Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audio Te Hard
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Charles J. van Doornewaard
Beste mensen,

Het volgende

Met succes heb ik met VDL 2006 het eerste disk project op DVD gebrand.
De disk project bestaat in mijn geval uit 2 films van circa 45 min. per film. Dus in totaal anderhalf uur, op een DVD gebrand. De totale capaciteit van de DVD is hiermee bijna benut.

Echter, terugkijkend en vooral -luisterend naar de DVD kom ik tot de ontdekking dat de audio iets te hard/vervormd is geworden. Dit terwijl als ik de procuctie vanaf de Video de Luxe editor speel, (vanaf de "films" dus), de audio volume nog goed klinkt.

Wat kan hier mis zijn gegaan? Had ik nog iets moeten controleren?

Heeft het soms met de bitrate te maken die uiteindelijk is gebruikt?

Het jammere hiervan is dat in dit geval audio betreft die ik met success lip gesynchroniseerdheb, dus ik heb er wel een werkje aan gehad. Zonde dat dit nu wat vervormd is geworden.

Waar kan het allemaal aan liggen en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor alle advies.
FransS
Hoi Charles ,

Zoals je schrijft over je geluid dat het in de editor wel goed klinkt ,dan zou het op de DVD die je gebrand hebt het zelfde moeten zijn.
maar wat ik ook wel eens heb dat het in de dvdplayer inderdaad harder is als in de computer .
Als je de volume van je player zachter zet is de vervorming dan weg of blijft het zo ?

Groet Frans S. user.gif
Charles J. van Doornewaard
Hoi Frans,

Nou, bij nader bestudering van de audio in de editor zelf denk ik toch dat het voor een groot deel in de audio zelf zit, nu ik e.e.a. in de editor terug heb gehoord. De volume op de DVD was wel wat harder. Het terugzetten van de volume deed de vervorming niet verdwijnen (niet altijd vervormd maar wel bij bepaalde pieken).

Dus ik denk dat het met de audio zelf te maken heb. Liever dat nog dan dat er iets mis is gegaan tijdens het branden of zo.

Ik kan de totale volume in de track ook iets terugbrengen. Ik ga daar mee expirimenteren. (Ik schrijf de film onder een andere naam weg),
Bruce 47
Het is niet zozeer een vraag voor een oplossing alswel een soortgelijke ervaring met geluid: afspelen uit film: goed, afspelen uit DVD: goed. afspelen DVD via een beamer en aparte versterker; ongelooflijk maar waar: het extra geluid onder een fragment met commentaarstem neemt opeens royaal de overhand. Het eigenlijke geluid wordt weggedrukt. Opmerkelijk is dat dit fragment meedere malen dit probleem ook heeft gekend in de film wanneer die voor de zoveelste keer aangepast, opgeslagen en opgeroepen werd. Maar dan stond de geluidslijn ook ineens weer hoog iets wat op de DVD niet kan.
Steeds bij hetzelfde fragment. DVD daarna weer afgespeeld op TV: geluid goed.
Voor mij compleet raadsel want dit kan eigenlijk niet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.