Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 2 Ingebrachte Films Synchroon Laten Lopen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
vermaak
Filmliefhebbers,
Weet iemand van jullie een manier om twee ( of drie) ingebrachte films in VdL2006plus synchroon te laten lopen?
Ik heb nl een koor gefilmd met meerdere camera's en nu speelt vooral de lipsynchronisatie een belanrgrijke rol,
zeker wat betreft het geluid.
In mijn geval laat ik het audiospoor van één camera helemaal doorlopen tot het eind,
en met de videobeelden switch ik van de een naar de ander, maar dan moeten beide camera's wel goed op elkaar afgestemd staan
Ik kan in VdL heel sterk inzoomen, tot eentiende van een seceonde, maar er is wellicht een slimmere manier om dit
probleem op te heffen.....
jos develing
QUOTE(vermaak @ 04.03.2007 15:24:29) [snapback]164528[/snapback]
Filmliefhebbers,
Weet iemand van jullie een manier om twee ( of drie) ingebrachte films in VdL2006plus synchroon te laten lopen?
Ik heb nl een koor gefilmd met meerdere camera's en nu speelt vooral de lipsynchronisatie een belanrgrijke rol,
zeker wat betreft het geluid.
In mijn geval laat ik het audiospoor van één camera helemaal doorlopen tot het eind,
en met de videobeelden switch ik van de een naar de ander, maar dan moeten beide camera's wel goed op elkaar afgestemd staan
Ik kan in VdL heel sterk inzoomen, tot eentiende van een seceonde, maar er is wellicht een slimmere manier om dit
probleem op te heffen.....

Duiker
Hallo,

Zoals ik dt doe;
Ik zorg dat ik een duidelijke marker heb waarmee ik synchroom kan stellen.
Bijvoorbeeld een overduidelijk geluid of beeld dat op beide camera's goed te zien is.
(bij de filmindustrie gebruiken ze hiervoor een klapperbord, maar je kan ook overdreven duidelijk in je hadden klappen. zo kun je op geluid en beeld synchroom stellen.
Ik plaats beide films onder elkaar op de timeline. en zorg dat ze precies synchroom komen te staan.
Dit doe ik ook door ver in te zoomen op de timeline, en de marker (beeld of geluid) precies gelijk te zetten.
Nu kun je om en om stukken uit de film knippen, en je hebt alles nog steeds synchroom lopen.
Als je wil kun je de scenes samen op 1 spoor zetten om evt. overgangen te maken.

Sander
vermaak
Ik had het over dat koor: iemand gebruikte een flitser bij zijn foto's: toen had ik ook een marker.... Dat werkt wel, maar ik dacht misschien zit er in Magix wel eeen optie waarmee het nog makkelijker kan...

landrover
QUOTE(vermaak @ 04.03.2007 21:21:22) [snapback]164554[/snapback]
Ik had het over dat koor: iemand gebruikte een flitser bij zijn foto's: toen had ik ook een marker.... Dat werkt wel, maar ik dacht misschien zit er in Magix wel eeen optie waarmee het nog makkelijker kan...

Perfect, die flits. Als je zeker weet dat je drie keer dezelfde flits te pakken hebt, zit je gebeiteld. VdL heeft daar geen speciale tools voor; die zijn voorbehouden aan professionele software die op basis van timecode werkt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.