Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Takes Met Een Beschrijving
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Wortel
Hello,

Mijn opgenomen materiaal laat ik direct omzetten in takes. Graag wil ik bij die takes commentaar opnemen zodat je in één blik kunt zien wat er in die take zit.

Kennen jullie een truc om omschrijvingen naast de takes te laten zien ?

Groet,
Daan
mschagen
Als een take de tijdlijn is ingetrokken kun je via objecteigenschappen opmerkingen toevoegen. Maar die opmerkingen kun je alleen maar in die dialoog bekijken, dus ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat gebruiken.
Voorlopig zul je toch zelf een spot-list moeten maken met de naam van iedere take en opmerkingen in b.v. excel. Als je vanaf de commandprompt in de directory waar alle take bestanden staan 'dir /b' tikt en dan wat knipt en plakt kom je al een heel eind.
Wortel
Ok .. dank.. Maar eh...

Lijkt me erg omslachtig. Kan me herinnerin dat dit bij Pinnacle wel mogelijk was. Is dit dan mogelijk een Wannahave ?

Bij grote films is het toch een noodzaak om uit je takes snel te kunnen kiezen ?
Iemand ervaring mee ??

Groet,
Daan
FransS
Hoi Wortel ,

Als je nu Wlly van je voor naam bent kom je hier wel uit ,maar alle gekheid op een stokje,wat je kan doen is een tekst er overheen zetten maar dat is ook weer zo omslagtig .
Als je nu zelf de opname gemaakt hebt weet je toch wel wat er op de film staat en als je dan de Take ziet dan is het van o dat is in de zoo of dat is op het sanmarcoplein in italie, en elke take heeft een nummer als je nu de nummers op papier zet en daar bij wat je ziet ben je toch ook klaar of is het echt de bedoeling omdat bij het fragment te zetten, dat kan wel maar dat is erg omslagtig.je kan dan bijvoorbeld je beeld verkleine en daar naast een dialoog plaatsen maar dat is a veel werk en moet je het later weer op normale grote maken.

Groet Frans S. user.gif
mschagen
Om eerlijk te zijn heb ik zelf net wel zo mooi uitgelegd hoe je een spotlist kunt maken, maar zelf doe ik dat nooit. Iedere take is al zichtbaar als een klein fotootje en dat biedt mij genoeg houvast. Ik neem aan dat bij jou ook iedere take zichtbaar is als een klein fotootje. Zo niet, rechtsklik dan in de mediapool en kies 'grote symbolen'.
Wortel
Hello,

In mijn films gebeurd altijd heeeeel veeeel ;-)
M.a.w. verschillende takes hebben verschillende content, die ik graag beschrijf. Van een take gebruik ik some meerdere elementen door de hele film heen.

Een foto-tje is niet genoeg als je ongeveer 4 uur film hebt ;-)

Groet,
Daan
FransS
QUOTE(Wortel @ 07.11.2006 23:31:10) [snapback]151795[/snapback]
Hello,

In mijn films gebeurd altijd heeeeel veeeel ;-)
M.a.w. verschillende takes hebben verschillende content, die ik graag beschrijf. Van een take gebruik ik some meerdere elementen door de hele film heen.

Een foto-tje is niet genoeg als je ongeveer 4 uur film hebt ;-)

Groet,
Daan

Hoi Daan,
Wat je ook kan doen is inspreken op het moment van montage bij iedere Take of als je,je montage klaar hebt laat je de film lopen en spreek je dan je kommentaar in.
Maar blijven je kijkers wel 4 uur wakker,ik ben het meestal na 1 uur zat .

Gegroet Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.