Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Preview Komt Niet Overeen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
proximus
Het is mij opgevallen dat de preview in Magix (Magix 2007 de Luxe) niet precies overeen komt met wat ik op mijn tv krijg te zien als ik het op DVD heb gebrand.
Als ik tekst toevoeg komt het vaak voor dat het buitenbeeld valt, dit gebeurd dan aan de zijkanten.
Met de camera neem ik op in breedbeeld (16:9), Magix staat ook op breedbeeld en de tv ook.
Bij het 4:3 formaat was het mij ook al opgevallen, dit was boven en beneden.

Weet iemand of je de preview in Magix kan aanpassen zodat die overeen komt met de tv?
landrover
Nee, dat kun je niet aanpassen. Andere montageprogramma's hebben dat ook. Op je pc-monitor zie je het complete beeld, op TV vallen de randen buiten beeld. Dit wordt "overscan" genoemd en het geeft zenders de mogelijkheid informatie in het signaal mee te sturen die het beeld niet verstoren, zoals teletekst.
Rijk
kijk ook hier maar eens:
http://support.magix.net/boards/magix/inde...p;hl=bijsnijden
daar staat o.a. beschreven hoe je een kader in je preview kunt plaatsen zodat je rekening met de overscan van jouw TV kunt houden.

groet
Rijk

PS: het is ons weer gelukt, Landrover, toen ik mijn post geplaatst had zag ik dat jij al had geantwoord, vandaar nog mijn kleine aanpassing en toevoeging via edit...
proximus
Bedankt... ga het direct proberen!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.