Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vaarwel Pleister!
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Rijk
Hallo forumgenoten.

Na wat kleine proefjes heb ik nu een volledige film bewerkt en gebrand in VdL2007Plus.
Nu werk ik regelmatig met overgangen, waarbij ik eerst helemaal naar zwart fade en vervolgings weer infade bij de volgende scene (b.v. bij wisseling van hoofdstuk).
Als je daaronder dan ook nog een wisseling van muziek zet, dan krijg je na het renderen het bekende "knipper" probleem bij het afspelen. Dat kun je dan oplossen middels de beruchte "transparante pleister": een stukje video zonder inhoud, zoals al dikwijls in dit forum besproken.
(voor wie dit nieuw is: type "pleister"in de zoekfunctie).
Af en toe check ik even of de onder handen zijnde overgang een dergelijke pleister nodig heeft door alleen dat stukje even te exporteren naar dv.avi en af te spelen met de mediaplayer.
En toen viel het me op dat in VdL 2007 de pleister voor al die fade-out/fade-in overgangen helemaal niet meer nodig is.

Dat bracht me op de vraag hoe het dan zit met de slowmotion, die ook nogal eens niet goed liep zonder pleister. En tot mijn blijdschap gaat dat nu ook veel beter: geen gehakkel meer en VdL voert zelfs bij slomo van 0.5x tussenframes in waardoor een prachtig vloeiende beweging ontstaat. Bij grotere vertragingen worden zoals vanouds de frames herhaald (dus bij 0.25x krijg je elk frame 2 maal te zien), maar die extra tussenframes beschouw ik als pure winst.

Dus vrienden: Laat de verbandtrommel maar dicht tijdens het werken met VdL2007.

Overigens weet ik niet of deze verbetering ook al in VdL2006 zit: ik ben overgestapt van 2005 naar 2007.

groet
Rijk

PS: zouden ze van Magix dan toch dit forum lezen?
Bruce 47
[En toen viel het me op dat in VdL 2007 de pleister voor al die fade-out/fade-in overgangen helemaal niet meer nodig is]
in 2006+ nooit nodig gehad, ging gewoon goed bij mij.

[Dat bracht me op de vraag hoe het dan zit met de slowmotion, die ook nogal eens niet goed liep zonder pleister. En tot mijn blijdschap gaat dat nu ook veel beter: geen gehakkel meer en VdL voert zelfs bij slomo van 0.5x tussenframes in waardoor een prachtig vloeiende beweging ontstaat. Bij grotere vertragingen worden zoals vanouds de frames herhaald (dus bij 0.25x krijg je elk frame 2 maal te zien), maar die extra tussenframes beschouw ik als pure winst.
Overigens weet ik niet of deze verbetering ook al in VdL2006 zit: ik ben overgestapt van 2005 naar 2007.
PS: zouden ze van Magix dan toch dit forum lezen?]
IK HEB AL EERDER GESCHREVEN IN MIJN REVIEW VAN 2007+ DAT DE SLOMO OOK OP DE LAPTOP ERG GOED GAAT, ZELFS IN FULLSCREEN TERWIJL DIT IN 2006+ HAPERDE. DE MAFKEZEN BIJ MAGIX MAKEN RECLAME MET ALLERLEI ONZIN TERWIJL DE ECHTE VERBETRINGEN NIET GENOEMD WORDEN WANT ZO ZIJN ER MEER HANDIGE GEBRUIKERS DINGEN VERBETERD DIE ECHT DE MOEITE WAARD ZIJN. AL ZIJN ER OOK ENKELE BUGS VOOR TERUGGEKOMEN...
Rijk
QUOTE(bruce47@wanadoo.nl @ 24.10.2006 22:16:49) [snapback]149747[/snapback]
[En toen viel het me op dat in VdL 2007 de pleister voor al die fade-out/fade-in overgangen helemaal niet meer nodig is]
in 2006+ nooit nodig gehad, ging gewoon goed bij mij.

Dat zou kunnen, maar is het je duidelijk welke combinatie ik hier precies bedoel: Video scene fade naar zwart, volgende scene fade van zwart naar 100%, en dat in combinatie met extra toegevoegd geluid (van CD) met daarin ook een overgang van de ene track naar de volgende track, met fades, en dat alles in het zelfde tijdsbestek. Kijk maar even in de bijlage wat ik bedoel:
Click to view attachment
De pijl verwijst daarin naar de reeds toegevoegde pleister.

Verder lijkt het me niet nodig om de mensen bij Magix te kwalificeren zoals jij dat doet, evenmin als het "schreeuwen" met hoofdletters. Je had je energie misschien beter kunnen besteden aan een wat nauwkeuriger verwijzing naar je review van 2007 (een link bijvoorbeeld?)

groet
Rijk
Rob
Beste Rijk,

Ik ben nieuw in Video De Luxe en ben al enkele uren aan het zoeken om muziek in en uit te faden.

In uw bijlage merk ik dat dit blijkbaar toch perfect lukt in Video De Luxe. In Pinacle Studio gaat dit heel eenvoudig.

Kun je me even laten weten hoe dit in zijn werk gaat.
Dank bij voorbaat
Groet
Rob
Rijk
Click to view attachmentHallo Rob,

Welkom bij het VdL Forum.
Faden kan als volgt:
Aan de linker/rechter uiteinden van de objecten staat een klein vierkantje. Dat kun je met de muis naar links of rechts verslepen en dan ontstaat een uit- of in-fade.
Zie ook de bijlage. De pijlen wijzen naar de blokjes. In spoor 6: geen fade. Spoor 4: met fade.

groet
Rijk
FransS
Beste Rijk ,

Inplaats van de 2 audiofragmenten tegen elkaar te zetten en dan fader er in te zetten ,krijg je inderdaad die springer of hoe je het noemen wil .

Als je nu de 2 audiofragmenten 2 sec. over elkaar schuift dan heb je het niet ,probeer maar eens bij mij lukt het .
Suc 6 Frans S. user.gif
Rijk
Hoi Frans,
QUOTE(FransS @ 13.11.2006 00:53:49) [snapback]152343[/snapback]
Inplaats van de 2 audiofragmenten tegen elkaar te zetten en dan fader er in te zetten ,krijg je inderdaad die springer of hoe je het noemen wil .

Bij VdL2007 krijg je die springer niet meer, zie mijn eerste bijdrage in dit onderwerp.
QUOTE(FransS @ 13.11.2006 00:53:49) [snapback]152343[/snapback]
Als je nu de 2 audiofragmenten 2 sec. over elkaar schuift dan heb je het niet ,probeer maar eens bij mij lukt het .

dan heb je dus een cross fade gemaakt, en daar gaat het hier niet om.

Een cross fade bij geluid wil zeggen dat het volgende geluid al opkomt terwijl het vorige nog aan het uitsterven is. Lijkt me niet altijd gewenst.

groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.