Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geluidsovergangen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Charles J. van Doornewaard
Beste mensen.

Ik werk nog niet zo lang met de VDL 2006.

Een vraagje.

In mijn video editor heb ik in een film een video staan met daarop 3 sporen:

De video spoor, dan een spoor met de oorspronkelijke door de camera opgenomen audio, en nog een spoor met andere audio.

Nu heb ik gezien dat je op een mengpaneet kunt klikken. Dan kun je op het mengpaneel stoeien met de volumeregelingen van de sporen.

Maar hoe leg ik de volumeregelingen ook in het project vast zodat de overgangen vanzelf gaan?

Het lijkt me dat ik dit met het mengpaneel moet kunnen doen.
Flowers
Zelf regel ik het volume zoals hier onder aangegeven:

1) als er een gedeelte hard of zacht moet.

2) voor het gehele spoor schuif ik het blokje hoog of lager.

FransS
Hoi Flowers en Charles,

Voor Flowers ,eigenlijk had je Charles moeten uit leggen hoe je het doet maar geen nood ,hier komt een beetje wat je moet doen.zoals Flowers al aan geeft ga je naar rubbercurven.als je daar op klikt krijg je een rodestreep door je geluid deze trek je naar de midden nu kun je door ook de loper op dat punt te zetten waar je geluid zachter moet of geen geluid mag geven omdat je daar ander geluid overheen wil zetten,klik nu dubbel of geef aan in je menu dat je daar een curv wil maken er komt dan een vierkantblokje in zet nu de loper een stukje terug en doe het dan nog een keer ,zo nu heb je een begin en eind van het eerste deel ,zoals je nu bij Flowers ziet heeft hij deze bij het punt dat er ander geluid in komt naar beneden getrokken ,zo doe je dat ook aan het ander kant waar het weer naar het orginale geluid moet gaan .
Voor je dat doet experimenteer eerst even voor dat alles fout gaat .

Suc 6 Frans S.
Hoi Frans,

Kijk even naar mijn afbeelding. Wat doe ik hier fout? Ik krijg niet de gehele lijn naar beneden. Ineens gaat de muis verder met het linker gedeelte en blijft het rechtergedeelte staan. Ik slaag er niet in de geghele lijn eerst naar het midden te krijgen.

Even voor de goede orde: Ik werk met de Magix Video Deluxe 2006 Plus.
FransS
QUOTE(Charles J. van Doornewaard @ 13.11.2006 23:02:40) [snapback]152482[/snapback]
Hoi Frans,

Kijk even naar mijn afbeelding. Wat doe ik hier fout? Ik krijg niet de gehele lijn naar beneden. Ineens gaat de muis verder met het linker gedeelte en blijft het rechtergedeelte staan. Ik slaag er niet in de geghele lijn eerst naar het midden te krijgen.

Even voor de goede orde: Ik werk met de Magix Video Deluxe 2006 Plus.

Hoi Charles ,

Als je de rodelijn hebt en het eerste vakje op de lijn hebt staan trek je de rode lijn naar de midden en dan ga je verder ,wat je nu kan doen is wat ik zie als hoogstepunt ,je gaat op dat vierkantje staan en haalt dat naar de midden of andersom naar gelang je het geluid wild hebben,experimenteer er eerst mee tot je vond dat het goed gaat voor je er nog aan gaat ergeren dat het niet gaat.
Voor alle zeker heid nog even hoe het zit,de rode lijn naar de midden als je eerst ee vakje het gezet op he punt waar je het geluid zachter wil hebben,daarna ga je wat terug en zet weer een vakje ,ga dan naar je vakje wat je het eerst gezet hebt en trek de rodelijn zover als jij je geluid wilhebben,ga zover tot je het orginale geluid weer wil hebben en zet daar weer een curv een stukje verder weer een en deze trek je dan weer naar de midden en dan moet het goed gaan maar probeer het eerst uit voor je in de fout gaat .

Suc6 Frans S. user.gif
Flowers
Er is nog een manier:

Selecteer het audiospoor en klik er rechts op en vervolgens op 'Objectcurve-effecten'

(of druk na selecteren op de toetsen Shift+P)

In het schermpje wat verschijnt zet je een vinkje bij 'Volume' en zet schuifbalkje ong. in het midden.

Plaats nu de lijn (A) ong. waar je het volume wilt veranderen en klik op het schuifbalkje.

Nu verschijnt er een (scharnier)punt "B" op de volumelijn.

Op deze manier zet je vier punten. (of meer).

Om beter overzicht te hebben kun je nu het schermpje sluiten.

Zet en beweeg de muis op één van de punten en je merkt dat je alle kanten op kunt schuiven,

Op deze manier kun je precies op de juiste plaats het volume veranderen waar het nodig is.

Hoe meer punten je maakt, hoe meer je met het volume kunt 'spelen'.

Dankje. Vooral die laatste methode spreekt me erg aan. Ik ga daarmee stoeien.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.