Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Quote Of Reply?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Bruce 47
Geen idee wat het effect is van quote (wat is het eigenlijk?) en hoe je een bepaald deel van een antwoord kunt inkapselen omdaarop te reageren. tot nu toe werk ik erg onhandig (vreet ruimte) want of mijn reactie komt apart en is soms moeilijk te vinden bij de vraag die ik beantwoord terwijl ik vaak zie dat het beter kan.
Graag uitleg indien mogelijk.
bvd!
Rijk
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 19.11.2006 23:54:26) [snapback]153244[/snapback]
Geen idee wat het effect is van quote (wat is het eigenlijk?) en hoe je een bepaald deel van een antwoord kunt inkapselen

Quote betekent: citeren of aanhalen, je verwijst dus naar (een deel van) de vraag of opmerking.

Als je op de knop Add reply drukt (boven het onderwerp) opent een leeg scherm.
Maar als je "Reply klikt (knop onder het onderwerp), dan opent een scherm met daarin het hele bericht waarop je rageert.
Daarin kun je delen verwijderen (selecteer en Delete) tot datgene overblijft wat je wilt weergeven. In jouw geval heb ik alleen het eerste deel van je vraag laten staan.

De werking van de knop +Qoute vind ik wat onduidelijk: als je die op -Quote zet, dan komt de Quote wel in het scherm te staan als je op Add Reply klikt.
Ik vind het handiger om op "Reply te klikken.

groet
Rijk
Flowers
en hoe je een bepaald deel van een antwoord kunt inkapselen omdaarop te reageren

Als dit je tweede vraag is zoals hier boven bedoeld, dan moet je [ quote ] en [ /quote ] laten staan en daar tussen kun je dan eventueel woorden/zinnen weg halen.

===============================================================
Rijk
QUOTE(Flowers @ 20.11.2006 14:18:33) [snapback]153286[/snapback]
Als dit je tweede vraag is zoals hier boven bedoeld, dan moet je [ quote ] en [ /quote ] laten staan en daar tussen kun je dan eventueel woorden/zinnen weg halen.

beste Flowers:
is dat niet het zelfde als wat ik schreef?
QUOTE(Rijk @ 20.11.2006 11:35:06) [snapback]153270[/snapback]
....Daarin kun je delen verwijderen (selecteer en Delete) tot datgene overblijft wat je wilt weergeven. In jouw geval heb ik alleen het eerste deel van je vraag laten staan.

groet
Rijk
Flowers
QUOTE(Rijk @ 20.11.2006 18:31:31) [snapback]153324[/snapback]
is dat niet het zelfde als wat ik schreef?

De eer is geheel voor jou.

Ik dacht, soms is de ene uitleg duidelijker dan de ander, ook al omdat het bij niet zo gaat als jij beschrijft.
Bijvoorbeeld, ik heb de knop Add reply niet.
Maar nogmaals, mijn verontschuldiging.
Rijk
QUOTE(Flowers @ 20.11.2006 19:33:54) [snapback]153336[/snapback]
Maar nogmaals, mijn verontschuldiging.

sorry, het was niet mijn bedoeling om je enig excuus te ontlokken.
wel vreemd dat jij die knop niet hebt, de layout is blijkbaar niet overal hetzelfde

groet
Rijk
Bruce 47
Dank jullie voor de snelle reacties! het is me nu duidelijk(er). ad reply staat echter zowel helemal bovenaan de eerste vraag/topic alswel helemaal onderaan; ik neem aan dart dit dezelfde functie heeft en voor gemak gedaan is.
Het zou handiger zijn als er hulpteksten waren bij de buttons want de button (onderaan aan het eind) "reactie toevoegen" suggereert iets nieuws terwijl je aan de reactie bezig bent. duidelijker zou zijn "deze reactie toevoegen".
maar goed, het werkt na enig oefenen.
dank allen!

[wel vreemd dat jij die knop niet hebt, de layout is blijkbaar niet overal hetzelfde]

even tresten of ik het begrijp. nee dus, moest in bericht hierboven komen... maar ik heb de zeldzame gave elk programma anders te laten werken, meer dan idiotproof is niet mogelijk...
overigens de ad reply is er bij mij dus wel.

[wel vreemd dat jij die knop niet hebt, de layout is blijkbaar niet overal hetzelfde]

lukt het nbu wel met reply op bericht van Rijk? Tering, weer niet! en ik bewerk het bericht hierboven. ik geef het op.
Flowers

Wat met rood omrand is, laten staan.
alles wat daar tussen staat, kun je wat niet van toepassing is, verwijderen.

Als je ook je naam en datum wilt verwijderen, zorg dan dat ] achter quote komt te staan.(zie pijltje)

=============================================
Rijk
Click to view attachment

Bruce,

Nog even voor alle duidelijkheid: Op deze knop moet je drukken om de quote er bij te krijgen:
" Reply,
zie ook de rode pijl in de Bijlage

groet
Rijk
Bruce 47
het wordt er helaas niet duidelijker op....
ik vergeet de qoute + en - en zie verder wel. waarom zo'n systeem zo onhandig moet zijn begijp ik niet; niets intuitiefs voor een eerste gebruiker maar het zal wel (weer) aan mij liggen.
Maar bedankt voor alle meedenken!
Rijk
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 21.11.2006 20:14:29) [snapback]153485[/snapback]
het wordt er helaas niet duidelijker op....
ik vergeet de qoute + en - en zie verder wel. waarom zo'n systeem zo onhandig moet zijn begijp ik niet; niets intuitiefs voor een eerste gebruiker maar het zal wel (weer) aan mij liggen.
Maar bedankt voor alle meedenken!

Ik doe nog één poging:
1)Als je op deze knop drukt:
Click to view attachment
2)dan zou je dit scherm moeten krijgen:
Click to view attachment
dus inclusief de quote

Let wel:
- de knop zit direct onder het bericht waarop je wilt reageren
- je moet daarop drukken voordat je je reactie wilt gaan typen

groet
Rijk
Bruce 47

Let wel:
- de knop zit direct onder het bericht waarop je wilt reageren
- je moet daarop drukken voordat je je reactie wilt gaan typen

groet
Rijk

zo dus.
Bedankt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.