QUOTE(mschagen @ 24.02.2007 20:42:54) [snapback]163924[/snapback]
Het is 'normaal' dat wanneer je vdl laat capturen, je daarna iets anders gaat doen, en dan weer teruggaat naar vdl, je het preview scherm en soms ook het geluid kwijt bent. vdl gebruikt de zogenaamde overlay modus voor dit preview scherm en slechts 1 applicatie tegelijkertijd kan daar gebruik van maken. Deze overlay kan vdl kwijtraken aan een ander programma of wordt niet hersteld na even afwezig te zijn geweest. Dit zou een bug in vdl kunnen zijn, maar het kan ook heel goed aan de driver van je grafische kaart liggen. Bepaalde generaties van drivers van nvidia blijken niet helemaal goed te functioneren met die overlay.
Ik heb hier ook last van. Eén van mijn oplossingen is om even een ander window op de voorgrond te laden (bijv. Explorer, zoals ik nu doe) en Magix niet minimaliseren, maar gewoon laten staan. Als je vanuit de taakbalk klikt op Magix, heb je je preview weer terug..
Zo werkt het tenminste bij mij.. videokaart is Nvidia 6800.. Magix VideoDeluxe 2007. Import loopt via Firewire vanaf Videorecorder via Canopus converter.