QUOTE(peke @ 25.02.2007 22:58:01) [snapback]164029[/snapback]
Het splitsen of knippen werkt wel degelijk, maar in 2005 had ik een vertikale lijn en vanop die positie kon ik gewoon op schaar klikken en dan was de scene geknipt in 2 scenes. Maar das nu volgens mij niet meer op diezelfde manier. Nu moet ik op T duwen en vroeger op de schaar.
In 2005: Als ik met de muistoets over de TIJDLIJN schuif dan gaat er een vertikale lijn mee.
In 2007: Als ik met de muistoets over de TIJDLIJN schuif dan gaat de STARTmarker mee. En dat vind ik raar
Groetjes
Peter
Beste Peter, ik heb nog eens goed naar mijn versies van 2005 en 2007 gekeken, maar de enige verschillen wat betreft de Startmarker die ik heb gevonden zijn:
1) Bovenaan de Startmarker zit in 2005 een rechthoekig blokje, bij 2007 is dat een driehoekje.
2) Als je in 2005 de startmarker met de muis verplaatst, blijft het rode blokje van de Startmarker staan, totdat je de muis loslaat: dan schiet het naar de nieuwe plaats van de Startmarker toe. Bij 2007 sleep je het driehoekje van meet af aan mee. Uiteindelijk is het effect het zelfde.
In beide pakketten loopt er een rode afspeellijn mee, maar die kun je niet apart van de Startmarker stil zetten: hij schiet terug naar de Startmarker (bij Stop) òf de Startmarker schiet naar de rode afspeellijn toe (bij Pauze of Escape)
In het knip/splits-gedrag is volgens mij geen verschil.
Ik begrijp dus nog steeds jouw probleem niet, of het zou moeten zijn dat bij jou het schaartje anders knipt. Als jij met de muispijl op het schaartje gaat staan, wat staat er dan bij jou in het pop-up schermpje? Bij mij is dat: "Scene splitsen" en het schaartje doet dat ook, net als toets T.
groet,
Rijk