Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dropped Frames - Hoe Komt Het
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
tweaktubbie
unsure.gif

In het recente verleden vaak genoeg met trial van Adobe Premiere Elements kunnen capturen vanaf m'n DV (Sony HC40E) op Pentium 4 3.0Ghz met 1Gb en SATA-HD, terwijl ik download of aan het surfen ben. En bij Pinnacle 9 nooit last gehad van gedropte frames (vaak aan begin tape of bij stukjes die over een andere opname heen zijn gemaakt); hoogstens een stuk of 40 op een heel bandje.

Bij VDL2007 alle onnodige zaken (geladen tools, virusscanner) gekilled, en niets anders open. Krijg bij 1 uur ruim 800 dropped frames als ik AVI kies, en bij MPG toch al snel 300. Volgens de Magix-supportpagina's moet je gaan kijken als >10 frames per minuut misgaan.

Is het dan raadzaam om een virtualdub of andere tool te gebruiken voor het capturen van AVI's, en die in te lezen in VDL? Hou je dan ook date/timestamps? Dat laatste vind ik zeer handig voor bewerken van films van de kids.
Duiker
Mijn ervaring met verloren frames is dat er meestal op dat moment een ander proces gaande is.
Als ik ga capturen doe ik dit nadat ik de computer opnieuw heb opgestart.
Ook zorg ik dat mijn virusscanner uit staat en alle overbodige processen uit staan.

Sander
tweaktubbie
Snap alleen niet dat 't met minimaal de aanbevolen eisen dan zo moeilijk captured...

# Processor: Intel® Pentium® of AMD® Athlon® vanaf 700 MHzVoor HD-video: processor met min. 2 GHz (3 GHz aanbevolen)
# Besturingssysteem: Microsoft® Windows® 2000 / XP
# Werkgeheugen: Minstens 500 MB, voor HD-video min. 1 GB
# Opslagcapaciteit: Minstens 500 MB vrije ruimte op de harde schijf voor programmabestanden, per 20 minuten video-opname voor DV circa 5 GB, voor DVB-opname circa 1 GB, voor het branden van (S)VCD 700 MB extra, voor het branden van video-DVD 4,7 GB, voor double layer DVD 8,5 GB
# Grafische kaart: SVGA grafische kaart met minstens 4 MB RAM, resolutie minstens 1024x768 bij 16-bit High Colour. 3D-Powereffecten met OpenGL / DirectX9 ondersteuning en Microsoft® Windows Media Player™ vanaf versie 7.0. Minstens 32 MB grafische kaart-geheugen aanbevolen voor HD-projecten, 64 MB voor overgangenreeksen
# Geluidskaart: 16-Bit-geluidskaart. Dolby® ProLogic™ Surround-Sound en 5.1 Surround-Sound (Microsoft® Windows Media Format) met compatibele decoder / receiver
# DVD-station, Microsoft®-compatible muis
# Digitale opname & uitvoer: Met OHCI-compatibele IEEE-1394 DV-capture-kaart (FireWire®), Microsoft® DirectX®8a compatibel stuurprogramma en harde schijf met minstens 4 MB/s datarate. Digitale-TV met DirectX®9 en BDA-stuurprogramma-compatibele DVB-T/S-ontvangstkaart

Kon met Adobe of Pinnacle gerust capturen naar m'n externe HD via firewire - als dat daar al kon in AVI-formaat...?!
mschagen
Als je in avi of mpeg captured moet de film eerst vanuit dv-avi formaat gedecomprimeerd worden, om vervolgens weer gecomprimeerd te worden naar mpeg of het formaat wat je bij de avi hebt gekozen. Hoeveel werk dat is hangt af van de parameters die je gebruikt bij de compressie, b.v. de kwaliteit van mpeg compressie, bewegingsschatting etc. Omdat de default settings van vdl wellicht anders zijn dan die van pinneacle of adobe, krijg je dus ook een andere cpu belasting.

Waarom capture je niet gewoon in dv-formaat? Geen kwaliteitsverlies en waarschijnlijk een lichtere systeembelasting.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.