Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Scenes
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Tukkerstein
Hallo,
ik heb twee vraagjes over magix video deluxe 2007:
Wanneer ik een scene verwijder uit de tijdlijn, schuiven de scenes na de verwijderde scenes niet automatisch terug. Er blijft gewoon een gat ontstaan op de tijdbalk. Hoe kunnen de scenes automatisch opschuiven?

En: Wanneer ik nog een scene in de tijdlijn tussen andere scenes invoeg, wordt die automatisch op het derde spoor geplaatst, in plaats van gewoon tussen de andere scenes. Kan ik daar wat aan doen? Wanneer ik de scene namelijk alsnog op het eerste spoor plaats tussen alle andere video's, ontstaat er een overgang.

Alvast bedankt!
Rijk
Hallo Tukker(stein),
Als je een complete scene verwijdert (met Delete) ontstaat er inderdaad een gat. Je kunt het opvullen door met de muis de volgende scene nar links te slepen. In de "intelligente muismodus" sleep je dan de hele rest van de film (mits niet onderbroken met een pauze) mee.
Als je alleen een deel van een scene verwijdert kun je wel automatisch laten aansluiten: met toets K (begin scene verwijderen) of toets U (eind scene verwijderen), let wel dat de beginmarker dan op de juiste plaats staat: daar waar je wilt knippen.

Scene invoegen: Als je eerst zorgt dat er voldoende tussenruimte is tussen de 2 stukken film (naar rechts opschuiven met muis) dan komt de nieuwe scene op spoor 1 te staan.
Een onbedoeld ontstane overgang kun je verwijderen door de rechter scene even naar rechts te schuiven (klik en sleep) tot hij los komt van de linker en dan weer terug te plaatsen tot net tegen de linker scene: hij klikt daar automatisch tegen aan (als je niet al te woest schuift) en je krijgt dan een harde overgang.
Ook hier moet je zorgen dat je in de "intelligente muismodus" zit en niet in de muismodus voor individuele objecten.

groet
Rijk
Tukkerstein
Enorm bedankt voor het antwoord! Heb ik dat ook weer geleerd biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.