Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Batch Capturing
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Steffie
Met mijn VDL 2005 probeer ik via mijn Sony digitaal 8 camera, met het z.g Batch capturin een opname te maken.
Dat lukt maar niet, alleen de laatste scene wordt opgenomen.
Tijdens de opname lijkt het goed te gaan.
Wie kan mij helpen. Steffie.
FransS
Hoi Steffie,
Vertel eens wat meer over je configuratie en hoe je capturet via fire-wire of USB wellicht kunnen we dan er wat meer over vertellen

Groet Frans S. user.gif
Steffie
QUOTE(FransS @ 20.02.2007 11:26:10) [snapback]163431[/snapback]
Hoi Steffie,
Vertel eens wat meer over je configuratie en hoe je capturet via fire-wire of USB wellicht kunnen we dan er wat meer over vertellen

Groet Frans S. user.gif

Hallo Frans,
De capturing ging via de fire-wire, mijn computer is een Medion MS-7046 2800 Mhz Windows XP serv.pak 2, 160 Gb. harde schijf, 512 Mb. geheugen en een NVIDIA GeForce PCX 5300 kaart.
Ik heb nog 40Gb. hardeschijfruimte op de C partitie en 70 Gb op de D
Heb je hier wat aan?
Steffie. rolleyes.gif
FransS
Hoi Steffie ,

Erg veel aan schijf ruimte is het natuurlijk niet als je na gaat dat 1 uur film op je computer 13 Gig is ,en daar komt nog het nodige bij als je de film gaat bewerken .

Maar vertel eens wat staat er op de D: schijf is deze alleen voor video of heb je daar nog andere programma's op staan want meestal moet je een aparte schijf hebben voor video bewerking.de C: schijf is meestal geen probleem,mits je daar niet het programma van V.d.Lux op hebt geinstalleerd want dat doe ik meestal op de schijf waar ik ook mijn video bewerk,

Want als je het programma op C: hebt staan gaat ook meestal alle video naar een map op de C: schiij f ,maar oké we kunnen daar kort of lang over gaan .laat maar eens weten hoe het bij jou inelkaar zit .

Groet Frans S. user.gif
Steffie
Hoi Frans,
Ik heb VDL op de C schijf staan en dat is meestal wel genoeg om te bewerken.
Een vorige film kwam ik wel tekort bij het exporteren, dus naar de D schijf en van daar uit op DVD gebrandt.
Heb jij een oplossing voor het Batch capturing probleem? blush.gif want anders moet ik bijna 1 1/2 uur film inporteren.
Groet Steffie mellow.gif
FransS
Ho iSteffie,

Met dat capture zitten we natuurlijk allemaal mee zolang de band is zolang ben je ook bezig maar als je het capturet dan hoef je er toch niet bij te blijven althans ik ben er niet bij ,ik weet hoe lang het duurt en dan kom ik terug .en het stopt van zelf dus als je wat langer weg blijft is er niets aan de hand.

Nog even wat betreft je bezetting van je configuratie: het mooiste zou zijn dat je C:b.v. 40 gig laat ,dan je D: schijf voor foto's en eventueel muziek en andere dingen en dat je er een schijf bij zet van 160 Gig en daar dan het video programma op en ook de bewerking mee doet dat werkt het snelst,eigenlijk zou je een computer moeten hebbe alleen voor video bewerking omdat dit heel veel van je processor verlangt en er eigenlijk niets anders mee kan doen.Ik bedoel dan,internet ,games , en ander soort dingen,en zeker geen virruskiller (Norton)er bij aan laten want dat gooit zoiezo roet in je montage en branden van een DVd.

Groet Frans S. user.gif
Steffie
Ik begrijp, dat jij ook geen oplossing weet voor het probleem met Batch capturing mellow.gif Helaas.
Is er nog iemand anders die dé oplossing kan geven?
In iedergeval bedankt Frans dry.gif
Groeten, Steffie
landrover
Batch capturing is het geautomatiseerd (opnieuw) capturen van een montage of een selectie clips. Die montage of clipselectie moet dus al offline aanwezig zijn in je project. Het voordeel van batch capturing is a: dat je er niet bij hoeft te blijven en b: dat alleen het materiaal wordt gecaptured wat je ook daadwerkelijk gebruikt hebt in je project. Ik krijg uit je startpost de indruk dat je een nieuw project wilt beginnen met batch capture, maar daarvoor is die feature niet bedoeld.
Met schijfcapaciteit heeft dit niets te maken. In tegendeel: batch capturing werkt zelfs ruimtebesparend omdat overbodige footage wordt overgeslagen.
Steffie
Hallo Landrover,
Dus als ik het goed begrijp, blink.gif ohmy.gif moet ik eerst de hele film capturen (veel ruimte op harde schijf) en daarna via batch capturingstukjes film laden en weg gooien waardoor het project kleiner wordt.

Waarom staat dit dan bij bij Film van DVcamera capturen? Aangezien de camera wel wordt aangestuurd door VDL en de afspeellijst ook stuk voor stuk als klaar wordt aangemerkt maar dat dan allen de laatste scene in het project komt.
Moet ik misschien voor elke capture een andere naam verzinnen?
Kan jij mij uitleggen wat en hoe ik het moet doen?
Groetjes Steffie.
FransS
Hoi Steffie ,
Dat had ik je al uit gelegd, als je begint te capture dan gaat de hele film op je PC en die kun je dan via sceneherkenning in Take's verdelen zodat je kan kiezen ,dit kun je allemaal lezen in de handleiding .
En omdat dit veel schijfruimte vraagd heb je zeker een apparte schijf nodig van minnimaal 160 Gig waar je dan allese mee kan doen wat video betreft.
Groet Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE(Steffie @ 19.02.2007 16:09:40) [snapback]163358[/snapback]
Met mijn VDL 2005 probeer ik via mijn Sony digitaal 8 camera, met het z.g Batch capturin een opname te maken.
Dat lukt maar niet, alleen de laatste scene wordt opgenomen.
Tijdens de opname lijkt het goed te gaan.
Wie kan mij helpen. Steffie.

Hallo Steffie,
Ik heb even wat proefjes gedaan, omdat ik hiermee in het verleden ook al tegen problemen aanliep.

En inderdaad: In VdL2005 loopt alles zoals jij zegt, de batches worden gereed gemeld, maar alleen de laatste batch wordt daadwerkelijk geimporteerd en op de tijdlijn gezet, als je kiest voor: "alles in 1 film" dan wordt de laatste batch gewoon herhaald.
Ik ben het met je eens dat VdL in de Help functie zegt dat het wel moet kunnen. Maar ik ben er nog niet achter kunnen komen hoe het precies moet.

Ik heb ook VdL2007(Plus). En daar werkt het wèl: de batches verschijnen netjes allemaal achter elkaar op de tijdlijn.
Wat dat betreft ben ik zo vrij om Landrover tegen te spreken: ik had het proefje gedaan met niet eerder gecaptured materiaal.

Tot nu toe heb ik overigens steeds de stukjes film die ik nodig had afzonderlijk ingevoerd, waarbij VdL dan steeds voor elk volgend stukje automatisch een nieuw volgnummer maakt. Iets meer werk, misschien, maar je moet ook bij batch capturing de stukjes film toch eerst opzoeken en de posities invoeren.
En je moet er nu dus bij blijven zitten tijdens het capturen, hoewel het automatisch stoppen wel werkt (voor 1 batch), dus je kunt tijdens elke batch even iets anders gaan doen (je nagels lakken of zo).

Dus mijn advies zou zijn (2 mogelijkheden):
1) doe het toch maar per batch en gebruik dan eventueel wel de auto-stop, of:
2) koop VdL2007, waarin t.o.v. 2005 toch ook nog wel wat meer verbeteringen zijn aangebracht.

groet
Rijk
landrover
QUOTE(Rijk @ 25.02.2007 14:37:52) [snapback]163966[/snapback]
Wat dat betreft ben ik zo vrij om Landrover tegen te spreken: ik had het proefje gedaan met niet eerder gecaptured materiaal.

Dan begrijp je me niet helemaal goed, of heb ik me onvolledig uitgedrukt. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat je, om te kunnen batch capturen, de gegevens van de te capturen clips al moet hebben. Dat wil niet zeggen dat die clips al eens eerder gecaptured zijn, al is dat in de praktijk vaak wel zo. Je kunt ook een batch lijst maken door een band te laten scannen, door zelf een band te spotten en aan te geven welke gedeelten je later geautomatiseerd wilt capturen, of door een EDL uit een ander programma te importeren. Dat laatste kan VdL overigens niet, maar is wel mogelijk bij professionele montagesoftware.
Rijk
QUOTE(landrover @ 26.02.2007 00:11:43) [snapback]164036[/snapback]
Dan begrijp je me niet helemaal goed, of heb ik me onvolledig uitgedrukt. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat je, om te kunnen batch capturen, de gegevens van de te capturen clips al moet hebben. Dat wil niet zeggen dat die clips al eens eerder gecaptured zijn, al is dat in de praktijk vaak wel zo. Je kunt ook een batch lijst maken door een band te laten scannen, door zelf een band te spotten en aan te geven welke gedeelten je later geautomatiseerd wilt capturen, of door een EDL uit een ander programma te importeren. Dat laatste kan VdL overigens niet, maar is wel mogelijk bij professionele montagesoftware.

Hoi Landrover,
bedankt voor je duidelijke aanvulling. Toch zit ik dan nu nog met één opmerking van jou, in jouw post van 23/2 (ik citeer):
Ik krijg uit je startpost de indruk dat je een nieuw project wilt beginnen met batch capture, maar daarvoor is die feature niet bedoeld. (einde citaat).
De feature werkt in elk geval wel, in VdL 2007, ook voor een nieuw project. En als je in de Help functie van VdL2007 kijkt onder het item "Opnemen/DV/OpnamedialoogDV/Automatische opname", dan krijg je toch ook die indruk:

Automatische opname: hier kunt u het begin- en eindpunt van de opname instellen. U kunt dus eerst op de videoband alle te gebruiken video-opnamen uitzoeken en zo een lijst van geplande opnamen samenstellen. Deze wordt dan na de opnamestart (rode knop) in die volgorde afgewerkt, d.w.z. automatisch opgenomen. U hoeft dus niet elke scène apart op te nemen. U legt alleen de opnamepunten vast en de computer doet de rest.

Ook VdL2005 Help laat zich in die zin uit, zij het wat beknopter, alleen kregen nog Steffie nog ik het in dat pakket goed aan de praat.

Is er overigens iemand op dit forum die het wel is gelukt in VdL2005? Want daar was het Steffie in eerste instantie om begonnen.

groet
Rijk
FransS
Hoi Rijk ,

Ik heb een idee wat je bedoelt met "batch capturen",als ik het mis heb moet je het maar zeggen.

Ik pak wel eens stukken uit een film en dan later vraagt het programma of het ze in een film wil zetten als je dit bedoelt met "batch capturen" dan doe ik dat regelmatig met groot suc6 .laat het maar weten zowel met 2006+ als 2007+.

Groet Frans S. user.gif
Rijk
Hoi Frans,
Ja ik denk wel dat ik dat bedoel. Maar heb je dat ook ooit met VdL2005 gedaan? Want daar heeft Steffie het probleem mee (en mij lukt het met 2005 ook niet, maar dat is niet erg want ik gebruik toch 2007)

groet
Rijk
FransS
Hoi Rijk ,

Ik heb 2005 nooit gebruikt dus kan ik je niet vertellen,en over dat knippen zal ik je nog laten weten want ik heb het op 2 computers staan en ik ben nu even met iets anders bezig want ik moet het weekend vliegen en dat moet op tho date zijn dus hoor je nog van me daar over .

Groet Frans S. user.gif
Zeehas
Hallo,

Met belangstelling heb ik de discussie rond batch capturing gelezen, en loop tegen een vergelijkbaar probleem aan met capturing. Wellicht kan een van jullie me een oplossing geven. Dat zou geweldig zijn.

Als ik een hele DV tape heb gecaptured en het bestand afspeel, dan is alleen maar de eerste scene opgenomen, terwijl het bestand wel heel groot is (13 gig). De eerste scene is heel kort (35 sec), daarna begint het afspelen overnieuw.
Ik snap er niets van.
Er staan wel veel verschillende scenes op de band van verschillende datums.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Zeehas
Rijk
Hallo Zeehas,

Ik kan zo gauw niet zeggen wat er bij jou misgegaan is, maar aangezien je een bestand van 13 gb hebt is de film wel helemaal geïmporteerd.
Om je even vooruit te helpen: dit bestand kun je via de mediapool gewoon met de muis naar de tijdlijn slepen en dan kun je gaan monteren.

Scenes met verschillende datums hebben geen invloed op het capturen: VdL gaat door tot het einde van de opnames of totdat je het importeren zelf stopt met een commando.

groet
Rijk
FransS
QUOTE(Zeehas @ 05.03.2007 11:35:58) [snapback]164586[/snapback]
Als ik een hele DV tape heb gecaptured en het bestand afspeel, dan is alleen maar de eerste scene opgenomen, terwijl het bestand wel heel groot is (13 gig). De eerste scene is heel kort (35 sec), daarna begint het afspelen overnieuw.
Ik snap er niets van.
Er staan wel veel verschillende scenes op de band van verschillende datums.
Zeehas

Hoi Zeehaas,

Het is net wat Rijk zegt ,maar wat die 35 sec betreft van de eerste scene staan de andere wel in de mediapoel of heb je bij toeval het vinkje gezt bij TAKE dan zou je daar moeten kijken of daar wat meer aan fragmenten in staan.
wat het steds afspelen van die 35 sec betreft als je op de spaciebalk drukt moet het stoppen.

En vertel ook even met wat voor versie en systeem je werkt dat is voor ons ook makelijk om te helpen .

Groet Frans S. user.gif
Zeehas
Hallo,

Rijk en FransS, dank voor de reacties.
Ik heb Vdl 2007 plus (net een week in huis) en Win XP professionalen een JVC camera met tape.

De andere scenes staan niet in de media pool. En er zijn ook geen takes van het niet opgenomen gedeelte.

Overigens ben ik nu al een stukje verder en heb 1 tape wel oed kunnen opnemen in AVI formaat. Helemaal met geluid.

Nu doe ik het tweede bandje. Dat gaat ook goed behalve dat na de eerste scene er geen geluid meer wordt opgenomen (wel beeld dus).
Ik probeer het derde bandje en dan stopt de opname na een soort kras in het beeld (zeg maar een geluidskras). De camera loopt dan gewoon door en de preview van Vdl ook. Er wordt alleen niets meer opgenomen.

Rara. Ik heb alles geprobeerd, alle vinkjes aan en uit, etc. en wordt er onderhand &%$$@%$*%$^$ van. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

groet,
Zeehas
Zeehas
Dag,

Mijn probleem is opgelost.
Oorzaak was dat er een geheugenbesturingsprogramma draaide, Cache Manager.

Ik dachtik meld het even.

Dank voor jullie moeite,

groet
Zeehas
biggrin.gif
Rijk
QUOTE(Zeehas @ 17.03.2007 15:22:32) [snapback]165638[/snapback]
Ik dachtik meld het even.

Bedankt voor je melding, dat is altijd nuttig, nu kunnen anderen er wellicht hun voordeel mee doen.

groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.