QUOTE(Steffie @ 19.02.2007 16:09:40) [snapback]163358[/snapback]
Met mijn VDL 2005 probeer ik via mijn Sony digitaal 8 camera, met het z.g Batch capturin een opname te maken.
Dat lukt maar niet, alleen de laatste scene wordt opgenomen.
Tijdens de opname lijkt het goed te gaan.
Wie kan mij helpen. Steffie.
Hallo Steffie,
Ik heb even wat proefjes gedaan, omdat ik hiermee in het verleden ook al tegen problemen aanliep.
En inderdaad: In VdL2005 loopt alles zoals jij zegt, de batches worden gereed gemeld, maar alleen de laatste batch wordt daadwerkelijk geimporteerd en op de tijdlijn gezet, als je kiest voor: "alles in 1 film" dan wordt de laatste batch gewoon herhaald.
Ik ben het met je eens dat VdL in de Help functie zegt dat het wel moet kunnen. Maar ik ben er nog niet achter kunnen komen hoe het precies moet.
Ik heb ook VdL2007(Plus). En daar werkt het wèl: de batches verschijnen netjes allemaal achter elkaar op de tijdlijn.
Wat dat betreft ben ik zo vrij om Landrover tegen te spreken: ik had het proefje gedaan met niet eerder gecaptured materiaal.
Tot nu toe heb ik overigens steeds de stukjes film die ik nodig had afzonderlijk ingevoerd, waarbij VdL dan steeds voor elk volgend stukje automatisch een nieuw volgnummer maakt. Iets meer werk, misschien, maar je moet ook bij batch capturing de stukjes film toch eerst opzoeken en de posities invoeren.
En je moet er nu dus bij blijven zitten tijdens het capturen, hoewel het automatisch stoppen wel werkt (voor 1 batch), dus je kunt tijdens elke batch even iets anders gaan doen (je nagels lakken of zo).
Dus mijn advies zou zijn (2 mogelijkheden):
1) doe het toch maar per batch en gebruik dan eventueel wel de auto-stop, of:
2) koop VdL2007, waarin t.o.v. 2005 toch ook nog wel wat meer verbeteringen zijn aangebracht.
groet
Rijk