Hallo Rijk,
Die codec wordt automatisch mee geïnstalleerd met Vdl2007.
Je bestanden worden dan vanuit Vdl2007 sowiso gecodeerd met die Mainstream codec.
Dat is het belangrijkste. Deze codec geeft een veel mooier beeld en kleurweergave.
Je ziet het verschil niet met DV avi!
Nu, wat betreft de weergave op computer:
Met dit handige tooltje kun je zien welke Mpeg2 codecs allemaal op je systeem geïnstalleerd zijn.
http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=enJe pikt er dan de Mainstream codec uit en zet die als standaard codec.
Microsoft zal klagen dat hij niet compatibel is, maar dat trekken we ons niet aan.
Dan ben je zeker dat al je players deze codec zullen gebruiken.
Enfin.. Al je players.. Toch players zoals Zoomplayer.
De Mpeg2 wegen zijn soms echt wel ondoorgrondelijk.
Man man wat heb ik al problemen gehad met Mpeg2 weergave op de computer.
Geïnstalleerde Avi codecs kun je gemakkelijk vinden en gebruiken of niet gebruiken.
Met Mpeg2 codecs liggen de zaken wel even anders!
Gspot en Zoomplayer zijn heel handig omdat ze beiden kunnen tonen welke codecs en filters allemaal gebruikt worden voor Mpeg2 weergave.
Enfin, in ieder geval: de kwaliteit wordt bepaald door het encoderen naar Mpeg2 op het moment dat Magix begint te renderen. 2007 gebruikt daar dus die nieuwe en zeer goede codec voor. Die geeft in alle gevallen winst, om het even welke splitters en filters er gebruikt worden voor de weergave.
In Gspot kun je bijvoorbeeld zien dat er verschillende manieren zijn om die Mpeg2 weer zichtbaar te maken.
Windows zal andere filters en splitters gebruiken dan Gspot, bijvoorbeeld.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er zelf maar een deel van snap.
Als er hier mensen zijn die nog meer uitleg kunnen geven, zeer graag dan!
Fred.