Herman Huijsmans
09.02.2003 14:05:16
Ik wil mijn vakantievideo's vanuit VdL 2 op één DVD-branden. Omdat ik met mijn huidige filpmjes de DVD niet vol krijgt, zou ik het prettig vinden, als ik toekomstige zomervakanties kan toevoegen aan een DVD die ik nu wil branden. Kan dat? Zo ja, hoe?
Mijn moeder heeft een DVD-recorder (los, niet gekoppeld aan de computer), die wel de mogelijkheid van toevoegen biedt. Hieruit concludeer ik, dat het in principe mogelijk is.
Met MAGIX software is dit niet mogelijk, omdat de DVD na het schrijven 'gesloten' wordt omdat anders de meeste standalone spelers hier niet mee overweg kunnen. Het werken met meerdere 'sessies' is dus niet mogelijk; een CD of DVD die met MAGIX software gemaakt wordt, wordt meteen na het branden afgesloten en kan niet meer worden aangevuld.
Gebruik s.v.p. een RW schijf (mits de DVD speler dit ondersteund natuurlijk), deze kan dan weer leeg gemaakt worden en samen met andere toekomstige films opnieuw gebrand worden.
plemmens
10.02.2003 13:08:23
Je kan dit op verschillende manieren doen.
1. Van iedere film die ik op DVD (altijd eerst op +RW) zet maak ik eveneens een digitale (DV codec) mastertape, zonder de menu- en hoofdstukkenstructuur. Als ik met enkele mastertapes een DVD vol kan maken dan neem ik de mastertapes terug op (zolang je met dezelfde DV codec werkt zou dit zonder kwaliteitsverlies moeten zijn) en stel ik de menu- en hoofdstukkenstructuur voor de verzamel-DVD samen. Ik brand dan de nieuwe compilatie op +RW en copieer indien oké met Nero op +R.
2. Je zou DVD compatibele MPEG’s van ieder van je filmpjes kunnen bewaren op HD en deze ten gepasten tijde in een nieuw project samenbrengen en op DVD branden. Je zou deze MPEG’s zelfs gewoon met Nero op DVD kunnen branden.
3. Je zou de VOB files van een gebrandde DVD als MPEG’s terug naar je HD kunnen ‘rippen’ en ze behandelen zoals onder 2 hierboven.
Kijk in dit verband eens even naar de mogelijkheden van Ulead DVD Factory. Demo beschikbaar.
Moet kunnen hé Mike.
Je zou de VOB files van een gebrandde DVD als MPEG’s terug naar je HD kunnen ‘rippen’
Dit kan volgens mij inderdaad, al weet ik niet of dit vanuit MAGIX software altijd even makkelijk zal gaan. Er staat me namelijk iets van bij dat MAGIX software erg selectief is met het lezen van VOB streams. Ik weet in ieder geval zeker dat commerciele DVD's 'rippen' met MAGIX software niet mogelijk is (beveiligde VOB streams!).
Herman Huijsmans
13.02.2003 08:51:00
Mike, Plemmens: bedankt voor jullie antwoord en tips! Onderwerp wat mij betreft gesloten.
Graag gedaan natuurlijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.