Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Verzoek Voor Geheugentoewijzing Mislukt Na Encoden In Cd/dvd Editor
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
DaMasterPNut
Ik ben met m'n vader bezig geweest onze vakantie te monteren. DVD1 is gelukt. Deze neemt zo'n 2,5GB in op de DVD.
Het tweede deel is een stuk groter en bestaal vrijwel de gehele DVD. Dit stuk is namelijk 4,4 GB.

Hoe DVD1 is gelukt:

Binnen Magix druk ik op de CD/DVD Editor, maak er een leuk menuutje bij met hoofdstukindeling en muziek. Ik kies voor de hoogste instellingen en druk op 'Brand'. Er wordt gevraagd of ik alles wil encoden, ik kies voor ja. Vanaf hier was het met DVD1 een kwestie van wachten en floep, DVDtje klaar om te kijken.

Tussendoor heb ik nog een andere DVD gemaakt, van een meeting die ik onlangs had. Op exact dezelfde manier gedaan, niks aan de hand.

Nu heb ik vanavond het laatste deel van de vakantie afgemaakt. Wilde weer op precies dezelfde wijze deze DVD branden maar nu krijg ik ineens een foutmelding:

"Verzoek voor geheugentoewijzing mislukt"

Dit nadat ik heb gekozen voor 'Alles encoden'. Als ik er niet voor kies te encoden brandt deze DVD uiteindelijk wel goed, maar klopt er niks van het menu.

Onze PC is prima toereikend:

Core2Duo E6600
Asus P5B
2GB 533 Mhz Dual Channel van Kingston
Asus DVD brander
Simpele GF6200 videokaart
2 losse schijven van elk 250GB
Windows XP Pro UK
Nieuwste BIOS, nieuwste drivers
Magix up to date
Wisselbestand op alle schijven op automatisch

Heeft er hier iemand enig idee waar dit vandaan komt, wat het inhoudt en hoe ik het oplos? Ik kan me niet voorstellen dat een film van 1 uur en 20 minuten te lang is voor het programma om te verwerken.
FransS
in wezen zou het er op moeten kunnen maar je hebt het over 1:20:00 en uit mijn ervaring kan er maar 1 uur 18 min en 35 sec .op ander moet je er dingen in het encode men uveranderen dat er wat meer op kan maar dan word ook de kwaliteit wat minder, maar 4,4 gig moet zeker lukke nomdat er 4,7 gig op een schijfje past iets gaat er dantoch niet goed bij ,heb je wel alle programma's gesloten en vooral internet en een virus killer kunnen roet in het eten gooien ,want als hij aan het renderen is kan je eigenlijk niets anders doen uberhaupt als je met video bezig bent kan je niets anders doen want dat verstoord de bewerking .

Groet Frans S. user.gif
DaMasterPNut
Alle andere programma's staan uit, dat kan het niet zijn.
Op het Videomontageforum.nl zeggen ze ook dat de film binnen de timeline wellicht te lang is. Dat zou ik echt absurd vinden voor een dergelijk programma; als men niet eens een volle DVD kan monteren...
Rijk
Probeer eens de bitrate een beetje lager in te stellen (onder Encoder-instellingen), dan heb je een beetje (meer) reserve. Volgens mij doelde Frans daar ook op in zijn antwoord. Als je dat beperkt tot enkele procenten zul je daar qua kwaliteit weinig van merken.

groet
Rijk
DaMasterPNut
Heb ff zitten pielen en als ik de laatste DVD in 2en opdeel (dus ong. tot 48 minuten naar een ander leeg project verplaats, en de andere helft ook in een nieuwe lege film) werkt t wel...
FransS
QUOTE(DaMasterPNut @ 11.03.2007 19:50:30) [snapback]165161[/snapback]
Heb ff zitten pielen en als ik de laatste DVD in 2en opdeel (dus ong. tot 48 minuten naar een ander leeg project verplaats, en de andere helft ook in een nieuwe lege film) werkt t wel...

Dan zit de fout in het andere deel ,en als je daar mee aan de gang gaat wat gebeurd er dan ?

Frans S. user.gif
Rijk
OK, toch is 't goed om (voor een volgende keer) in herinnering te houden dat je met een simpele bitrate verlaging de boel vaak nog kunt redden. VdL geeft onder in het brandscherm aan hoeveel ruimte er door je films wordt opgesoupeerd. Als dat bedenkelijk dicht in de buurt van het maximum zit, stel ik meestal voor alle zekerheid de bitrate een beetje lager in en tot nu toe werkt dat steeds goed. Als je dat niet overdrijft merk je in de regel niets van het verschil in kwaliteit.

groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.