Ik sluit me maar aan bij anderen op het forum die melden dat ze niet meer investeren in VdL 2007. Ik heb ook drie versies gekocht, en er zijn altijd wel één of meer wezenlijke problemen. Met name met kwaliteit (zie b.v. mijn topic over wiebelende beelden bij inzoomen, nooit opgelost, ik zoom dus niet in) en stabiliteit.
Bij elke nieuwe versie betaal je voor 90 % van hetzelfde + een aantal fraaie nieuwe opties waarvan ik me voor een groot deel afvraag wie dat allemaal gebruikt.
Na mijn recente ervaring met VdL 2006 (had ik door omstandigheden nog nauwelijks kunnen gebruiken) investeer ik niet meer in een nieuwe versie voor Magix de problemen met kwaliteit van de encoder en stabiliteit eerst maar eens oplost, veel belangrijker dan als maar meer verfraaiïngen.
Ik heb nu een vrij lange film bewerkt, eindversie ca. 1 uur 20 minuten. Tijdens het bewerken tientallen vastlopers. En de klap op de vuurpijl: encoden loopt op allerleid wisselende plaatsen vast met de onduidelijke foutmelding: interne fout, geen bestanden gevonden. Soms 2 minuten na begin, soms 2 minuten voor het einde, en alles wat er tussen zit. Wat kost dat een tijd. Dus geen DVD, en dat net voor een film van het huwelijk van onze zoon. Dat ik blijkens het forum niet de enige ben met dit probleem geeft me weinig hoop, de adviezen hebben veel gehalte van "trial and error". Ik ga geen pogingen weer doen mijn computer op de kop te zetten, bij een vorig probleem heb ik een snellere weg geprobeerd door verschillende computers en software te gebruiken, steeds met zelfde slechte resultaat. Fouten lagen daar dus toen niet aan.
Voor anderen met hetzelfde probleem: mogelijk is het me zojuist gelukt het probleem via een omweg te omzeilen. Ik heb eerst een afzonderlijk mpeg bestand aangemaakt. Ook dat liep overigens de eerste keer nog weer vast op een interne fout, maar de tweede keer kwam er een compleet mpeg bestand uit. Dat lijkt nu met gebruik van smart rendering een compleet dvd-bestand op te leveren. Knullig als het zo moet in twee afzonderlijke stappen, maar mijn film is dan wel gered.
Magix, doe toch eens wat aan die kwaliteit en stabiliteit, het is verder in veel opzichten zo'n mooi programma.