarom wil je de tekst selecteren? wat wil je doen/bereiken?

groet
Rijk

stel je hebt een dvd gebrandt met een menu met frame's.
je gaat het dvd tje afspelen en als je dan met de afstandsbediening van de dvd iets wil selecteren dan krijgt het frame een ander kleurtje.

maar ik wil geen menu met frame's of foto previeuw's ik wil dat in plaats van het frame de tekst wordt geselecteerd.

ik hoop dat dit duidelijk genoeg is en dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

mvg woodymax
Rijk
QUOTE(woodymax @ 22.03.2007 17:31:47) [snapback]166042[/snapback]
stel je hebt een dvd gebrandt met een menu met frame's.
je gaat het dvd tje afspelen en als je dan met de afstandsbediening van de dvd iets wil selecteren dan krijgt het frame een ander kleurtje.

maar ik wil geen menu met frame's of foto previeuw's ik wil dat in plaats van het frame de tekst wordt geselecteerd.

ik hoop dat dit duidelijk genoeg is en dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
mvg woodymax

het is me nu inderdaad duidelijk: je hebt het over het afspelen van de dvd (ik denk dat het verstandig is om dit soort info meteen bij je vraag te noemen, we zijn niet allemaal van die snelle begrijpers...).
Ik moet zeggen dat ik nog nooit een dvd zonder frame's gemaakt heb, dus helaas kan ik je hierin niet adviseren vanuit ervaring. Het lijkt me eigenlijk niet zo handig: Frames die er niet zijn kun je ook niet laten verkleuren. Reageert je speler ook niet als je het hoofdstuk kiest via Volgende en dan Play? Dan moet je natuurlijk wel bijhouden bij welk hoofdstuk je bent. Misschien kun je ook het hoofdstuknummer op je bediening intoetsen, hangt van je type speler af.
Een beetje spelen met de afstandbediening, zou ik zeggen.

groet
Rijk

PS: waarom wil je eigenlijk geen frames zien in je menu?
woodymax
QUOTE(Rijk @ 22.03.2007 17:43:50) [snapback]166044[/snapback]
het is me nu inderdaad duidelijk: je hebt het over het afspelen van de dvd (ik denk dat het verstandig is om dit soort info meteen bij je vraag te noemen, we zijn niet allemaal van die snelle begrijpers...).
Ik moet zeggen dat ik nog nooit een dvd zonder frame's gemaakt heb, dus helaas kan ik je hierin niet adviseren vanuit ervaring. Het lijkt me eigenlijk niet zo handig: Frames die er niet zijn kun je ook niet laten verkleuren. Reageert je speler ook niet als je het hoofdstuk kiest via Volgende en dan Play? Dan moet je natuurlijk wel bijhouden bij welk hoofdstuk je bent. Misschien kun je ook het hoofdstuknummer op je bediening intoetsen, hangt van je type speler af.
Een beetje spelen met de afstandbediening, zou ik zeggen.

groet
Rijk

PS: waarom wil je eigenlijk geen frames zien in je menu?

ja je kunt wel met de afstandbedining het nummer van de scene intoetsen maar de dvd is niet alleen voor mij en andere snappen dat niet.

nog even over de frame's een frame om de tekst vind ik ook prima maar het lukt me niet om alleen een frame om de tekst heen te krijgen ik bedoel dus dat je een frame niet bijvoorbeeld alleen over de hoogte kan vergroten / verkleinen.
als je de groote van een frame wijzigt dan gaat de breete "vanzelf" mee.

maar als jij mij kan vertellen hoe je de hoogte / breete van frame's arpart kan instellen dan is dat ook goed.

mvg woodymax
Rijk
Misschien is dit nog een optie:
Op het grote middenscherm in de sectie "Branden" zie je linksboven een steeksleuteltje staan. Als je daar op klikt dan ontstaan er frames om je titels en hoofdstukframes. Daarmee kun je die verplaatsen, maar ook verkleinen (met de muis). Misschien zou je ze tot een voor jou acceptabel formaatje kunnen verkleinen, zodat je ze nog net kunt bedienen in je dvd speler, zeg maar als een soort knopjes.

groet
Rijk
FransS
ik heb zo het idee als je een menu met sub-menu's maakt ,dan krijgt ieder sub-menu een cijfer mee als je dat nu op de cover zet wat het is dan is het voor andere ook duidelijk ,of heb ik het mis ?

Groet Frans S . user.gif
woodymax
QUOTE(Rijk @ 22.03.2007 18:33:37) [snapback]166050[/snapback]
Misschien is dit nog een optie:
Op het grote middenscherm in de sectie "Branden" zie je linksboven een steeksleuteltje staan. Als je daar op klikt dan ontstaan er frames om je titels en hoofdstukframes. Daarmee kun je die verplaatsen, maar ook verkleinen (met de muis). Misschien zou je ze tot een voor jou acceptabel formaatje kunnen verkleinen, zodat je ze nog net kunt bedienen in je dvd speler, zeg maar als een soort knopjes.

groet
Rijk

rijk dit is niet mogelijk als je op dat steeksleuteltje klikt dan zie staan er frame's om de tekst maar dat zie je niet op de dvd speler dat is puur om te bewerken.

groetten woodymax
Rijk
QUOTE(woodymax @ 22.03.2007 19:00:10) [snapback]166052[/snapback]
rijk dit is niet mogelijk als je op dat steeksleuteltje klikt dan zie staan er frame's om de tekst maar dat zie je niet op de dvd speler dat is puur om te bewerken.

groetten woodymax

Ik ben niet duidelijk genoeg geweest: In mijn voorstel moet je ook de foto-frames (maar dan desgewenst zonder foto's) accepteren (dus ook aanvinken links) en die kun je dan, nadat je op het steeksleuteltje hebt geklikt, bewerken.
Let op: Nadat je op het steeksleuteltje hebt geklikt, zie je rechts daarvan nog 6 knoppen verschijnen. Klik nu op de derde van links, zie pijl 1 in de bijlage:
Click to view attachment
Nu ontstaan er nog meer frames en nu kun je de tekst en het foto-frame afzonderlijk bewerken. Ik heb het foto-frame verkleind (pijl 2) en bovendien verplaatst, zodat het links van de tekst komt te staan (pijl 3)
Als je nu weer op het steeksleuteltje klikt, zie je het resultaat:
Click to view attachment
In de volgende bijlage zie je hoe ik op de zelfde manier hoofdstuk 2 en het daarbij behorende verkleinde foto-frame onder hoofdstuk 1 heb gezet:
Click to view attachment
Het is niet helemaal netjes onder elkaar, maar de bedoeling is duidelijk. Ik denk dat het zo ook op je dvd komt te staan en dat je dan de mini-frames ziet oplichten (maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Overigens ben ik nog steeds benieuwd naar de reden waarom je alleen maar tekst wilt zien op je menu en geen plaatjes of frames.

groet
Rijk
woodymax
QUOTE(Rijk @ 22.03.2007 20:54:01) [snapback]166060[/snapback]
Ik ben niet duidelijk genoeg geweest: In mijn voorstel moet je ook de foto-frames (maar dan desgewenst zonder foto's) accepteren (dus ook aanvinken links) en die kun je dan, nadat je op het steeksleuteltje hebt geklikt, bewerken.
Let op: Nadat je op het steeksleuteltje hebt geklikt, zie je rechts daarvan nog 6 knoppen verschijnen. Klik nu op de derde van links, zie pijl 1 in de bijlage:
Click to view attachment
Nu ontstaan er nog meer frames en nu kun je de tekst en het foto-frame afzonderlijk bewerken. Ik heb het foto-frame verkleind (pijl 2) en bovendien verplaatst, zodat het links van de tekst komt te staan (pijl 3)
Als je nu weer op het steeksleuteltje klikt, zie je het resultaat:
Click to view attachment
In de volgende bijlage zie je hoe ik op de zelfde manier hoofdstuk 2 en het daarbij behorende verkleinde foto-frame onder hoofdstuk 1 heb gezet:
Click to view attachment
Het is niet helemaal netjes onder elkaar, maar de bedoeling is duidelijk. Ik denk dat het zo ook op je dvd komt te staan en dat je dan de mini-frames ziet oplichten (maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Overigens ben ik nog steeds benieuwd naar de reden waarom je alleen maar tekst wilt zien op je menu en geen plaatjes of frames.

groet
Rijk

omdat ik simpelweg een menu met alleen tekst duidelijker vindt.

groeten woodymax
FransS
Dan kun je ook je tekst maken en bij elk nieuw filmfragment men_ani.gif waar je,je tekst maakt een marker er bij zetten en die kun je dan weer in je menu naar voren halen,en zo heb je bij elke filmp je tekst-menu .
Suc6 Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.