Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Branden Mislukt Van 2uur Film
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
VdL 2007+. Al veel gebrand op deze pc en nooit problemen gehad. Nu film van 127 min. gemaakt en gebrand op DVD. Wil bij voorkeur 1 DVD dus moet meer gecomprimeerd worden maar proberen wat kwaliteit wordt.
Instellingen: bitrate 4366, snelheid 15 (langzaam, hoogste kwal.) 4298/4482 op philips nieuwe en volstrekt schone DVD+RW.
Melding na vele uren arbeid: (lag ik wel lekker te slapen) "gestopt wegens interne beschrijvingsfout". Daar kan ik niets mee. Wéér proberen zonder meer lijkt me niet de beste aanpak... Tóch te groot en film splitsen? Zou heel jammer zijn en veel werk want er moeten er 20 van gemaakt worden...
Ik weet dat Magix een image maakt die ik eens met Nero zou kunnen proberen en het scheelt uren. maar, waar staat die image??
Of heeft iemand een een beter idee?
bvd!
landrover
"gestopt wegens interne beschrijvingsfout"

Hi Bruce,

Dat lijkt me een kwestie van incompatibiliteit tussen brander en gebruikt merk/type DVD, of gewoon een rot exemplaar (het schijfje, niet de brander). Pak een ander merk DVD of probeer anders eerst eens de film op een rewritable DVD te branden.
Bruce 47
QUOTE(landrover @ 11.02.2007 16:49:12) [snapback]162707[/snapback]
Hi Bruce,

Dat lijkt me een kwestie van incompatibiliteit tussen brander en gebruikt merk/type DVD, of gewoon een rot exemplaar (het schijfje, niet de brander). Pak een ander merk DVD of probeer anders eerst eens de film op een rewritable DVD te branden.

Ik heb speciaal een spiksplinternieuwe Philips DVD + RW gebruikt. Het schijfje ging er ook stofvrij in en volkomen onbeschadigd. (als hete nu weer aan Philips ligt brand ik heel die tent plat. met producten van die club heb ik nog nooit plezier gehad. (en ben niet de enige, internet staat vol met lof) maar kun je me zeggen waar de image staat anders duurt het weer een hele nacht. Bij bestand "instellingen" zie ik nl niets wat erop lijkt...
bvd!
donthuis
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 10.02.2007 10:27:18) [snapback]162571[/snapback]
VdL 2007+. Al veel gebrand op deze pc en nooit problemen gehad. Nu film van 127 min. gemaakt en gebrand op DVD. Wil bij voorkeur 1 DVD dus moet meer gecomprimeerd worden maar proberen wat kwaliteit wordt.
Instellingen: bitrate 4366, snelheid 15 (langzaam, hoogste kwal.) 4298/4482 op philips nieuwe en volstrekt schone DVD+RW.
Melding na vele uren arbeid: (lag ik wel lekker te slapen) "gestopt wegens interne beschrijvingsfout". Daar kan ik niets mee. Wéér proberen zonder meer lijkt me niet de beste aanpak... Tóch te groot en film splitsen? Zou heel jammer zijn en veel werk want er moeten er 20 van gemaakt worden...
Ik weet dat Magix een image maakt die ik eens met Nero zou kunnen proberen en het scheelt uren. maar, waar staat die image??
Of heeft iemand een een beter idee?
bvd!

Twee antwoorden waar je om vraagt: de Image die MAGIX VDL 2007+ maakt staat na het afronden van het coderingsproces in de disktemp directory. Ik heb die directory zelf op een aparte "bewaar" Hard Disk gezet, de MAGIX standaard instelling (zie programma instellingen, deel bestandslokaties) is echter op de C-schijf onder MAGIX\Video_deluxe_2007_Plus\Audio Video\Disk Temp. Máár: als de coderingsfase wordt afgebroken wordt deze image NIET geschreven; je kan dat voor die eerste poging dus gaan nakijken op de aangegeven plek. Staat hij daar wel, dan kan je met NERO snel een nieuwe poging wagen.

Tweede antwoord: DVD+RW is een rewritable en die zijn notoir onbetrouwbaar. Philips levert daarvan nog steeds de beste versies van, maar foolproof is dat medium niet. Ik ben al een tijdje terug gestopt om ze te gebruiken na het proberen van vele Philips, Intenso en Platinum exemplaren voor tijdelijke copiën van speelfilms. Dan maar liever DVD+R kopen en zo nu en dan ééntje de asbak in. Bij Verbatim komt me dat uiterst zelden voor (op Computerbeurzen kosten die €17/50 stuks spindle!).

Derde antwoord ongevraagd: ik heb éénmaal meegemaakt dat MAGIX VDL 2006+ er zelf een potje van maakte bij het coderen en steeds het proces door een interne fout afbrak. Eerst toen getest of het door de codering zelf kwam door export naar WMV en mpg FILES te kiezen ipv te branden en toen dat werkte die mpg's in een nieuw project te importeren en alsnog normaal te branden (je kan er dan bijna NIETS meer achteraf aan veranderen). De tweede, betere methode vond ik later pas: het opnieuw laten genereren dan de frametables (elke scene opnieuw), toen was het probleem op bewerkbare basis óók weg. Misschien dat dit laatste bij jou ook het proberen waard is...zo niet dan zou ik het ook niet weten.
Aan de wat hogere compressie ligt het zeker niet, 2 uur op één DVD MOET gewoon kunnen. Veel succes! :-D on
Rijk
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 11.02.2007 21:13:00) [snapback]162729[/snapback]
als het nu weer aan Philips ligt brand ik heel die tent plat.

en ik maar roepen dat dit zo'n beschaafd forum is...
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 11.02.2007 21:13:00) [snapback]162729[/snapback]
Ik heb speciaal een spiksplinternieuwe Philips DVD + RW gebruikt .... met producten van die club heb ik nog nooit plezier gehad

niet zo erg slim om die produkten te kopen als je dat zo'n slecht merk vindt

aan donthuis:
Met die notoire onbetrouwbaarheid van +RW dvd's valt het best mee, ik heb al heel wat brandsessies met dat type gedaan zonder problemen. Of heb ik nou zoveel geluk?

groet
Rijk
Ton
Helaas geldt ook voor mij (nu reeds 3 x) hetzelfde: na ruim 2,5 uur encoden (knop brandproces gestart) krijg ik een "interne foutmelding"
bij Video De Luxe 2007+.
Vreemd is dat:
- ik nog steeds dezelfde p.c. (en brander) gebruik welke bij mijn vorige versie van Video DeLuxe nooit problemen heeft gegeven;
- ik Maxell DVD's gebruik om te branden en deze ook niet eerder problemen hebben gegeven.
Nu ik zie dat ik niet de enige ben, met dit probleem krijg ik het gevoel dat er een fout in de Magix VdL programmatuur zit.
Wie weet hiervoor een oplossing ? unsure.gif
B.v.d.
Ton
QUOTE(Ton @ 15.02.2007 21:55:08) [snapback]163074[/snapback]
Helaas geldt ook voor mij (nu reeds 3 x) hetzelfde: na ruim 2,5 uur encoden (knop brandproces gestart) krijg ik een "interne foutmelding"
bij Video De Luxe 2007+.
Vreemd is dat:
- ik nog steeds dezelfde p.c. (en brander) gebruik welke bij mijn vorige versie van Video DeLuxe nooit problemen heeft gegeven;
- ik Maxell DVD's gebruik om te branden en deze ook niet eerder problemen hebben gegeven.
Nu ik zie dat ik niet de enige ben, met dit probleem krijg ik het gevoel dat er een fout in de Magix VdL programmatuur zit.
Wie weet hiervoor een oplossing ? unsure.gif
B.v.d.

+ Als aanvulling op bovenstaand bericht:
Ik heb vandaag (daar ik zeer graag deze foutmelding wil oplossen) voor de computer 2,5 uur het gehele brandproces gevolgd.
De laatste berichten van het systeem zijn als volgt (daarvoor is dus alles goed gegaan):
- Disk wordt gebrand (geen foutmelding, proces wordt "normaal"doorlopen, maar op dat moment wordt er nog geen info naar de DVD geschreven)
- Lead-Out wordt geschreven en daarmee afgesloten
- I/O fout bij toegang station (interne fout tijdens bewerking).
Ik heb de laatste patch en brander-ondersteuning van Magix gedownload, maar toch gaat e.e.e fout
Wie weet raad, en kan me helpen ?

B.v.d
Groeten Ton
FransS
Hoi Ton,

Heb je laatst nog update's gehad buiten V.d.L van programma's of een of ander programma geinstalleerd dat een conflict kan veroorzaken ,anders raad ik je aan als je XP draait om een paar dagen cq weken terug tegaan met een herstelpunt.
Norton, Nerovision kunnen b.v. de spelbreker zijn,ga eens na wat je allemaal wel en niet hebt gedaan na dat het niet meer werkte.
Suc6 Frans S. user.gif
Bruce 47
QUOTE(Rijk @ 13.02.2007 15:17:14) [snapback]162892[/snapback]
en ik maar roepen dat dit zo'n beschaafd forum is...

niet zo erg slim om die produkten te kopen als je dat zo'n slecht merk vindt

aan donthuis:
Met die notoire onbetrouwbaarheid van +RW dvd's valt het best mee, ik heb al heel wat brandsessies met dat type gedaan zonder problemen. Of heb ik nou zoveel geluk?

groet
Rijk

Hoi Rijk, en ik maar denken dat Philip's zo'n beschaafd bedrijf is dat je wel een goed antwoord geeft op vragen die je ze stelt via hun eigen reply form. niet dus, óf een nietszeggend standaardantwoord. ("het spijt ons dat etc,. etc")
Waarom ik meestal éérst voor Philips ging? geweldig móóie producten (al is dat heel persoonlijk) en (ja hoor!) steunen van de ned. economie.
Maar dat bedrijf is het gewoon niet waard, al hun slogans zijn gebakken lucht en je moet veel gestudeerd hebben om iets van hun materiaal te begrijpen.
Voor mij is is het nu over en uit met mister P. want inderdaad; op een andere DVD had ik géén probleem... Ik ga lucifers zoeken. (grapje)
Bruce 47
QUOTE(donthuis @ 11.02.2007 23:56:54) [snapback]162749[/snapback]
Twee antwoorden waar je om vraagt: de Image die MAGIX VDL 2007+ maakt staat na het afronden van het coderingsproces in de disktemp directory. Ik heb die directory zelf op een aparte "bewaar" Hard Disk gezet, de MAGIX standaard instelling (zie programma instellingen, deel bestandslokaties) is echter op de C-schijf onder MAGIX\Video_deluxe_2007_Plus\Audio Video\Disk Temp. Máár: als de coderingsfase wordt afgebroken wordt deze image NIET geschreven; je kan dat voor die eerste poging dus gaan nakijken op de aangegeven plek. Staat hij daar wel, dan kan je met NERO snel een nieuwe poging wagen.

Tweede antwoord: DVD+RW is een rewritable en die zijn notoir onbetrouwbaar. Philips levert daarvan nog steeds de beste versies van, maar foolproof is dat medium niet. Ik ben al een tijdje terug gestopt om ze te gebruiken na het proberen van vele Philips, Intenso en Platinum exemplaren voor tijdelijke copiën van speelfilms. Dan maar liever DVD+R kopen en zo nu en dan ééntje de asbak in. Bij Verbatim komt me dat uiterst zelden voor (op Computerbeurzen kosten die €17/50 stuks spindle!).

Derde antwoord ongevraagd: ik heb éénmaal meegemaakt dat MAGIX VDL 2006+ er zelf een potje van maakte bij het coderen en steeds het proces door een interne fout afbrak. Eerst toen getest of het door de codering zelf kwam door export naar WMV en mpg FILES te kiezen ipv te branden en toen dat werkte die mpg's in een nieuw project te importeren en alsnog normaal te branden (je kan er dan bijna NIETS meer achteraf aan veranderen). De tweede, betere methode vond ik later pas: het opnieuw laten genereren dan de frametables (elke scene opnieuw), toen was het probleem op bewerkbare basis óók weg. Misschien dat dit laatste bij jou ook het proberen waard is...zo niet dan zou ik het ook niet weten.
Aan de wat hogere compressie ligt het zeker niet, 2 uur op één DVD MOET gewoon kunnen. Veel succes! :-D on

Hartelijk dank voor je zeer uitvoerige antwoord waar ik veel aan heb gehad. Inderdaad ga ik nu ook op zoek naar lucifers want met Verbatim (ik had alleen -R) is het gewoon gelukt!
donthuis
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 18.02.2007 12:04:00) [snapback]163261[/snapback]
Hartelijk dank voor je zeer uitvoerige antwoord waar ik veel aan heb gehad. Inderdaad ga ik nu ook op zoek naar lucifers want met Verbatim (ik had alleen -R) is het gewoon gelukt!

Die -R Verbatim komt inderdaad nog beter uit de test dan de +r variant. Ik moet zelf wel +r gebruiken omdat mijn eerste generatie DVD-speler in de woonkamer (een Philips 950 van jaren terug, verder niks mis mee) niet met die -R om kan gaan.

Nog een voordeel van Verbatim: hun mediacode verandert zelden, want ze wisselen niet steeds van toeleverancier. Als je DVD-brander daar goed op werkt dan blijft dat ook zo, want aan die mediacode herkent hij de gewenste brandroutine...

:-D on
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.