Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avi Formaat Niet Te Importeren? (videodeluxe2007)
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
dafke
Hello iedereen,

zoals jullie zien ben ik nieuw op dit forum.... en al direct een vraagje .....

Ik heb een film gemaakt, en geëxporteerd naar avi formaat.... en daarna de opgeslagen delen ervan (mvd formaten) verwijderd.

Nu wil ik deze film (de afgewerkte en geëxporteerde (avi) film) terug importeren om via videodeluxe naar de website te exporteren.... maar nu wil hij dit formaat blijkbaar niet meer inlezen....

Iemand suggesties?

Alvast Bedankt
Rijk
Hallo Dafke,

Welkom op ons forum.
Normaal gesproken moet het toch geen probleem zijn om een gëxporteerde avi weer terug te halen in VdL, dus misschien moet je even aangeven wat je precies hebt gedaan en waar het mis ging.
Heb je ook geprobeerd om hem vanuit de mediapool naar de tijdlijn te slepen?

Verder: het is altijd verstandig om je films pas te verwijderen als je echt helemaal klaar bent met monteren en verwerken. Er kan altijd iets mis gaan en dan heb je het basismateriaal en de montage nog. Of zit je zo krap in je discruimte?
Overigens: in je mvd files staan alleen de montagegevens en niet het feitelijke filmmateriaal. Die mvd files zijn niet zo groot: de meeste ruimte wordt gebruikt door het geïmporteerde basismateriaal en de geëxporteerde films.

groet
Rijk
dafke
Alleszins al bedankt voor de reactie....

Ik zou ook veronderstellend dat dit probleemloos zou gaan... zou eigenlijk niet weten waarom het niet zou gaan...
Er is het volgende gebeurd;
Ik ben van vaste computer naar laptop veranderd... hierdoor heb ik die mvd-bestanden niet overgenomen doch enkel de afgewerkte film met nero op als data op cd gebrand en zo gekopieerd naar laptop.

Misschien zit daar ergens de fout ?

Als ik hem vanuit de mediapool naar de tijlijn wil slepen, dan krijg ik de melding dat het betreffende bestand niet door vdl kan gelezen worden...wat ook het geval is als ik het via importeren wil doen...

Groeten

Dafke
Rijk
Heb je de avi file ook nog op je vaste PC staan? En VdL ook? Indien ja, ja: lukt het daar wel om de file terug te slepen in VdL? Dan weet je of er met de file zelf iets mis is of dat het in de overdracht zit via de cd.

Als je een filmcamera met DV tapes hebt, kun je de film ook in VdL als dv-avi exporteren naar een tape en die dan weer vanaf de camera inlezen op je laptop, als daar tenminste een Firewire aansluiting op zit. Een beetje omslachtig mischien, maar ja het is maar eenmalig moet je maar denken.

groet
Rijk
dafke
QUOTE(Rijk @ 10.03.2007 17:15:21) [snapback]165073[/snapback]
Heb je de avi file ook nog op je vaste PC staan? En VdL ook? Indien ja, ja: lukt het daar wel om de file terug te slepen in VdL? Dan weet je of er met de file zelf iets mis is of dat het in de overdracht zit via de cd.

Als je een filmcamera met DV tapes hebt, kun je de film ook in VdL als dv-avi exporteren naar een tape en die dan weer vanaf de camera inlezen op je laptop, als daar tenminste een Firewire aansluiting op zit. Een beetje omslachtig mischien, maar ja het is maar eenmalig moet je maar denken.

groet
Rijk

Nee, helaas heb ik de vaste pc niet meer, dus dat is geen optie....
geen probleem, ik heb er de les uit geleerd om inderdaad die mvd bestanden met zorg te bewaren en te laten staan hé....

alleszins bedankt voor de moeite !!

Dafke wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.