Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Batch Foto's Zelfde Aantal Frames Geven
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
PieterJ
Hi,
In een montage werk ik op enig moment met een flink aantal foto's die ik allemaal dezelfde lengte (in aantal frames) wil geven. Bij algemene instellingen kun je bepalen dat alles wat je importeert een bepaalde lengte moet hebben, maar kun je achteraf de foto's ook selecteren (als ze dus al geimporteerd zijn) om nog te 'spelen' met de framelengte?

Dank,
Pieter.
Rijk
Hallo Pieter,

In de modus Storyboard zie je onderaan elk object de tijdsduur er van. Als je daarop links-klikt dan opent er een schermpje waarin je de tijdsduur van het object (foto) kunt instellen. Klik vervolgens op "op alles toepassen" en al je foto's hebben de nieuwe tijdsduur.

groet
Rijk
FransS
QUOTE(PieterJ @ 08.11.2006 18:53:52) [snapback]151893[/snapback]
Hi,
In een montage werk ik op enig moment met een flink aantal foto's die ik allemaal dezelfde lengte (in aantal frames) wil geven. Bij algemene instellingen kun je bepalen dat alles wat je importeert een bepaalde lengte moet hebben, maar kun je achteraf de foto's ook selecteren (als ze dus al geimporteerd zijn) om nog te 'spelen' met de framelengte?

Dank,
Pieter.

Hoi Pieter,
Het enigen waar je voor moet oppassen als je de foto's al op de tijdlijn hebt staan en er zijn ook fragmenten bij die een film inhoud hebben en je voert dan via modus storyboard je tijdsduur in dan gebeurd er als volgd je foto's komen perfect in de tijd die jij wil maar ook de filmfragmenten en de hele tijdlijn is uit zijn verband dus pasop wat je doet, je kunt dit na je de tijd hebt in gesteld en het is niet goed weer terug draaien door op bewerken en dan op ongedaan te klikken dan is alles weer goed.
Wat ik meestal doe is de foto inporteren op de tijdlijn en dan de tijdsduur aan geven door met de rodeloper naar de Sec. te gaan die ik wil b.v. 6sec dan dan druk je op U en je zal zien dat er 6 sec overblijft wil je meer of minder dit kan je ook doen door de foto in en uit te trekken,Ik neem meestal 6 sec. waarvan in het begin en eind 2 sec overlap voor de volgen foto of fragment .

Suc 6 Frans S. user.gif
PieterJ
Dank! Ik was even bang dat dit voor alle scenes zou gaan gelden, maar hij pikt alleen de foto's eruit, ik neem aan de plaatjes die allemaal dezelfde lengte hebben.

Dank!

Pieter
Bruce 47
QUOTE(PieterJ @ 09.11.2006 00:46:08) [snapback]151926[/snapback]
Dank! Ik was even bang dat dit voor alle scenes zou gaan gelden, maar hij pikt alleen de foto's eruit, ik neem aan de plaatjes die allemaal dezelfde lengte hebben.

Dank!

Pieter

is er manier om na bv de 20e foto de lengte of overgang van alles erná een andere waarde te gven?
Rijk
QUOTE(FransS @ 08.11.2006 23:32:36) [snapback]151924[/snapback]
Het enigen waar je voor moet oppassen als je de foto's al op de tijdlijn hebt staan en er zijn ook fragmenten bij die een film inhoud hebben en je voert dan via modus storyboard je tijdsduur in dan gebeurd er als volgd je foto's komen perfect in de tijd die jij wil maar ook de filmfragmenten en de hele tijdlijn is uit zijn verband dus pasop wat je doet,

Hoi Frans,
Ik heb even een testje gedaan in VdL2007 met een kort filmpje met 8 foto's en 2 stukjes (avi)film er tussendoor.
Als je dan in de Storyboard modus de foto-lengte voor alle foto's tegelijk aanpast, dan worden de stukjes film ongemoeid gelaten en ook ziet de tijdlijn er daarna nog steeds normaal (aaneengesloten) uit. Niks aan de hand dus. Denk ik.

groet
Rijk
Rijk
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 09.11.2006 17:37:42) [snapback]152014[/snapback]
is er manier om na bv de 20e foto de lengte of overgang van alles erná een andere waarde te gven?

Dat gaat volgens mij niet zonder meer, maar je kunt wel het volgende doen:
Ga met de rode marker net achter foto 20 staan en splits dan de film in 2 films (met Alt W).
Maak film 2 actief en stel de lengte voor alle foto's in op de nieuwe waarde.
De foto's in film 1 houden dan de oude lengte.
Nu kun je de films weer samenvoegen tot 1 film.

groet
Rijk
FransS
Hoi Rijk ,

Bij mij was het niet zo, ik had al willekeurig foto's er in verwerkt en toen ik via story board aan gaf dat alle foto's die ik als laatste achter de film zetten op 6 sec wilde hebben bleek voor in de film die ik al klaar had alles te zijn verschoven en de film fragmenten niet meer klopten.dus vandaar mijn reactie, ik doe dit ook niet meer ik maak ze nu op de tijdlijn tot 6 sec. door ze te knippen net zo makkelijk,dit gebeurd trouwens in VdL 2006 Plus ,in 2007 plus heb ik dit nog niet geprobeerd.
Groet Frans S. user.gif
Rijk
QUOTE(FransS @ 09.11.2006 22:43:43) [snapback]152075[/snapback]
Hoi Rijk ,

Bij mij was het niet zo, ik had al willekeurig foto's er in verwerkt en toen ik via story board aan gaf dat alle foto's die ik als laatste achter de film zetten op 6 sec wilde hebben bleek voor in de film die ik al klaar had alles te zijn verschoven en de film fragmenten niet meer klopten.dus vandaar mijn reactie, ik doe dit ook niet meer ik maak ze nu op de tijdlijn tot 6 sec. door ze te knippen net zo makkelijk,dit gebeurd trouwens in VdL 2006 Plus ,in 2007 plus heb ik dit nog niet geprobeerd.
Groet Frans S. user.gif

Hallo Frans,
Ik begrijp het, dat zal wel even balen geweest zijn.
Blijkbaar is dat in VdL2007 nu verbeterd. Als jij 2007 ook hebt, zou je dat bij gelegenheid eens kunnen checken.
groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.