Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Previewscherm Zwart Bij Capturen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
tweaktubbie
blink.gif Heb geregeld dat bij het capturen vanaf m'n DV (Sony HC40E) het previewscherm na enige tijd (niet altijd, meestal na 20 minuten) zwart blijft. Je hoort ook geen audio meer. Wel blijkt na stoppen dat alles gewoon is opgenomen. Bugje?
FransS
Hoi ,
Heb je tussen door wel eens gekeken naar je beelden toen je ze hebt opgenomen en niet meer goed terug gezet op het begin waar je opgehouden bent met filmen,want dat kan het zijn zoals je het beschrijft toen je het gecapturet.

Groet Frans S. user.gif

tweaktubbie
QUOTE(FransS @ 20.02.2007 11:40:28) [snapback]163433[/snapback]
Heb je tussen door wel eens gekeken naar je beelden toen je ze hebt opgenomen en niet meer goed terug gezet op het begin waar je opgehouden bent met filmen,want dat kan het zijn zoals je het beschrijft toen je het gecapturet.

Wanneer het einde van het filmpje komt (of ongebruikt stuk) dan zie je ook een zwart scherm, maar als ik dus op 't LCD'tje van de camera de beelden door zie gaan, blijft het op de PC zwart. Capture gaat dus [op dropped frames na] gewoon door, zie ik achteraf, maar is vreemd.
FransS
Hoe haal je de film binnen want je schrijft over een schijfje,en dan denk ik direct aan USB en dan kan het wel kloppen wat je schrijft ,want V.d.Lux ondersteund geen USB.

Frans S. user.gif
tweaktubbie
QUOTE(FransS @ 20.02.2007 16:39:53) [snapback]163475[/snapback]
Hoe haal je de film binnen want je schrijft over een schijfje,en dan denk ik direct aan USB en dan kan het wel kloppen wat je schrijft ,want V.d.Lux ondersteund geen USB.

Nee, LCD-schermpje, geen CD blush.gif
FransS
Volgens mij begrijpen we elkaar niet ,je haald je film binnen in de computer maar hoe doe je dat met een USB of een fire-wire ?

Frans S. user.gif
tweaktubbie
QUOTE(FransS @ 20.02.2007 17:38:05) [snapback]163487[/snapback]
Volgens mij begrijpen we elkaar niet ,je haald je film binnen in de computer maar hoe doe je dat met een USB of een fire-wire ?

Firewire wacko.gif . Overigens capture naar default directory.
mschagen
Het is 'normaal' dat wanneer je vdl laat capturen, je daarna iets anders gaat doen, en dan weer teruggaat naar vdl, je het preview scherm en soms ook het geluid kwijt bent. vdl gebruikt de zogenaamde overlay modus voor dit preview scherm en slechts 1 applicatie tegelijkertijd kan daar gebruik van maken. Deze overlay kan vdl kwijtraken aan een ander programma of wordt niet hersteld na even afwezig te zijn geweest. Dit zou een bug in vdl kunnen zijn, maar het kan ook heel goed aan de driver van je grafische kaart liggen. Bepaalde generaties van drivers van nvidia blijken niet helemaal goed te functioneren met die overlay.
aadnieuw
QUOTE(mschagen @ 24.02.2007 20:42:54) [snapback]163924[/snapback]
Het is 'normaal' dat wanneer je vdl laat capturen, je daarna iets anders gaat doen, en dan weer teruggaat naar vdl, je het preview scherm en soms ook het geluid kwijt bent. vdl gebruikt de zogenaamde overlay modus voor dit preview scherm en slechts 1 applicatie tegelijkertijd kan daar gebruik van maken. Deze overlay kan vdl kwijtraken aan een ander programma of wordt niet hersteld na even afwezig te zijn geweest. Dit zou een bug in vdl kunnen zijn, maar het kan ook heel goed aan de driver van je grafische kaart liggen. Bepaalde generaties van drivers van nvidia blijken niet helemaal goed te functioneren met die overlay.

Ik heb hier ook last van. Eén van mijn oplossingen is om even een ander window op de voorgrond te laden (bijv. Explorer, zoals ik nu doe) en Magix niet minimaliseren, maar gewoon laten staan. Als je vanuit de taakbalk klikt op Magix, heb je je preview weer terug..

Zo werkt het tenminste bij mij.. videokaart is Nvidia 6800.. Magix VideoDeluxe 2007. Import loopt via Firewire vanaf Videorecorder via Canopus converter.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.