Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vhs Banden Digitaliseren
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Freek
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik gebruik Magix Video 2006. Ik zou graag oude VHS banden( 3uur) digitaliseren.
Mijn probleem geluid en beeld lopen niet synchroon.

Wanneer de opname nog niet gestart is, zie ik het voorbeeld van het beeld en hoor het geluid.
Dit geluid loopt niet synchroon met het gegeven beeld. Ik heb dus nog niet op de opname knop gedrukt. Het geluid loopt achter (1 sec) bij het beeld.

Ik heb alle stuurprogramma's van de computer geupdate.

Als bron heb ik een video recorder met scart uitgang, deze verbind ik met de front ingang(Video in + 2 x audio in)
Computer Pentium 4 Aldi Type MD 8080
Windows Xp proffessional, Video kaart: Medion 9800 XL, sound onboard: C-media A97 3d audio engine Xear 3D CRL3D DS3D EAX2.0 A3D1.0, Audio Codec CN 19761, Audio stuurprogramma versie 5.12.01.0047.1(39g), Audio controller Intel82801EB
DirectX versie 9.0c
Medion 7134 WDM Video capture fysiek geheugen 1.000.000kb
Alle stuurprogramma' s geupdate.

Programma: Magix video de luxe 2006

Ik doe het volgende :
Opname analoge Video. Ik heb de vogende instellingen geslecteerd: Medion (7134) WDM Video Caputer (Dshow)
Invoer Comp
Audio stuur programma: C-Media Wave device
Configuratie: MXV Export
Video 480x266; 25.000 frames Audio 44100Hz;stereo
Bij Audio Mix heb ik frontline in geslecteerd.
Bij geavanceerde instellingen stäat ingesteld
Philips Semiconductors Medion (7134) WDM Video Capture 2.3.0.4 6-5-2003
Bron: 1 Video composite In
4 audio Line in met related Streams aangevinkt.
Ouput:0: video decoder out realted pin 1 audio decoder out.

Ik heb al meerdere kwaliteiten geprobeerd: geen verschil

Mijn doel : oude opnames Video banden(20 stuks)
zo digitaliseren dat ik ze later kan bewerken.
Ik heb geprobeerd om met Time streching geprobeert om beeld en geluid synchroon te laten lopen. Niet gelukt. Aan het begin dan wel goed maar verloopt weer.
Mijn doel is helder: Video banden digitaliseren.
Maar dan wel het originele beeld en geluid synchroon.
Ik heb ook al ander programma's geprobeert (power director) maar die geven hetzelfe effect beeld en geluid niet synchroon.Ik denk dat het aan een instelling ligt in mijn computer, alleen welke?

Als dit bijna niet mogelijk is zeg het mij dan want ik ben al bijna 3 weken elk vrij uurtje bezig om dit goed te krijgen.

Ik hoop op een spoedig antwoord
Alvast bedankt voor de moeite.

F. van Dijk

jan
Hallo Freek;

Ik ben zelf een nieuweling op het gebied van videobewerking en weet zeker het antwoord niet op je vraag, maar... ter bemoediging misschien het volgende: Ik heb vele uren VHS banden klaar staan om bewerkt op DVD te zetten, en ik heb in de afgelopen maanden zo'n stuk of wat DVD's klaar gekregen. Meerdere videobewerkingsprogramma's geprobeerd en uiteindelijk werk ik nu met Video Deluxe 2007. Importeren doe ik vanaf de videorecorder, via Dazzle digital video creator 90, via een USB poort, naar Video Deluxe. In Video de Luxe moet ik dan wel de Dazzle selecteren en ik kreeg dan ook de melding dat hij geluid en beeld synchroon gaat laten lopen via een test op de eerste opname, maar dat dat met de eerste opname nog niet helemaal goed zal zijn. Daarna, gaat het wel want dan heeft hij het zelf berekent. Ik heb dan ook geen problemen met het synchroon-gebeuren. Wel moet ik het geluid van mijn t.v. of van mijn computer uitzetten tijdens het capturen/importeren/opnemen, want anders krijg ik een echo geluid. Maar dat zal je wel niet bedoelen denk ik. In ieder geval moet het zeker mogelijk zijn om het goed te krijgen want ik heb al heel wat uurtjes op DVD staan. Ik hoop van harte dat iemand je echt verder kan helpen, evt. kun je ook direct met Magix in kontakt treden. Heb ik ook wel eens gedaan en daar werd ik goed verder geholpen. Veel Succes !!!

Jan
landrover
Hallo Freek,

Waarschijnlijk hoef je je geen zorgen te maken. Alle instellingen lijken goed en het feit dat audio en video in het preview-venster uit sync zijn, zegt niets. Probeer maar eens een stukje te capturen en speel het dan af vanaf de timeline: waarschijnlijk is het dan wel OK.
Freek
QUOTE(jan @ 11.02.2007 13:26:29) [snapback]162683[/snapback]
Hallo Freek;

Ik ben zelf een nieuweling op het gebied van videobewerking en weet zeker het antwoord niet op je vraag, maar... ter bemoediging misschien het volgende: Ik heb vele uren VHS banden klaar staan om bewerkt op DVD te zetten, en ik heb in de afgelopen maanden zo'n stuk of wat DVD's klaar gekregen. Meerdere videobewerkingsprogramma's geprobeerd en uiteindelijk werk ik nu met Video Deluxe 2007. Importeren doe ik vanaf de videorecorder, via Dazzle digital video creator 90, via een USB poort, naar Video Deluxe. In Video de Luxe moet ik dan wel de Dazzle selecteren en ik kreeg dan ook de melding dat hij geluid en beeld synchroon gaat laten lopen via een test op de eerste opname, maar dat dat met de eerste opname nog niet helemaal goed zal zijn. Daarna, gaat het wel want dan heeft hij het zelf berekent. Ik heb dan ook geen problemen met het synchroon-gebeuren. Wel moet ik het geluid van mijn t.v. of van mijn computer uitzetten tijdens het capturen/importeren/opnemen, want anders krijg ik een echo geluid. Maar dat zal je wel niet bedoelen denk ik. In ieder geval moet het zeker mogelijk zijn om het goed te krijgen want ik heb al heel wat uurtjes op DVD staan. Ik hoop van harte dat iemand je echt verder kan helpen, evt. kun je ook direct met Magix in kontakt treden. Heb ik ook wel eens gedaan en daar werd ik goed verder geholpen. Veel Succes !!!

Jan

Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie. Medion 7134 WDM Video capture zit in deze computer en die wil ik graag gebruiken om de analoge videobanden te caturen. Als er iemand ervaringen heeft met deze kaart om analoge beelden te capturen, dan hoor ik die graag.
Je zei dat jezelf Dazzle digital video creator 90 gebruikt. Vraag: lopen beeld en geluid bij jouw synchroon in het voorbeeldvenster?
Bij mij dus niet, Niet voor de opname en niet achter de opname en niet na het branden op DVD.
Ik heb gelezen dat je dit bij kunt stellen door op de time line (rechtermuis) Audio/Video offset in te stellen.
Ik heb dit geprobeert. wanneer ik dit op 1 punt goed heb verloopt, dit weer na een paar minuten.
Dit is voor mij geen optie, en is voor mij veel te bewerkelijk.
Mijn wens is om nu de banden te digitaliseren, en op een harde schijf (320 Gig) op te slaan.Zodat ik de video's later kan bewerken.
Nogmaals bedankt voor je reactie.

Freek

Ik geruik heb een capture card in mijn meerdere opnames op DVD gebrand. Beeld en Geluid
Freek
QUOTE(landrover @ 11.02.2007 16:45:00) [snapback]162705[/snapback]
Hallo Freek,

Waarschijnlijk hoef je je geen zorgen te maken. Alle instellingen lijken goed en het feit dat audio en video in het preview-venster uit sync zijn, zegt niets. Probeer maar eens een stukje te capturen en speel het dan af vanaf de timeline: waarschijnlijk is het dan wel OK.

Hallo Landrover,

Ik heb dus wel het probleem dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Ik heb al 3 banden van 3 uur opgenomen.
Ik heb van 1 band 2 DVD's gemaakt. Probleem beeld en geluid niet synchroon.
Doel van mij om de VHS banden, per band weg te schrjven op een grote harde schijf.
Het bewerken is van latere zorg.
Vraag: Ik heb allerlei cature kwaliteiten al geprobeerd. Welke kwaliteit moet ik gebruiken voor het beste resultaat?
(Mijn ervaring Magix S-VHS kwaliteit)
In welke kwaliteit moet ik de banden opnemen om later (over 10 jaar) met een ander programma de bestanden nog te kunnen bewerken?

Freek
Rijk
Hallo Freek,

Zelf capture ik analoge videobanden via mijn digitale videocamera, tot nu toe zonder problemen. Daarvoor moet je videocamera wel een analoge ingang hebben, zie de gebruiksaanwijzing van de camera. In Magix kies je dan voor digitale input, je camera is in dit geval de AD converter en hij zit op de gebruikelijke manier op je PC aangesloten via Firewire.
Misschien ook nog een optie voor jou?

groet
Rijk
landrover
QUOTE(Freek @ 12.02.2007 20:32:49) [snapback]162835[/snapback]
Ik heb dus wel het probleem dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Ik heb al 3 banden van 3 uur opgenomen.

Hoi Freek,

Korte vraag: in de Capture Tool staat zoiets als "audio sample drift correction". Heb je dat wel geactiveerd?
Freek
QUOTE(landrover @ 14.02.2007 15:46:59) [snapback]162960[/snapback]
Hoi Freek,

Korte vraag: in de Capture Tool staat zoiets als "audio sample drift correction". Heb je dat wel geactiveerd?

Hoi,
De audio iegenschappen staan als volgt ingesteld:
PCM 44 kHz stereo
Geen audiotrack niet aangevinkt
Stereo
samplingfrequentie 44100
Audio sample driftcorrectie aangevinkt
jan
Hoi Freek;
Ik heb het uitgeprobeerd en inderdaad, voor en tijdens het opnemen lopen beeld en geluid niet synchroon. Geluid komt een kleine seconde later. Dit was mij nog niet eerder opgevallen omdat ik altijd alleen de previeuw voor beeld heb aanstaan en het geluid beluister via de televisie die ik ook altijd aanzet omdat dat een groot beeld heeft zodat ik gelijk notities kan maken voor bewerking. Maar ik heb even een testje van een minuut gemaakt met zowel de previeuw van beeld en geluid aan en bij het afspelen in het venster bewerken loopt alles synchroon. (zoals ook Landrover al schreef) Dus ik ben bang dat dit je niet veel zal helpen.

Vr. groet, Jan
jasperengel
QUOTE(jan @ 14.02.2007 22:54:54) [snapback]162987[/snapback]
Hoi Freek;
Ik heb het uitgeprobeerd en inderdaad, voor en tijdens het opnemen lopen beeld en geluid niet synchroon. Geluid komt een kleine seconde later. Dit was mij nog niet eerder opgevallen omdat ik altijd alleen de previeuw voor beeld heb aanstaan en het geluid beluister via de televisie die ik ook altijd aanzet omdat dat een groot beeld heeft zodat ik gelijk notities kan maken voor bewerking. Maar ik heb even een testje van een minuut gemaakt met zowel de previeuw van beeld en geluid aan en bij het afspelen in het venster bewerken loopt alles synchroon. (zoals ook Landrover al schreef) Dus ik ben bang dat dit je niet veel zal helpen.

Vr. groet, Jan

Freek
Ik herken het probleem Heb dezelfde computer en ondervang het door de analoge opname binnen te halen via movie maker van windows Ik gebruik vdl de luxe 2005
groet
jasper
Bruce 47
QUOTE(jan @ 11.02.2007 13:26:29) [snapback]162683[/snapback]
Hallo Freek;

Jan

Ook ter bemoediging; ik heb al vele S- VHS gecaptured zonder synchr. probleem. Ik gebruik daarvoor mijn camera (VX2000) als omzetter (concerter). Dus het beeld en geluid uit de S-VHS recorder gaan de camera in (met tulpstekkers), camera op juiste instelling en dan via firewire naar de comp. Tape eruit halen omdat anders bij het opneemcommando de camera gaat afspelen terwijl die alleen maar moet doorgeven) Misschien dat zoiets bij jou ook kan helpen want ik heb dan nooit een synch.probleem. Wanneer ik via de TV kaart aansluiting wil capturen krijg ik wel beeld maar geen geluid. waar die fout zit weet ik niet maar ik heb een goede oplossing nu omdat tevens mee kan kijken en luisteren via het kleine camera LCDscherm.
Mocht het allemaal nog niet lukken dan kun je met time/audiostretch het geluid misschien nog op lengte van de film trekken/duwen en dan linken.
hopelijk een beetje geholpen.
succes.
peter newbie
Hallo,

lees misschien dit eens na:

http://support.magix.net/boards/magix/inde...p;hl=virtualvcr

en vooral post #9 en zeker #10 niet te vergeten.

A propos: hier heb ik maanden op gezweet, maar met prachtige resultaten... tot gevolg.

Veel succes.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.