Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Programma-instellingen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
loosoft
Als nieuwe gebruiker van Magix sta ik verbaasd over twee dingen:
1. De instellingen die ik aanpas in de progamma-instellingen, worden niet opgeslagen. Na elke start moet ik dit dus opnieuw doen (bijv. aangepaste paden etc).

2. Na sluiten van Magix en opnieuw starten krijg ik de melding dat ik Magix niet tweemaal kan starten. Voor mijn gevoel doe ik dat ook niet, omdat ik Magix dus afgesloten heb.
Het blijkt dat na afsluiten van Magix, "videodeluxe.exe" nog steeds in taakbeheer staat. Als ik dit proces eindig, dan kan ik Magix weer "normaal" opstarten (echter ZONDER mijn instellingen - zie vraag 1).

Iemand soortgelijke ervaringen en/of oplossingen?

Bij voorbaat dank.

Toon
Rijk
Hallo Toon,
Ik herken beide punten, had de zelfde ervaringen en heb die toen ook aan het forum voorgelegd, kijk maar eens hier:
http://support.magix.net/boards/magix/inde...;hl=directories
misschien kun je er iets mee.

groet
Rijk
loosoft
QUOTE(Rijk @ 30.11.2006 19:33:22) [snapback]154703[/snapback]
Hallo Toon,
Ik herken beide punten, had de zelfde ervaringen en heb die toen ook aan het forum voorgelegd, kijk maar eens hier:
http://support.magix.net/boards/magix/inde...;hl=directories
misschien kun je er iets mee.

groet
Rijk

Hoi Rijk,

allereerst bedankt voor je antwoord. Ik heb met regcleaner het register opgeschoond en dat was inderdaad de truc om het probleem met de directory paden op te lossen. jubel.gif
Als ik echter onder systeem het vinkje weghaal bij "Internal AVI import" en "Internal DV AVI import", dan staat dit na het herstarten weer aan.
Afijn, dat vind ik nog niet zo erg, m'n "paden" probleem was erger.

Nogmaals bedankt voor je tip, ik had de topic niet gevonden (gezocht op instellingen en niet oop directorie).

Groetjes, Toon

QUOTE(loosoft @ 30.11.2006 17:47:04) [snapback]154684[/snapback]
1. De instellingen die ik aanpas in de progamma-instellingen, worden niet opgeslagen. Na elke start moet ik dit dus opnieuw doen (bijv. aangepaste paden etc).

2. Na sluiten van Magix en opnieuw starten krijg ik de melding dat ik Magix niet tweemaal kan starten. Voor mijn gevoel doe ik dat ook niet, omdat ik Magix dus afgesloten heb.
Het blijkt dat na afsluiten van Magix, "videodeluxe.exe" nog steeds in taakbeheer staat. Als ik dit proces eindig, dan kan ik Magix weer "normaal" opstarten (echter ZONDER mijn instellingen - zie vraag 1).

Bij voorbaat dank.

Toon

QUOTE(loosoft @ 30.11.2006 17:47:04) [snapback]154684[/snapback]

Bij voorbaat dank.

Toon

QUOTE(loosoft @ 30.11.2006 20:54:25) [snapback]154711[/snapback]
Hoi Rijk,

allereerst bedankt voor je antwoord. Ik heb met regcleaner het register opgeschoond en dat was inderdaad de truc om het probleem met de directory paden op te lossen. jubel.gif
Als ik echter onder systeem het vinkje weghaal bij "Internal AVI import" en "Internal DV AVI import", dan staat dit na het herstarten weer aan.
Afijn, dat vind ik nog niet zo erg, m'n "paden" probleem was erger.

Nogmaals bedankt voor je tip, ik had de topic niet gevonden (gezocht op instellingen en niet oop directorie).

Groetjes, Toon

PS Het "probleem" met het afsluiten is trouwens ook over: videodeluxe.exe staat na afsluiten niet meer in taakbeheer! tongue.gif
mschagen
Even voor de volledigheid. De vinkjes van het internal import lijstje worden inderdaad niet onthouden. Het lijkt erop dat men dat bewust heeft gedaan omdat het uitzetten van die vinkjes meestal maar tijdelijk gedaan hoeft te worden om een enkele keer een probleem te omzeilen. Dus dat ligt niet aan jouw computer.
loosoft
Beste mschagen,

bedankt nog voor je antwoord. Ik heb het vinkje uit moeten zetten ivm het bewerken van een AVI van 1,6 Gb. Dat lukt allen als je dit vinkje uitzet. Het is (zeker in het begin voor een newbie) iets wat ik telkens vergeet, dus na het openen van mijn project heb ik maar een stukje van de film blush.gif
Op dat moment weet ik natuurlijk weer wat ik moet doen!

Nogmaals iedereen bedankt voor de antwoorden.

Groetjes, Toon
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.