Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geluid +/- Octaaf Te Laag Na Opnemen Van Dv
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
remcobartelink
Dag allemaal,

Ik werk nu ruim 2 jaar met Magix Video Deluxe (begonnen met versie 2004, nu 2006 Plus) en heb nu ineens te maken met een geheel nieuw probleem.

Ik heb een film opgenomen (bruiloftsfeest, binnen, bij redelijk zwak kunstlicht). Voordat ik ging filmen besloot ik de audioinstelling van mijn JVC GR-DX27E DC recorder eens op 16 bits te zetten ipv de 12 bits waar ik hem meestal op heb staan om de audio kwaliteit iets op te krikken.

Nadat ik de opname in VdL had geïmporteerd constateerde ik, dat al het geluid ongeveer een octaaf te laag klinkt! Het beeld loopt wel op normale snelheid en het geluid loopt ook synchroon voor zover ik heb kunnen zien, alleen dus een octaaf te laag. Ik heb gecheckt of ik ergens een audio-effect had geladen of een andere instelling fout had, maar niks kunnen ontdekken. Ik heb ook geprobeerd de opname op een andere PC te zetten (een snelle laptop met voldoende geheugen), maar daar krijg ik hetzelfde verschijnsel.

Voor zover ik me herinner, heb ik wel vaker opnames gemaak met de 16-bits geluidsinstelling en er nog nooit problemen mee gehad.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik denk zelf dat het misschien te maken heeft met het feit dat het zaaltje vrij zwak kunstlicht had, waardoor er al zoveel bandbreedte voor de opname verloren ging om de beeldkwaliteit een beetje acceptabel te krijgen, dat er voor de audio te weinig overbleef en dit niet goed gesampelt kon worden, of zo iets blink.gif

Ik kan dit wel oplossen door de timestretch/resample audio-bewerking te gebruiken, maar dan blijft het gokken hoe ik denk dat het ongeveer moet klinken... Het zou dus mooi zijn als iemand weet hoe ik de opname in één keer goed op de harde schijf kan krijgen!

Alvast bedankt voor eventuele reacties,

Remco
Rijk
Hallo Remco,

Je zou even kunnen checken of de allereerste beelden die binnengehaald worden ook al de door jou ingestelde 16 bits audio hebben, het zou kunnen dat je nog een klein stukje van de vorige instelling mee hebt geimporteerd (mij is dat wel eens overkomen). VdL gaat namelijk af op de gegevens van de eerste frames en past de instelling daarna niet meer aan, ook al verandert er iets.

groet
Rijk
remcobartelink
Hi Rijk,

Het klopt inderdaad wat je zegt, aan het begin van de band staat er nog een heel klein stukje van een vorige opname (een seconde of zo). Het is goed mogelijk dat ik dat nog op 12 bits had staan.

Erg bedankt voor de tip, ik zal dat stukje op de band eerst skippen en dan pas beginnen met importeren in Magix. Ik laat nog weten of dit de oplossing was.

QUOTE(Rijk @ 04.12.2006 10:17:43) [snapback]155079[/snapback]
Hallo Remco,

Je zou even kunnen checken of de allereerste beelden die binnengehaald worden ook al de door jou ingestelde 16 bits audio hebben, het zou kunnen dat je nog een klein stukje van de vorige instelling mee hebt geimporteerd (mij is dat wel eens overkomen). VdL gaat namelijk af op de gegevens van de eerste frames en past de instelling daarna niet meer aan, ook al verandert er iets.

groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.