Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Beeld In Beeld / Picture In Picture - Zwarte Kaderlijnen Op Lichte Ach
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Jean-Paul Pors
Hallo allemaal,

Ik ben een probleempje tegengekomen bij beeld in beeld.
Het principe heb ik vaker gebruikt en werkt goed.
Nu heb ik echter een egale, licht blauwe achtergrond en ik zie onder en/of boven de kleine foto/video een zwarte grenslijn lopen. Dit zie ik al tijdens het bewerken op zowel de tft als op de aangesloten TV. Ik heb al een stukje geexporteerd naar avi en het blijft zichtbaar.

Wie helpt mij deze lijnen te verwijderen?

In dit deel van mijn film is het essentieel omdat de achtergrondkleur van zowel grote en kleine object gelijk is. Ik wil dus de illusie wekken dat het onderwerp op het kleine object niet rechthoekig is maar zweeft in de achtergrond. Met xy movement en zoom moet een en ander dynamisch worden.
Dit effect is dus weg als je een kaderlijnjte blijft zien rond het kleine object.

Alvast bedankt,

Jean-Paul Pors
FransS
QUOTE(Jean-Paul Pors @ 27.11.2006 12:45:25) [snapback]154203[/snapback]
Wie helpt mij deze lijnen te verwijderen?

Jean-Paul Pors

Hoi Jaen-Paul,

Je zou met "videoeffecten "je foto wat kunnen inzoomen dat hoeft maar een keer te klikken op + in het menu.
Suc6 FransS user.gif
Jean-Paul Pors
Hoi Frans, bedankt voor de poging maar zoomen is al deel van het effect dat ik wilde toepassen. Dat helpt dus helaas niet. Ik heb wel wat screen shots toegevoegd voor de duidelijkheid. Let wel het is niet alleen bij deze JPEGs.

Het valt mij trouwens op dat de lijnen niet op elk moment even dik zijn.
Groeten, Jean-Paul

Click to view attachmentClick to view attachment
Jean-Paul Pors
Sorry, ik kan blijkbaar geen fatsoenlijke screenshots maken van de video monitor.
Ik hoop dat de beschrijving duidelijk genoeg is.
FransS
Hoi Jean-Paul,

Ik vind het vreemd dat mijn Cokpit opeens niet meer te zien is want bij deze had ik de zoom gebruikt,
Het moet toch echt zo gebeuren ik zou geen andere manier weten,je kunt de foto per kant inzoomen,
ik neem aan dat jij ook de foto's in je venster had staan ?

Frans S user.gif
Rijk
Hallo Jean-Paul,
Misschien moet je even aangeven wat je precies gedaan hebt, b.v. hoe heb je de achtergrond gemaakt en welke bewerkingen je aan de voorgrondbeelden hebt gedaan.
Ik heb het bij mij even geprobeerd met een egale achtergrond, gemaakt met Paint, en een verkleind plaatje er voor, dat gaat goed, geen zwarte strepen of zo, ook niet na allerlei keyframe animatie effecten te hebben toegevoegd (rotatie, x-beweging, y-beweging)
Ik had even een screenshot bij willen voegen, maar er is denk ik iets mis op het forum waardoor de inhoud van de monitor steeds verdwijnt, dus dan maar zonder..
groet
Rijk
Rijk
QUOTE(Rijk @ 28.11.2006 13:55:34) [snapback]154375[/snapback]
Ik had even een screenshot bij willen voegen, maar er is denk ik iets mis op het forum waardoor de inhoud van de monitor steeds verdwijnt, dus dan maar zonder..

Bij nader inzien denk ik dat het niets met het forum te maken heeft, maar wellicht met de VdL versie. Ik heb nog even naar wat oude screenshots gekeken (ik ben soms wat lui met opruimen), die van VdL2005 zijn goed, d.w.z.: inclusief de monitor-inhoud, bij die die van 2007 verdwijnt de monitor-inhoud als je het plaatje vanuit Paint opslaat.
Als je in Paint de (2007)screenshot scrolt, dan blijft het monitorbeeld op zijn plaats, blijkbaar staat dat los van de rest.... fragend.gif

Ik kan niet meer checken of mijn veronderstelling klopt, want heb inmiddels VdL2005 verwijderd.

groet
Rijk
Rijk
QUOTE(Rijk @ 28.11.2006 14:31:40) [snapback]154378[/snapback]
Als je in Paint de (2007)screenshot scrolt, dan blijft het monitorbeeld op zijn plaats, blijkbaar staat dat los van de rest....

Ik denk dat ik iets heb gevonden: je kunt de instellingen van de monitor veranderen via Programmainstellingen/Weergaveopties/Weergave arranger, die staat in VdL2007 op
"Directshow(Overlaymixer)" als je dat wijzigt in "Standaardweergave (VideoForWindows)"dan kun je screenshots maken inclusief monitor, kijk maar:
Click to view attachment
Ik weet alleen niet wat de consequenties zijn voor het gebruik van VdL....

groet
Rijk
Jean-Paul Pors
Hallo Rijk,
De problemen die jij met de screenshots beschrijft zijn bij mij in VdL2005+ hetzelfde.
Ik zal jouw setting eens proberen als die tenminste in 2005 ook bestaat.

Maar waar het om te doen was..
Ik heb ook getest met verschillende bewerkte en onbewerkte video, jpg en psd bestanden.
Steeds hetzelfde effect.
jouw simulatie was goed. egaal blauwe JPG gebruikt als achtergrond. daarop een verkleinde jpeg met de zelfde egale achtergrond maar met een gekleurd onderwerp.

Misschien project settings anders of een bug in 2005?

Ik zit niet achter mijn systeem en ik weet niet wanneer ik weer tijd heb maar ik kom bij jullie terug met echte screenshots (als jouw setting bij mij ook werkt).

Bedankt.

Jean-Paul
Jean-Paul Pors
Hallo Rijk,

Helaas, bij mij staan de instellingen al op direct draw (overlay). Nog geen screenshots dus.
Ik heb maar een paar korte mpeg files gemaakt van een paar ruwe scenes die het probleem vertonen.

Ik hoop dat iemand hier iets aan kan toevoegen.

Groeten,

Jean-Paul
Rijk
Hallo Jean-Paul,
Ik heb even wat proefjes gedaan met op spoor 1 een compleet lichtblauw veldClick to view attachment en op spoor 2 een kleiner gezoomd lichtblauw veld met daarin nog een plaatjeClick to view attachment.
Door zoomen en/of hor/vert verschuiven ontstaan in het totaalbeeld geen zwarte lijnenClick to view attachment, maar zodra ik ga roteren, dan zie ik een (streepjes)lijn aan de rand van het kleine veld ontstaan, die overeenkomt met jouw voorbeeld file AqN met het roterende/zoomende eiland.Click to view attachment
Die lijnen verdwijnen bij mij weer als je bij Video-effecten bovendien Blue box aanvinkt, dus dat zou jij ook eens kunnen proberen.Click to view attachment

De bredere zwarte lijnen in de 2 andere files kan ik niet reproduceren. Ik krijg toch de indruk dat die misschien iets te maken kunnen hebben met de manier waarop je de kleine uitsnedes gemaakt hebt. Dus misschien moet je nog eens nagaan hoe je die plaatjes precies gemaakt hebt en welke video effecten je hebt gebruikt.

groet
Rijk
Jean-Paul Pors
Hallo Rijk,

Heel erg bedankt voor je uitgebreide testen. Het laat je niet los zie ik.
Ik ga het weekend kijken of de blue box bij mij ook werkt.
Ik laat nog wat horen.

Gr. Jean-Paul
Rijk
QUOTE(Jean-Paul Pors @ 01.12.2006 12:28:34) [snapback]154765[/snapback]
Het laat je niet los zie ik.

Ik vind het wel leuk om dit soort probleempjes uit te zoeken en ik leer er ook vaak weer wat van.
Hopelijk schiet jij er ook iets mee op, dat hoor ik dan t.z.t. wel.

groet
Rijk
Jean-Paul Pors
Ha Rijk,

De blue box truc lost beide problemen op! vraag me niet waarom en hoe.
Nog even documenteren voor de toekomst:

In het roterende beeld los je de lijnen op met: blue box aan, drempel minimaal en fade bereik minimaal.
Click to view attachment

In de statische beelden los je de lijnen op met: blue box aan, drempel maximaal en fade bereik maximaal.
Click to view attachment

Bedankt voor de hulp Rijk.

Groeten,

Jean-Paul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.