Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dvd Menu Structuur
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Michiel
Is het in VdL 2006 mogelijk om het film menu te laten vervallen op een DVD en rechstreeks het hoofdstuk menu te laten zien wanneer je een DVD opstart?
Ik wil namelijk geen gebruikmaken van het film menu omdat ik maar 1 film per DVD opneem.
Duiker
Hallo,

ik gebruik vdl 2005+, en daarbij kan het niet.
Je hebt alleen de keuze om: - geen menu
- film menu
- film en scéne menu
te kiezen.
Ik denk dat er bij 2006 niet zo veel is veranderd.

Sander
Rijk
QUOTE(Duiker @ 15.10.2006 13:01:03) [snapback]148254[/snapback]
Hallo,

ik gebruik vdl 2005+, en daarbij kan het niet.
Je hebt alleen de keuze om: - geen menu
- film menu
- film en scéne menu
te kiezen.
Ik denk dat er bij 2006 niet zo veel is veranderd.

Sander

Misschien goed om te weten: Bij VdL2007 is er een vierde optie toegevoegd: Alleen hoofdstukmenu. (ik heb de Plus versie, ik weet niet of het ook in de standaard versie zit)
Maar om daar nou VdL2007 voor aan te schaffen als je 2006 al hebt.....

groet,
Rijk
videofred2
VDL 2007 is daarnet bij mij in de bus geschoven!
Dat wordt smullen biggrin.gif

Wat de mogelijkheden van 2007 zijn op gebied van menu's weet ik dus nog niet, maar dit is ook heel interessant voor wie wat meer controle wil:

http://support.magix.net/boards/magix/inde...mp;hl=dvdstyler

Fred.
GerardR
Als je het toch met Magix wilt doen, dan blijft over de optie om de film die gemonteerd is, op te delen in films (dus elk een eigen mvd-file) die per stuk een hoofdstuk bevatten. Je kunt dus uitgaan van de mvd-file die je hebt en je maakt daaruit aparte mvd's door steeds de stukken weg te laten die niet tot het betreffende hoofdstuk behoren.

Gerard
Rijk
QUOTE(GerardR @ 17.10.2006 22:10:41) [snapback]148627[/snapback]
Als je het toch met Magix wilt doen, dan blijft over de optie om de film die gemonteerd is, op te delen in films (dus elk een eigen mvd-file) die per stuk een hoofdstuk bevatten. Je kunt dus uitgaan van de mvd-file die je hebt en je maakt daaruit aparte mvd's door steeds de stukken weg te laten die niet tot het betreffende hoofdstuk behoren.

Gerard

slim bedacht!

groet
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.