Hallo forumgenoten.
Na wat kleine proefjes heb ik nu een volledige film bewerkt en gebrand in VdL2007Plus.
Nu werk ik regelmatig met overgangen, waarbij ik eerst helemaal naar zwart fade en vervolgings weer infade bij de volgende scene (b.v. bij wisseling van hoofdstuk).
Als je daaronder dan ook nog een wisseling van muziek zet, dan krijg je na het renderen het bekende "knipper" probleem bij het afspelen. Dat kun je dan oplossen middels de beruchte "transparante pleister": een stukje video zonder inhoud, zoals al dikwijls in dit forum besproken.
(voor wie dit nieuw is: type "pleister"in de zoekfunctie).
Af en toe check ik even of de onder handen zijnde overgang een dergelijke pleister nodig heeft door alleen dat stukje even te exporteren naar dv.avi en af te spelen met de mediaplayer.
En toen viel het me op dat in VdL 2007 de pleister voor al die fade-out/fade-in overgangen helemaal niet meer nodig is.
Dat bracht me op de vraag hoe het dan zit met de slowmotion, die ook nogal eens niet goed liep zonder pleister. En tot mijn blijdschap gaat dat nu ook veel beter: geen gehakkel meer en VdL voert zelfs bij slomo van 0.5x tussenframes in waardoor een prachtig vloeiende beweging ontstaat. Bij grotere vertragingen worden zoals vanouds de frames herhaald (dus bij 0.25x krijg je elk frame 2 maal te zien), maar die extra tussenframes beschouw ik als pure winst.
Dus vrienden: Laat de verbandtrommel maar dicht tijdens het werken met VdL2007.
Overigens weet ik niet of deze verbetering ook al in VdL2006 zit: ik ben overgestapt van 2005 naar 2007.
groet
Rijk
PS: zouden ze van Magix dan toch dit forum lezen?