QUOTE(PieterJ @ 08.11.2006 18:53:52) [snapback]151893[/snapback]
Hi,
In een montage werk ik op enig moment met een flink aantal foto's die ik allemaal dezelfde lengte (in aantal frames) wil geven. Bij algemene instellingen kun je bepalen dat alles wat je importeert een bepaalde lengte moet hebben, maar kun je achteraf de foto's ook selecteren (als ze dus al geimporteerd zijn) om nog te 'spelen' met de framelengte?
Dank,
Pieter.
Hoi Pieter,
Het enigen waar je voor moet oppassen als je de foto's al op de tijdlijn hebt staan en er zijn ook fragmenten bij die een film inhoud hebben en je voert dan via modus storyboard je tijdsduur in dan gebeurd er als volgd je foto's komen perfect in de tijd die jij wil maar ook de filmfragmenten en de hele tijdlijn is uit zijn verband dus pasop wat je doet, je kunt dit na je de tijd hebt in gesteld en het is niet goed weer terug draaien door op bewerken en dan op ongedaan te klikken dan is alles weer goed.
Wat ik meestal doe is de foto inporteren op de tijdlijn en dan de tijdsduur aan geven door met de rodeloper naar de Sec. te gaan die ik wil b.v. 6sec dan dan druk je op U en je zal zien dat er 6 sec overblijft wil je meer of minder dit kan je ook doen door de foto in en uit te trekken,Ik neem meestal 6 sec. waarvan in het begin en eind 2 sec overlap voor de volgen foto of fragment .
Suc 6 Frans S.