Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Branden Gaat Fout
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
coco
Hoi Allemaal, smile.gif

Ik ben nieuw hier op dit forum.
Heb weinig ervaring met het bewerken van digitale video beelden. Ik heb nog niet zo lang een JVC Camcorder.
Maar m'n eerste film heb ik met vallen en opstaan tot stand gebracht met Video Deluxe 2006 Plus.
Nu wil ik deze branden op een dvd. Heb 2 markers geplaatst in de film en een menu daarvan gemaakt. Plaatjes toegevoegd die in het menu getoond worden. Ziet er allemaal aardig uit, al zeg ik dat zelf.
Maar wanneer ik het branden voor TV start krijg ik al snel de melding, fout bij renderen menu en wordt de actie gestopt. sad.gif
Wie kan mij hiermee de goede weg op helpen?

Groet, Coco.
smile.gif
Rijk
QUOTE(coco @ 02.12.2006 09:33:43) [snapback]154847[/snapback]
Plaatjes toegevoegd die in het menu getoond worden. Ziet er allemaal aardig uit, al zeg ik dat zelf.
Maar wanneer ik het branden voor TV start krijg ik al snel de melding, fout bij renderen menu en wordt de actie gestopt. sad.gif

Hallo Coco,

Dikwijls duidt een dergelijke mededeling er op dat VdL een bepaalde file, die voor het renderen nodig is, niet kan vinden.
In dit geval dus bij het menu renderen. Ga eens na of je geen plaatjes of andere files hebt verwijderd en zo ja, indien nog in de Prullebak aanwezig, zet alle files terug en probeer opnieuw.

groet
Rijk
coco
Hoi Rijk,

Omdat het m'n eerste film is heb ik inderdaad nogal wat aan zitten rommelen.
Ik zal eens gaan kijken wat ik terug kan vinden.
In ieder geval bedankt voor je hulp.

Groet, Coco.

Rijk schreef:

QUOTE(Rijk @ 02.12.2006 12:37:05) [snapback]154858[/snapback]
Hallo Coco,

Dikwijls duidt een dergelijke mededeling er op dat VdL een bepaalde file, die voor het renderen nodig is, niet kan vinden.
In dit geval dus bij het menu renderen. Ga eens na of je geen plaatjes of andere files hebt verwijderd en zo ja, indien nog in de Prullebak aanwezig, zet alle files terug en probeer opnieuw.

groet
Rijk

Hoi Rijk,

Omdat het m'n eerste film is heb ik inderdaad nogal wat aan zitten rommelen.
Ik zal eens gaan kijken wat ik terug kan vinden.
In ieder geval bedankt voor je hulp.

Groet, Coco.

Rijk schreef:

QUOTE(Rijk @ 02.12.2006 12:37:05) [snapback]154858[/snapback]
Hallo Coco,

groet
Rijk
FransS
Hoi CoCo ,
Wat ook vaak van belang is waar schrijf je het weg en heb je dan wel voldoende schijf of schrijfruimte .
Want 1 uur film is 13 Gig ruw materiaal,en als je gaat renderen komt er nog eens wat op de schijf bij testaan in de vorm van een avi nagelang de film lang is ,en er kan minnimaal 4,7 Gig op een dvdschijfje.

Frans S. user.gif
coco
Hoi Frans,

Schijfruimte is het probleem niet. Het is een partitie van 80GB waarvan er een kleine 20 GB in gebruik zijn. De film is 20 minuten en is onderdeel van de 20 gebruikte GB's.
Het heeft me wel verbaasd hoe groot deze bestanden zijn.
Worden de bestanden bij het branden gecomprimeerd zodat deze toch op een 4,7 GB DVD schijfje passen of zal ik bij langere films, dus grotere bestanden, over moeten naar dual-layer DVD's?

Bedankt voor je bijdrage. Zo kom ik steeds meer te weten en hoop ik straks anderen ook te kunnen helpen op dit forum.

Groet, Coco.

QUOTE(FransS @ 02.12.2006 13:52:04) [snapback]154861[/snapback]
Hoi CoCo ,
Wat ook vaak van belang is waar schrijf je het weg en heb je dan wel voldoende schijf of schrijfruimte .
Want 1 uur film is 13 Gig ruw materiaal,en als je gaat renderen komt er nog eens wat op de schijf bij testaan in de vorm van een avi nagelang de film lang is ,en er kan minnimaal 4,7 Gig op een dvdschijfje.

Frans S. user.gif
Duiker
De film wordt inderdaad gecomprimeerd om op een dvd te passen.
In het brandmenu kun je de kwaliteitsinstellingen aanpassen.
Hie hoger de kwaliteit, hoe minder er op een schijfje past.
Maar, wil je een langere film erop, dan kun je met het terugbrengen van
de kwaliteit toch de hele film er op zetten. Maar of dit kwaliteitsverlies voor
jou acceptabel is, moet je zelf bepalen.

Sander
FransS
hoi coco,

Als je alleen maar een schijf van 80 Gig hebt kom je toch strak als je langere films gaat maken in de problemen omdat je dan geen schrijfruimte meer over hebt ,daarom mijn advies zet er een schijf bij en dan denk ik aan minimaal 160/200/250/300 Gig deze zijn niet zo duur meer en je bespaart je een hoop narigheid.
Als je er een schijf bij zet installeer dan ook het programma op die schijf dit werkt sneller dan b.v. op de C: schijf,ook zet je daar de films op die je binnen haald van je camera.

Suc6 Frans S. user.gif
coco
Hoi Allemaal,

Duiker:
Ik vermoedde al dat de film gecomprimeerd wordt. Ik had ondertussen iets van die instellingen gevonden voor het branden. Omdat deze film ongeveer 20min. lang is had ik het schuifje zo geplaatst dat de maximale kwaliteit behaald werd. Met zo'n korte film is dat prima mogelijk bij een 4,7Gb dvd.
Bedankt voor je reactie!

Frans:
M'n pc heeft een C-schijf van 40 Gb met daarnaast een Hd van 250Gb, maar die is opgesplitst in 3 partities van ongeveer 80 Gb. Een daarvan heb ik gereserveerd voor m'n films.
Wanneer die eenmaal op dvd staan kunnen ze er weer af, toch?
Alhoewel ik er al wel over nagedacht heb om een externe disc te kopen van ongeveer 300Gb, het kastje heb ik al en het is er een met een vlotte overdracht, namelijk via een firewire kabel.

Het is me gelukt om de film te branden!
Het resultaat via de TV bekeken en nu is het beeld nogal schokkerig. Ook valt er links en rechts een randje weg van de tekst bij de intro en aftiteling, en bij de film zelf.
Bij de intro-tekst heb ik een muziekje op de achtergrond mee lopen (mp3 bestand) en dat komt niet goed over, dat haperd namelijk. Dat is ook het geval bij het menu waar een standaard melodie is toegevoegd.

Vreemd allemaal.
Waarschijnlijk ligt dit aan wat instellingen, dat lijkt mij voor de hand liggend.
Kan iemand mij hier mee op weg helpen waar ik dat kan vinden?

Alvast bedankt en groet,
Coco.
Duiker
Hallo,

Bij het maken van je film moet je er altijd rekening mee houden dat de randen van het beeld afgesneden worden op je tv. Dit is normaal, en niet tegen te gaan.
Er is een tool om te zorgen dat je mooi binnen het scherm blijft met je titels.

In mijn 2005+ editie kom ik er als volgt:
via "taken" naar "optimaliseren voor tv".

Zet bij het tabblad "tv anti-cropping" een vinkje bij "gebied tvscherm markeren in voorbeeld monitor"

Sander

(p.s. ik weet niet of de stappen in jouw versie gelijk zijn...)
coco
Hoi Duiker,

Bedankt voor je tip. Zo ben ik weer een stuk verder gekomen. Het venster ziet er iets anders uit dan op je bijgevoegde plaatje. Er zijn wat meer tab bladen maar het wijst zich vanzelf.
Hierdoor kwam ik per toeval een demo filmpje tegen wat ik op een dvd ga branden. Dat filmpje is te vinden in de volgende map: .....\Magix Video de luxe\My audio video\_TV anti-bijsnijden.
Wanneer ik dat af speel op onze tv in de huiskamer dan kan ik het percentage zien wat ik bij dit tabblad in moet voeren om goed beeld te hebben.
Weer een stukje verder gekomen.
Bedankt !!!

Groet, Coco smile.gif

QUOTE(Duiker @ 04.12.2006 06:32:20) [snapback]155054[/snapback]
Hallo,

Bij het maken van je film moet je er altijd rekening mee houden dat de randen van het beeld afgesneden worden op je tv. Dit is normaal, en niet tegen te gaan.
Er is een tool om te zorgen dat je mooi binnen het scherm blijft met je titels.

In mijn 2005+ editie kom ik er als volgt:
via "taken" naar "optimaliseren voor tv".

Zet bij het tabblad "tv anti-cropping" een vinkje bij "gebied tvscherm markeren in voorbeeld monitor"

Sander

(p.s. ik weet niet of de stappen in jouw versie gelijk zijn...)
FransS
Hoi CoCo ,

Pasop met het bijsnijden want dat geld niet voor iedere TV ,want heb je b.v. een LCD-TV ,Plasmascherm of een flathscrean dan hoeft dit niet, ik zou het achterwegen laten en met filmen er wat rekening mee houden ,of je moet veel willen zien .
Frans S. user.gif
martie
Hallo Coco, Ik denk dat ik het zelfde probleem heb als jij en dat is dat als je de film op je dvd-speler afspeelt
dat alles heel schokkerig is, ik heb al van alles geprobeert maar het wil maar niet lukken, als jij het opgelost hebt zou je dat dan hier willen laten weten zodat dat mogelijk ook voor mij een oplossing is?

Bedankt alvast, Martie
coco
Als ik een oplossing heb dan zal ik jou dat ook laten weten.

Gr. Coco.

Bedankt voor je waarschuwing FranS,
Ik heb nog een ouderwetse dikke breedbeeld tv.
Maar zal met het filmen er rekening mee gaan houden.
Ondertussen zijn de eerste paar bandjes vol geschoten zodat ik daarvoor wel van de mogelijkheid gebruik wil maken. Het kan altijd weer bijgesteld worden, toch?

Gr. Coco.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.