Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl 2007+
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
peke
Hallo,

Zou het kunnen dat het knippen van een scene in de tijdlijn enkel nog kjan met de toets "T"?

Ik mis op de tijdlijn die vertikale lijn die aanduid waar je zit. De start en eindcursor staan er wel maar die lij ertussen staat er niet meer. Is dat normaal?

FransS
Hoi Peke,

Nee dat is niet normaal ,als je een film op de tijdlijn hebt staan en je geeft aan dat hij moet spelen loopt er dan een rode lijn of niet want dat moet wel allee nals hij ergens anders staat maar hij moet wel zichbaar zijn zo gauw jij aan geeft dat er gespeeld moet worden en er is niet alleen een T maar ook een U ,K ,

Grt,Frans S. user.gif
peke
Die rode lijn die loopt er maar als ik op STOP duw dan is die weg.
En als ik knipfunctie gebruik op de start marker dan wordt alles wat ervoor staat weggeknipt.
Ik heb dat probleem bij VDL 2005 niet.

Heb je de oplossing misschien?
Rijk
QUOTE(peke @ 25.02.2007 14:23:22) [snapback]163963[/snapback]
Die rode lijn die loopt er maar als ik op STOP duw dan is die weg.

Hallo Peter,
Die rode afspeellijn is alleen zichtbaar tijdens het spelen, zowel in 2005 als 2007.

QUOTE(peke @ 25.02.2007 14:23:22) [snapback]163963[/snapback]
En als ik knipfunctie gebruik op de start marker dan wordt alles wat ervoor staat weggeknipt.
wat jij beschrijft is de knipfunctie K (toets).
Het is precies zoals Frans zegt: er zijn 3 knipfuncties: T (alleen splitsen) K (verwijdert begin v.d. scene) en U (verwijdert eind v.d. scene).
En volgens mij is dat in 2007 niet veranderd t.o.v. 2005.

Als je toch nog een probleem hebt, beschrijf dan even precies hoe je knipt en wat er daarna precies gebeurt (eventueel met een screenshot)

groet
Rijk
peke
Het splitsen of knippen werkt wel degelijk, maar in 2005 had ik een vertikale lijn en vanop die positie kon ik gewoon op schaar klikken en dan was de scene geknipt in 2 scenes. Maar das nu volgens mij niet meer op diezelfde manier. Nu moet ik op T duwen en vroeger op de schaar.

In 2005: Als ik met de muistoets over de TIJDLIJN schuif dan gaat er een vertikale lijn mee.
In 2007: Als ik met de muistoets over de TIJDLIJN schuif dan gaat de STARTmarker mee. En dat vind ik raar

Groetjes
Peter
Rijk
QUOTE(peke @ 25.02.2007 22:58:01) [snapback]164029[/snapback]
Het splitsen of knippen werkt wel degelijk, maar in 2005 had ik een vertikale lijn en vanop die positie kon ik gewoon op schaar klikken en dan was de scene geknipt in 2 scenes. Maar das nu volgens mij niet meer op diezelfde manier. Nu moet ik op T duwen en vroeger op de schaar.

In 2005: Als ik met de muistoets over de TIJDLIJN schuif dan gaat er een vertikale lijn mee.
In 2007: Als ik met de muistoets over de TIJDLIJN schuif dan gaat de STARTmarker mee. En dat vind ik raar

Groetjes
Peter

Beste Peter, ik heb nog eens goed naar mijn versies van 2005 en 2007 gekeken, maar de enige verschillen wat betreft de Startmarker die ik heb gevonden zijn:
1) Bovenaan de Startmarker zit in 2005 een rechthoekig blokje, bij 2007 is dat een driehoekje.
2) Als je in 2005 de startmarker met de muis verplaatst, blijft het rode blokje van de Startmarker staan, totdat je de muis loslaat: dan schiet het naar de nieuwe plaats van de Startmarker toe. Bij 2007 sleep je het driehoekje van meet af aan mee. Uiteindelijk is het effect het zelfde.

In beide pakketten loopt er een rode afspeellijn mee, maar die kun je niet apart van de Startmarker stil zetten: hij schiet terug naar de Startmarker (bij Stop) òf de Startmarker schiet naar de rode afspeellijn toe (bij Pauze of Escape)

In het knip/splits-gedrag is volgens mij geen verschil.

Ik begrijp dus nog steeds jouw probleem niet, of het zou moeten zijn dat bij jou het schaartje anders knipt. Als jij met de muispijl op het schaartje gaat staan, wat staat er dan bij jou in het pop-up schermpje? Bij mij is dat: "Scene splitsen" en het schaartje doet dat ook, net als toets T.

groet,
Rijk
FransS
Hoi Rijk,

Ik weet denk ik wat Peke bedoelt,ik heb het even geprobeerd in 2007+ ,maar als je met de muis op het schaartje gaat staan om te knippen althans zo is het bij mij dan springt de rodeloper terug naar af ,maar doe ik het met de toetsen dan gaat het wel goed .ik denk dat Peke dit bedoelt.

Groet Frans user.gif
Rijk
QUOTE(FransS @ 26.02.2007 17:33:59) [snapback]164121[/snapback]
Hoi Rijk,

Ik weet denk ik wat Peke bedoelt,ik heb het even geprobeerd in 2007+ ,maar als je met de muis op het schaartje gaat staan om te knippen althans zo is het bij mij dan springt de rodeloper terug naar af ,maar doe ik het met de toetsen dan gaat het wel goed .ik denk dat Peke dit bedoelt.

Groet Frans user.gif

Hoi Frans,
Dat zou wel eens kunnen. Alleen gebeurt dat bij mij niet: bij mij knipt-ie met het schaartje zoals het moet, dus net zo als bij toets T. Wat krijg je te zien als je met de muis naar het schaartje wijst, dus zonder te kliken? Bij mij staat dan: Scene splitsen. Zie de bijlage:
Click to view attachment

En de rodeloper gaat ook niet terug naar Af (en krijgt dus geen 2000 gulden, of zijn dat tegenwoordig Euro's?)
Maar nu weer serieus: Hebben jullie misschien een andere VdL versie? Ik heb nu versie 6.0.5.2, dat is de laatste patch. Je kunt dat zien onder Help/Over magix VdL.
Anders zou ik het ook niet weten.

groet
Rijk
FransS
Oké Rijk & Peke ,

ik denk dat ik het gevonden heb wat knippen voor Peke in 2007+ kijk maar eens naar deze beelden er zit namelijk een adertje onder het beeld er zitten aan de rechter kant 2 /\ /\ onder elkaar als je daar op drukt krijg je je knipfunctie te zien er staat als je met de muis er op gaat "geavenceerd bestuuring" klik dit aan en er verschijnt een takenbalk bij waarin de knipfunctie word weer gegeven .En Rijk het was 200,- gulden

Groet Frans S. user.gif user.gif
Rijk
QUOTE(FransS @ 26.02.2007 23:58:13) [snapback]164168[/snapback]
Oké Rijk & Peke ,

ik denk dat ik het gevonden heb wat knippen voor Peke in 2007+ kijk maar eens naar deze beelden er zit namelijk een adertje onder het beeld er zitten aan de rechter kant 2 /\ /\ onder elkaar als je daar op drukt krijg je je knipfunctie te zien er staat als je met de muis er op gaat "geavenceerd bestuuring" klik dit aan en er verschijnt een takenbalk bij waarin de knipfunctie word weer gegeven .En Rijk het was 200,- gulden

Groet Frans S. user.gif user.gif

Ik begin me nou af te vragen of Peter soms op het verkeerde schaartje heeft geklikt, zie bijlage:
Click to view attachment
Dit is echter bedoeld om de hele scene weg te knippen (voor het knip- en plak-werk).

groet
Rijk

PS: jij hebt wel een heel oude Monopoly versie, Frans, als het nog 200 gulden is. Misschien toch eens updaten.
FransS
Rijk je bent iets ouder als ik dus moet jij het toch weten dat het f.200,- gulden was en om het nu te update ,mijn kleinzoon heeft er een die al met een chipknip afgerekend moet worden ,dat is zijn toekomst maar of ze het beter leren als wij betwijfel ik .

Groet Frans S. beerchug.gif user.gif top.gif
peke
Hoi jongens,

Ik gebruikte inderdaad de schaar die je aanduidde. Maar int vervolg neem ik gewoon de T toets. tis een kwestie van een beetje wennen.

De rubbercurve effecten, dat is ook blijkbaar veranderd. Dat zit precies ook anders in mekaar.

Rijk
QUOTE(peke @ 01.03.2007 09:26:32) [snapback]164307[/snapback]
Maar int vervolg neem ik gewoon de T toets.

is ook beter voor je pols

groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.