Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Encoderen Mislukt
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
engeb00
Ik gebruik VdL (2005 of 2006) enkele malen per jaar voor het maken van een filmpje van mijn vakantiefoto's of mijn video. Na heel veel bewerkingen aan mijn videofilmpje te hebben gedaan moet ik nu nog met het geluid aan de slag. Het zijn onderwateropnames waarvoor ik nog muzziek moet uitzoeken (iemand een suggestie?). Gelukkig maar. Om de film eens rustig op de TV te kunnen bezien en eventuele correcties aan te brengen wilde ik het op een dvd branden. Helaas dat lukt me niet. Niet met VdL 2005 en ook niet met 2006. VdL 2006 zelfs opnieuw geinstalleerd maar steeds dezelfde melding namelijk: "het brnaden werd met de volgende fout afgebroken: encoderen mislukt". Gelukkig is het me nu wel gelukt om een avi-dv bestand op te slaan zodat alle bewerkingen veilig zijn gesteld. Maar dat bestand importeren en branden geeft dezelfde foutmelding. In het verleden geen problemen mee gehad hoe zou dit nu kunnen?

bij voorbaat dank voor je suggesties!!!
JohnDC
[quote name='engeb00' post='147691' date='11.10.2006 20:04:08']
JohnDC
QUOTE(engeb00 @ 11.10.2006 20:04:08) [snapback]147691[/snapback]
Ik gebruik VdL (2005 of 2006) enkele malen per jaar voor het maken van een filmpje van mijn vakantiefoto's of mijn video. Na heel veel bewerkingen aan mijn videofilmpje te hebben gedaan moet ik nu nog met het geluid aan de slag. Het zijn onderwateropnames waarvoor ik nog muzziek moet uitzoeken (iemand een suggestie?). Gelukkig maar. Om de film eens rustig op de TV te kunnen bezien en eventuele correcties aan te brengen wilde ik het op een dvd branden. Helaas dat lukt me niet. Niet met VdL 2005 en ook niet met 2006. VdL 2006 zelfs opnieuw geinstalleerd maar steeds dezelfde melding namelijk: "het brnaden werd met de volgende fout afgebroken: encoderen mislukt". Gelukkig is het me nu wel gelukt om een avi-dv bestand op te slaan zodat alle bewerkingen veilig zijn gesteld. Maar dat bestand importeren en branden geeft dezelfde foutmelding. In het verleden geen problemen mee gehad hoe zou dit nu kunnen?

bij voorbaat dank voor je suggesties!!!

Sorry voor mijn eerste mislukte Reply

Voor wat betreft onderwatermuziek kan je terecht bij een DVD uitgegeven door Magix namelijk "Video & Photoshow, Premium sounds 3"
Naast tal van andere WAV bestanden bevat deze DVD een map "Underwater" met in de submap "FX" 26 WAV bestanden met een lengte van
3 tot 55 seconden. Daarnaast is er nog een submap "MUSIC" met 15 WAV bestanden met een lengte van 35 seconden tot ongeveer 7 minuten.
Zelf heb ik de DVD gekocht in Het Computerwinkeltje in Gent en betaalde er 29,90 € voor.

Met de brandproblemen kan ik u helaas niet helpen. Met VDL 2006 Plus heb ik reeds berschillende DVD's gebrand zonder problemen.
Schaf mij VDL 2007 Plus aan maar tot nu toe is het mij niet gelukt om een DVD te branden wegens diverse "geheugentoewijzingsproblemen"

Veel videoplezier

JohnDC
Flowers
encoderen mislukt".

Ik heb ooit ergens gelezen dat als je twee VdL, in jouw geval 2005 en 2006, op de pc hebt staan dat dat problemen en/of fouten kunnen veroorzaken.

.
landrover
QUOTE(Flowers @ 12.10.2006 08:33:36) [snapback]147764[/snapback]
Ik heb ooit ergens gelezen dat als je twee VdL, in jouw geval 2005 en 2006, op de pc hebt staan dat dat problemen en/of fouten kunnen veroorzaken.

Ik heb VdL2005 en2006 probleemloos naast elkaar draaien.

Voor "onderwater"muziek zou ik bij een platenzaak of warenhuis eens door de New Age-bakken snuffelen. Ook drogisterijketens hebben dergelijke muziek vaak in het assortiment. Meestal zijn zulke CD's nog spotgoedkoop ook.
engeb00
Is er echt niet iemand die een oplossing weet. Ik blijf van alles proberen maar het lukt maar niet. Kan er ergens een conflict tussen programma's zijn ontstaan?

Ben
videofred2
Maar dat bestand importeren en branden geeft dezelfde foutmelding. In het verleden geen problemen mee gehad hoe zou dit nu kunnen?

Er moet iets veranderd zijn.
Een trial geïnstalleerd of zo?
Staan er nog andere video bewerkings programma's op je computer?
Vooral deze die ook kunnen branden.

1)Heb je alle patches geïnstalleerd?
het installeren van een patch kan vaak brandproblemen oplossen.

als dit niet helpt:

2)Kun je nog steeds DVD's branden met een ander programma, zoals Nero, bijvoorbeeld?
Dan is je DVD brander en de software OK.
Het ligt toch niet aan het merk of type van DVD die je gebruikt?
Je moet absoluut zeker zijn dat die brander/DVD combinatie werkt, buiten Magix om.

Als die brander in orde is, dan raad ik je aan om beide versies van Magix volledig te verwijderen.
De-installeren met de de-installeeroptie van Magix zelf.
Dan de Magix-mappen manueel verwijderen.
Dan de computer volledig uitzetten.

Dan opnieuw een versie van Magix installeren.

Fred.
engeb00
Hallo Fred,

Alles geprobeerd maar helaas niet gelukt. Hij loopt stteds vast tijdens het encoderen Stap 2 van 5. Ergens tussen de 10 en 15 minuten. Heb er nu maar muziek bijgezet en als dv-avi weer weggeschreven. Maar nu nog op een DVD!!

Nog goede adviezen

Groeten
Ben
Rijk
QUOTE(engeb00 @ 14.10.2006 19:28:39) [snapback]148195[/snapback]
Hallo Fred,

Alles geprobeerd maar helaas niet gelukt. Hij loopt stteds vast tijdens het encoderen Stap 2 van 5. Ergens tussen de 10 en 15 minuten. Heb er nu maar muziek bijgezet en als dv-avi weer weggeschreven. Maar nu nog op een DVD!!

Nog goede adviezen

Groeten
Ben

Hallo Ben,
Heb je niet toevallig iets gewist, een file die VdL tijdens het encoderen nodig heeft?
Maar blijkbaar lukt het wel om te encoderen naar dv.avi, dus dat maakt die veronderstelling minder waarschijnlijk.
Om te onderzoeken of het iets met je film te maken heeft, kun je het volgende snelle proefje doen:
Maak een nieuwe film met slechts 1 scene (hoeft b.v. maar 10 sec te duren) en probeer of je die wel kunt decoderen naar dvd. Je kunt dat proefje doen zonder dvd in je brander, immers het gaat al mis in stap 2, dan is er van branden nog geen sprake. Zodra hij om een dvd vraagt, weet je dat het decoderen gelukt is en kun je de rest annuleren. De conclusie is dan dat het aan je vakantiefilm ligt. Loopt het echter weer mis tijdens stap 2, dan ligt het aan het programma.
Aan de hand van je bevindingen kunnen we dan misschien gezamenlijk verder denken.

groet
Rijk
engeb00
Hallo Rijk en andere gebruikers,

Heb een filmpje gemaakt van 3 foto's'totaal 30 seconden, geen probleem. VdL werkt hem helemaal af tot het vragen om een schijf. Zou het dan toch aan het filmpje liggen? Het is nu DV-avi bestand van 12,4 GB.
Ik heb het orgineel van de computer verwijderd en nu dus nog alleen dat avi-bestand. Wordt dpr VdL goed geimporteerd en kan ook worden afgespeeld.

Kan ik het misschien met een ander programma proberen?

Bedankt voor de aanwijzingen

Ben
Rijk
QUOTE(engeb00 @ 15.10.2006 20:16:28) [snapback]148297[/snapback]
Hallo Rijk en andere gebruikers,

Heb een filmpje gemaakt van 3 foto's'totaal 30 seconden, geen probleem. VdL werkt hem helemaal af tot het vragen om een schijf. Zou het dan toch aan het filmpje liggen? Het is nu DV-avi bestand van 12,4 GB.
Ik heb het orgineel van de computer verwijderd en nu dus nog alleen dat avi-bestand. Wordt dpr VdL goed geimporteerd en kan ook worden afgespeeld.

Kan ik het misschien met een ander programma proberen?

Bedankt voor de aanwijzingen

Ben

Het heeft blijkbaar iets met je film te maken. Kan het niet zijn dat je iets te voortvarend bent geweest met opruimen? VdL maakt bij importeren niet alleen een AVI file aan maar ook nog andere files, zoals AVD, HO, HDP. Als je daar iets van weggooit krijg je gegarandeerd problemen met encoderen!

Jammer dat je de originelen al hebt weggedaan, kijk eens in de Prullenbak of daar nog bestanden in zitten met de extensies die ik hiervoor noemde, zo ja: terugzetten (optie vanuit de Prullenbak) en nog eens proberen. Ik heb daar wel eens succes mee gehad. Sindsdien gooi ik nooit meer iets weg tot de uiteindelijke dvd gemaakt is.

Ik begreep dat de fout ook ontstaat als je de dv.avi wilt encoderen.
Je zou nog verder kunnen gaan met uitzoeken waar de fout optreedt, maar dat vraagt wel meer tijd.
Dat kan b.v. zo:
Sla je film(project) vanuit VdL op onder een andere naam, zodat het origineel bewaard blijft.
Deel de nieuwe flm in 2 ongeveer gelijke delen en verwijder deel 2.
Probeer nu deel 1 te encoderen.
Afhankelijk van of dit wel/niet lukt, kun je verder gaan met stukken film afsplitsen en decoderen tot je het stukje met de fout gevonden hebt.

groet
Rijk
engeb00
Hallo Rijk,

Bedankt voor je suggesties. Ik heb het als volgt opgelost. Als het niet wil zoals het moet, moet het maar zoals het wil. Ik heb dus het AVI-file weggeschreven naar mijn videocamera. Deze gekoppeld aan mijn dvd-recorder en daar opgenomen. Nu nog alleen daarvan een DVD branden. helaas dan geen menu etc. maar wel een DVD. Uiteraard zaten er toch nog een paar dingetjes in die ik graag anders wou hebben maar dat neem ik nu maar voor lief. Kon niet alles op de harde schijf laten staan omdat het om plm. 4 uur film ging wat ik tot 1 uur heb teruggebracht.

ik hoop in de toekomst met VdL weer een "normale" dvd te kunnen maken.

Bedankt voor de reacties. Mocht het weer misgaan dan horen jullie van mij.

Ben Engelen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.