Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Help,nog Steeds Schokkerig Beeld Op Dvd Speler
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
martie
Hallo Allemaal,

Sorry dat ik mijn vraag nogmaals moet stellen maar ik kom er eht niet meer uit. Als ik een film brand op een dvd via vdl 2006 Plus en in speel hem af op mijn dvd speler( samsung DVD-HR721) van een paar maanden oud dan heb ik constant een heel schokkerig beeld alsof er een strobosscooplaamp op staat.
Van Magix hulp te horen gekregen dat ik nieuwe burnroutines moest downloaden maar geeft geen verschil. Dan nog iets met exporteren naar mpeg dvd, maar maakte ook niets uit. Alleen als hij gebrand is en ik speel hem af op de dvd speler heb ik dat. Heb echt gezocht in dit forum en veel uitgeprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik hoop dat ik via jullie het kan oplossen.

Martie
Rijk
Hallo Martie,
Heb je al eens gestoeid met "topfield first"en "bottom field first" bij je encoder-instellingen/geavanceerd in het brandmenu?
Volgens de laatste inzichten zou "top field first" de beste resultaten geven en dat is ook mijn ervaring.

groet
Rijk

PS, je hoeft je niet te verontschuldigen voor het herhalen van een vraag, soms moeten forumleden een beetje gekieteld worden om op een vraag te reageren. Er zit kennis zat op dit forum...
martie
Hallo Rijk,
bedankt voor je snelle reactie, maar wat jij voorstelde met topfield first heb ik geprobeert en andersom ook
het hielp niets. Evt nog andere ideeen die ik kan proberen. Voor alle duidelijkheid op de PC ziet het er allemaal goed uit alleen op de DVD speler niet, en ik heb 3 verschillende maar dat maakt geen verschil.
groeten Martie

Rijk trouwens nog een vraag hoe doen jullie dat met al de systeemgegevens bij juliie berichten?

Rijk trouwens nog een vraag hoe doen jullie dat met al de systeemgegevens bij juliie berichten?
Rijk
QUOTE(martie @ 02.12.2006 15:19:17) [snapback]154867[/snapback]

Via Instellingen (bovenaan rechts in de lichtgrijze balk) en dan onder Menu: Persoonlijk profiel / wijzig handtekening. Vervolgens type je rechts je gegevens in. Tenslotte klik je: Update mijn handtekening.

groet
Rijk
martie
en alweer dank je wel voor je snelle reactie, maar kan pas maandag gaan proberen ik laat dan weten hoe het gaat.
Groeten Martie
martie
Hallo Rijk,

Ik heb echt van alles geprobeerd en al de instellingen gedaan die in de twee links stonden maar het blijft precies hetzelfde. Toen straks een firmware update gedaan van de brander maar gaat ook niet. Als ik een demofilmpje op dvd brand krijg ik ook zo'n schokkerig effect dus het moet iets met branden te maken hebben. Is het mischien mogelijk om ls ik een film bewerkt en klaar heb dat ik hem dan brand met een ander programma? Ik hoop dat iemand met sugestie komt. Hier een stukje verder op in dit forum heeft coco een vraag gesteld en ik denk dat hij het zelfde probleem heeft als ik met branden.
Groeten, Martie
Rijk
QUOTE(martie @ 04.12.2006 17:21:52) [snapback]155130[/snapback]
Is het mischien mogelijk om ls ik een film bewerkt en klaar heb dat ik hem dan brand met een ander programma?

Ja hoor, sommigen geven er de voorkeur aan met Nero te branden, dat staat meen ik ook beschreven in een van de 2 links die ik eerder noemde en anders moet je maar even Nero als zoekwoord ingeven op dit forum.
Zelf heb ik er geen ervaring mee. Je moet je film dan eerst exporteren als mpeg2.
Er zijn nog wel meer gerelateerde links op dit forum, je kunt misschien het beste zelf even zoeken, en er is ook nog een Duits en een Engels forum, die volgens mij nog veel uitgebreider zijn, maar dan moet je wel die talen een beetje kennen...
En als het toch niet lukt: blijf vragen, met z'n allen moeten we er toch uit kunnen komen.

Nog een tip: doe je proeven met een klein stukje film, dat scheelt nogal wat tijd, maar dat had je zelf misschien ook al bedacht.
Ook vraagt VdL steeds: opnieuw encoderen? (of zoiets), in jouw geval moet je dan Ja zeggen als je in de instellingen van het encoderen iets wijzigt.

groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.