Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Previewscherm
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Polleke
help.gif Hallo allemaal,

Ik ben een oude newbe want ik was al eens op het forum een paar jaar terug maar had toen bijna geen tijd om me met films bezig te houden. Nu ben ik met pensioen en ben terug begonnen met VDL 2007 plus.
Als ik nu een opname maak van mijn filmpje van de camera naar VDL dan heb ik géén preview en moet ik alles volgen via het LCDschermpje van mijn camera. Hoe maak ik het beeld zichtbaar op de comp ? Al de andere knoppen zoals vooruit, terug, starten, stoppen enz. werken normaal.
Dank bij voorbaat voor de geboden hulp.

Polleke
FransS
Hallo Polleke,

Als je in je taken balk kijk bij VENSTER daar staat Standaardlayout (je kan ook op L drukken ) de bovenste 3 moet aangevinkt zijn .probeer dat eens als het gelukt is hoor ik het wel .

Gegroet Suc6 Frans S. user.gif
Polleke
QUOTE(FransS @ 02.11.2006 19:14:05) [snapback]151059[/snapback]
Hallo Polleke,

Als je in je taken balk kijk bij VENSTER daar staat Standaardlayout (je kan ook op L drukken ) de bovenste 3 moet aangevinkt zijn .probeer dat eens als het gelukt is hoor ik het wel .

Gegroet Suc6 Frans S. user.gif

Hallo Frans,

Ik ben gaan kijken maar alles wat je zegt is aangevinkt en toch heb ik géén previewbeeld. Is er nog iets anders dat ik kan doen ? Ken ik jou niet ergens van ? tongue.gif wink.gif
Duiker
QUOTE(Polleke @ 02.11.2006 16:18:29) [snapback]151040[/snapback]
help.gif Hallo allemaal,

Ik ben een oude newbe want ik was al eens op het forum een paar jaar terug maar had toen bijna geen tijd om me met films bezig te houden. Nu ben ik met pensioen en ben terug begonnen met VDL 2007 plus.
Als ik nu een opname maak van mijn filmpje van de camera naar VDL dan heb ik géén preview en moet ik alles volgen via het LCDschermpje van mijn camera. Hoe maak ik het beeld zichtbaar op de comp ? Al de andere knoppen zoals vooruit, terug, starten, stoppen enz. werken normaal.
Dank bij voorbaat voor de geboden hulp.

Polleke

Treed het probleem op bij het overzetten van cam. naar pc?
off heb je het ook als je iets afpeelt vanaf de tijdlijn?

Sander
Polleke
QUOTE(Duiker @ 03.11.2006 18:37:30) [snapback]151236[/snapback]
Treed het probleem op bij het overzetten van cam. naar pc?
off heb je het ook als je iets afpeelt vanaf de tijdlijn?

Sander

Hi duiker,

Nee, niet vanaf de tijdlijn, enkel wanneer ik mijn film overzet van camera naar pc.Ik heb al aan alles gedacht, maar weet het nu ook niet meer en het is wel vervelend als je op zo'n klein LCDschermpje alles moet volgen, toch ?

Groetjes, Polleke
Duiker
Misschien niet de oplossing die je zoekt,
maar je kan toch ook een tv aansluiten op je camera?
Dan kun je tijdens het overzetten het in het groot bekijken.

Sander
Rijk
In het Opname-dialoog venster moet Videopreview aangevinkt staan, is dat het geval?
(ik neem aan dat je dat zelf al hebt gecheckt, maar je weet maar nooit).
Heb je het overigens over opname van Digitale Video? Of analoog?

groet
Rijk
Polleke
QUOTE(Rijk @ 03.11.2006 21:36:11) [snapback]151276[/snapback]
In het Opname-dialoog venster moet Videopreview aangevinkt staan, is dat het geval?
(ik neem aan dat je dat zelf al hebt gecheckt, maar je weet maar nooit).
Heb je het overigens over opname van Digitale Video? Of analoog?

groet
Rijk

Hey Rijk,

Ja videopreview is aangevinkt en ik werk digitaal. En wat duiker zegt is wel een oplossing, maar ik heb geen plaats om er nog een televisie bij te zetten. Ik werk maar op een beperkte ruimte. Het eigenaardige is dat ik vroeger met VDL 2006 plus daar nooit problemen mee heb gehad en sinds ik met 2007 plus werk is mijn previewbeeld weg.

groetjes, Polleke
Rijk
Hallo Pol.
Al eens overwogen om VdL2007 opnieuw te installeren?
Ik heb na mijn eerste installatie van 2007Plus ook een probleempje gehad (ben even kwijt wat het was) en dat bleek na her-installatie verdwenen te zijn.
Onder het motto: niet geschoten is altijd mis...

groet
Rijk

PS: gefeliciteerd met je pensioen, je bent nu in de mooiste periode van je leven aangeland (ik spreek uit inmiddels 5 jaar ervaring)

QUOTE(Rijk @ 04.11.2006 00:23:26) [snapback]151288[/snapback]

ik heb het idee dat dit forum nog met zomertijd werkt, het is nu toch echt bijna half twaalf...
Duiker
testje, het is nu 23:37 in het echt, klopt dus wel....
staat de tijd op je pc wel goed???
Rijk
QUOTE(Duiker @ 04.11.2006 00:37:49) [snapback]151293[/snapback]
testje, het is nu 23:37 in het echt, klopt dus wel....
staat de tijd op je pc wel goed???

Hallo Sander,
op mijn PC staat hierboven in jouw quote: 04.11.2006 00:37:49, staat daar bij jou 03.11.2006 23:37:49?
en hoe kan dat dan? kan ik dat ergens instellen?

De tijd op mijn PC staat goed (wordt dagelijks automatisch bijgeregeld)
Op dit moment is het volgens mijn PC ongeveer half vijf, maar helemaal onderaan (rechts) op het forum venster staat dat het half zes is...

Sorry Polleke dat we jouw item voor dit (minder belangrijke) onderwerpje gebruiken.

groet
Rijk
Duiker
Zie maar in de bijlage Rijk.
Ik weet ook niet hoe het kan

Sander
Polleke
QUOTE(Rijk @ 03.11.2006 23:28:01) [snapback]151288[/snapback]
Hallo Pol.
Al eens overwogen om VdL2007 opnieuw te installeren?
Ik heb na mijn eerste installatie van 2007Plus ook een probleempje gehad (ben even kwijt wat het was) en dat bleek na her-installatie verdwenen te zijn.
Onder het motto: niet geschoten is altijd mis...

groet
Rijk

PS: gefeliciteerd met je pensioen, je bent nu in de mooiste periode van je leven aangeland (ik spreek uit inmiddels 5 jaar ervaring)
ik heb het idee dat dit forum nog met zomertijd werkt, het is nu toch echt bijna half twaalf...

Hi Rijk, wink.gif

Bedankt voor je felecitaties en wat die mooiste periode betreft, ja dat zou wel eens kunnen want mijn kleindochters (7 & 8 jaar) vragen nu : Oma, gaan we nu samen veel doen ? En mijn kleinzoons (17 & 18 jaar) vinden het "kei-tof" want nu kunnen we elke avond chatten.Dus dat belooft veel werk aan de winkel.

En VDL heb ik al een keer of drie opnieuw geinstalleerd en het blijft altijd hetzelfde. De 2de keer had ik zelfs mijn comp volledig geformatteert zodanig dat ik er zeker van was dat er geen fouten of virussen of dat soort troep op mijn harde schijf stonden, maar het mocht niet baten. Nog steeds géén previewbeeld.

Groetjes
Polleke
Duiker
Hallo,

Kun je eens, wanneer je aan het opnemen bent en geen preview schermpje ziet,
een screenshot maken?
Dit doe je door, als je het betreffende scherm ziet, op de knop "Prt Scr" te drukken (naast f12).
Open vervolgens het programma "paint" en klik op bewerken->plakken.
Sla de foto op als Jpeg. foto en voeg hem in dit forum als bijlage bij je bericht.
Kunnen we kijken of we iets zien dat niet goed is.

Sander
Polleke
Click to view attachment
QUOTE(Duiker @ 05.11.2006 09:22:08) [snapback]151419[/snapback]
Hallo,

Kun je eens, wanneer je aan het opnemen bent en geen preview schermpje ziet,
een screenshot maken?
Dit doe je door, als je het betreffende scherm ziet, op de knop "Prt Scr" te drukken (naast f12).
Open vervolgens het programma "paint" en klik op bewerken->plakken.
Sla de foto op als Jpeg. foto en voeg hem in dit forum als bijlage bij je bericht.
Kunnen we kijken of we iets zien dat niet goed is.
Sander

Hi duiker,

Hierbij het gevraagde screenshot. Hopelijk kan je er iets op zien dat niet goed zit.

Groetjes,
Polleke
FransS
Hoi Polleke , men_ani.gif

Sory dat ik niet eerder kon antwoorden,maar nu heb ik ook 2007 plus en bij mij draait alles perfect.
En wat dat kennen betreft dat zou best wel eens kunnen, ik denk zelfs dat we samen nog wel geknikkerd hebben,en nog wel andere dingen met video en zo,aan de naam te zien woon je nu in belgie maar kom je regelmatig naar nederland om hier wat kennis op te doen wat videomontage betreft.Ha,ha,ha,ha, En als ik het goed heb begint je naam met een S.

Gegroet Frans S. user.gif
Polleke
QUOTE(FransS @ 06.11.2006 11:08:17) [snapback]151561[/snapback]
Hoi Polleke , men_ani.gif

Sory dat ik niet eerder kon antwoorden,maar nu heb ik ook 2007 plus en bij mij draait alles perfect.
En wat dat kennen betreft dat zou best wel eens kunnen, ik denk zelfs dat we samen nog wel geknikkerd hebben,en nog wel andere dingen met video en zo,aan de naam te zien woon je nu in belgie maar kom je regelmatig naar nederland om hier wat kennis op te doen wat videomontage betreft.Ha,ha,ha,ha, En als ik het goed heb begint je naam met een S.

Gegroet Frans S. user.gif

Hoi Frans, jubel.gif

ja inderdaad je hebt het goed en ik kwam voor nog meer als video te leren naar Nederland, maar die leerschool heb ik niet kunnen afmaken ! Ik moest wegens omstandigheden na 1 jaar weer alles opgeven.
Vond ik wel erg, want het was een hele ervaring. furchtbartraurig.gif

Wat VDL betreft, ik heb 2 compen, de ene een AMD athlon 64 en de andere een Pentium 4. Allebei hebben ze 2 schijven van 120 gig en een geheugen van 1024 en op de AMD heb ik wel preview en op de pentium 4 niet. Ik heb alles vergeleken en de instellingen van het programma zijn op alle twee de compen indentiek, dus waar moet ik dan nog gaan zoeken, ik weet het niet meer hoor !

Groetjes,
Polleke
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.