Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fade-out Naar Onscherp
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jan
Hoi:

Weet iemand of het mogelijk is om een fade-out van een scherp naar een volledig onscherp beeld te maken en evt. vice-versa.

Vr. Gr. Jan v. P.
Rijk
Hallo Jan,

Ja dat kan, maar het hangt van je VdL versie af, op welke manier. In de Plus versie via Keyframe animatie en in de gewone versie via objectcurve-effecten. Beide vind je volgens mij via Video-effecten (Shift Y).
Daarna kies je voor Onscherp of Focus en stel je de mate van vervagen in met het sturen van de kromme.
Het staat ook in de Help functie beschreven onder Video-effecten.
Als je er zo niet uit komt, laat dan nog even weten welke VdL versie je hebt.

groet
Rijk
jan
Hallo Rijk;

Ik heb gevonden wat je aangeeft. Echter, als ik vervagen aanklik en met de curve het maximale mogelijke doe dan wordt het beeld maar een beetje onscherp, en niet, waar ik eigenlijk naar zoek, helemaal onscherp, zodat er alleen nog maar wat vage vlekken zichtbaar zijn. Maar misschien is dit gewoon niet mogelijk. Ik werk met Video De Luxe, de gewone versie.

Groet, Jan.
Duiker
Lastig, ik heb een antwoord gegeven in één van de andere drie posts.
Maar goed, hier is die nogmaals;

Als hij er niet standaard bij zit kun je hem wel maken.
Knip het laatste stukje van de scene die je wilt faden in tweën.
Het eind stukje van de scene maak je met je effecten scherm onscherp.
Nu trek je het begin van deze scene uit over het eerste deel, en voila. je fade is daar.

Sander

p.s. Zullen we in deze post verder gaan!!
Rijk
QUOTE(jan @ 20.02.2007 16:28:06) [snapback]163473[/snapback]
als ik vervagen aanklik en met de curve het maximale mogelijke doe dan wordt het beeld maar een beetje onscherp, en niet, waar ik eigenlijk naar zoek, helemaal onscherp, zodat er alleen nog maar wat vage vlekken zichtbaar zijn

Als het er om gaat het beeld onherkennbaar te maken zou je ook de opties "Zand" of "Mozaiek" eens kunnen proberen.

groet
Rijk
jan
Met vriendelijke dank voor de leerzame tips!

Jan v. P.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.