Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Export Beeld En Geluid Uit Sync
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
ThijsA
Ik heb een video als mpeg-2 geopend in VDL 2006 en daarvan is het geluid en beeld prima in sync. Het bestand is gemaakt van een analoge video.
Als ik echter een stuk van de film exporteer bv naar MPEG of andere formaten is het resultaat een export waarbij bij het afspelen (bv in MS Media Player) langzamerhand beeld en geluid uit sync raken.
Weet iemand een oplossing, zoek nu al twee dagen!
Michel
kijk even of de frames per seconde van je bron video hetzelde is als je instellingen voor je ge-exporteerde bestand.
Als bijvoorbeeld je originele video 29 fps is, en je nieuwe gemaakte vid is 25 fps, dan gaat inderdaad het geluid uit sync
peter newbie
QUOTE(ThijsA @ 30.10.2006 18:51:08) [snapback]150603[/snapback]
Ik heb een video als mpeg-2 geopend in VDL 2006 en daarvan is het geluid en beeld prima in sync. Het bestand is gemaakt van een analoge video.
Als ik echter een stuk van de film exporteer bv naar MPEG of andere formaten is het resultaat een export waarbij bij het afspelen (bv in MS Media Player) langzamerhand beeld en geluid uit sync raken.
Weet iemand een oplossing, zoek nu al twee dagen!

Hallo,

Is je bronmateriaal een AVI van een analoge bron, vb. VHS??? en hoe ben je eraan geraakt (capture met welke soft???)
landrover
Uit de tekst begrijp ik dat het bronmateriaal MPEG-2 is, dus geen AVI.
Het kan zinvol zijn om smart-rendering van MPEG materiaal uit te schakelen. Deze feature heeft al regelmatig voor sync-problemen gezorgd. Je kunt op dit forum ook even zoeken op "smart-rendering". Er is al het nodige over geschreven
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.